ارومیه/

«سیر ترجمه پس از انقلاب» مورد بررسی قرار می‌گیرد

دبیر دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: در دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره «سیر ترجمه پس از انقلاب» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه کمال شفیعی در حاشیه دومین روز از برگزاری دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با استقبال زیاد شاعران و نویسندگان جوان سراسر کشور مواجه شده و 2 هزار و 100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است در صورتی که داستان بلند و رمان که از رشته‌های سال گذشته بود، حذف شده و امسال در بخش ارائه داستان تنها پذیرای دو اثر هستیم.

وی از انتخاب 30 اثر از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خبر داد و تصریح کرد: 90 درصد داوران استانی هستند.

شفیعی افزود: بیش از 150 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافته‌اند که در این دو روز میزبان این افراد در ارومیه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره این جشنواره در ایلام، خاطرنشان کرد: در ارومیه همانند سال گذشته کارگاه‌های تخصصی ادبیات کودک، ادبیات داستانی و شعر را برگزار می‌کنیم.

شفیعی از بررسی سیر ترجمه پس از انقلاب در این جشنواره خبر داد و گفت: این بررسی به همراه نشست تخصصی سیمرغ برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره شاهد حضور اساتید استانی، چهره های برتر کشور در کنار مهمانان جشنواره هستیم.

دبیر دهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با مقایسه این جشنواره با سال گذشته، اظهار داشت: دهمین جشنواره شعر و جوان سوره در حوزه های مختلف دارای رشد و بالندگی است.

شفیعی اعلام کرد: جشنواره شعر و داستان جوان سوره به عنوان حرکت جریان‌ساز در ادبیات کشور پا گرفته که جای امیدواری دارد.

وی کشف، جذب و پرورش استعدادهای خلاق جوان در عرصه ادبیات را از اهداف اصلی این جشنواره اعلام کرد و گفت: پس از جشنواره نهم شاعران بسیار موفقی معرفی شده و آثار ارزنده‌ای از این افراد به جشنواره ارسال شده است که چند جلد از این آثار به جشنواره سوره مهر ارسال شده است و برخی دیگر توسط حوزه‌های هنری مراکز استان‌ها به زیر چاپ رفته که آثار ارزشمند و قابل دفاع هستند./س

برچسب ها: انقلاب ، داستان ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.