ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

بررسي نحوه ورود به انتخابات آتي در ستاد‌هاي انتخاباتي موتلفه اسلامي

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: ستادهاي موتلفه مشغول انجام کارهاي مطالعاتي و اوليه خود يعني ارائه تحليلي دقيق از شرايط کشور بوده تا نحوه ورود به انتخابات آينده به صورت مستقل و يا ائتلاف با ساير اصولگرايان را ريشه يابي کند.

حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تعدد کانديداهاي مطرح شده در انتخابات رياست جمهوري و عدم ارائه برنامه اي منسجم، اظهار داشت:‌ فصل 6 قانون اساسي درباره تبليغات انتخاباتي کانديداها بوده و در ماده 65 قانون نامزدهايي که صلاحيت آنان تاييد مي شود براي ارائه برنامه هاي خود مي توانند از صدا و سيما استفاده کنند ولي درباره برنامه هاي کانديداهاي رياست جمهوري کلي گويي صورت گرفته است.

مسئول بين الملل حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: در قانون الزامي به اينکه  رئيس جمهور حتما بايد برنامه داشته باشد، نداريم و فقط به ارائه برنامه ها در حين تبليغات اشاره شده است.

ترقي با تاکيد بر لزوم شفاف سازي درباره برنامه هاي کانديداها تصريح کرد:‌ کانديداها به جاي تخريب ديگران برنامه ارائه کنند و در تبليغات انتخاباتي کانديداها به خصوص در دوره هايي که دولت قبلي حضور ندارد افراد نبايد بناي خود را از نقد و تخريب دولت قبلي بسازند که با سياه نمايي زحمات دولت هاي قبلي ناديده گرفته شود.

وي ادامه داد: بايد مکانيزم ورود يک نامزد به مرحله اخذ راي از مردم، اصلاح شود يعني بايد برنامه هاي نامزدهاي انتخاباتي قبل از ارائه به مردم از مجراي احزاب رد شود تا از اين طريق هر کسي اجازه وارد شدن به اين عرصه را نداشته باشد اما متاسفانه اين مسائل در قانون پيش بيني نشده است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي درباره آخرين اخبار ستادهاي انتخاباتي موتلفه اسلامي خاطر نشان کرد: ستادهاي موتلفه مشغول انجام کارهاي مطالعاتي و اوليه خود يعني ارائه  تحليلي دقيق از شرايط کشور بوده تا از اين طريق درباره نحوه ورود به انتخابات آينده که آيا به صورت مستقل و يا ائتلاف با ساير اصولگرايان باشد، تصميم بگيريم و هنگامي که به جمع بندي منطقي رسيدند پيشنهادات خود را به شوراي مرکزي موتلفه اسلامي ارائه مي کنند تا تصويب نهايي شود.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: ترقی ، موتلفه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار