به مناسبت سالگرد شهيد رضايي‌نژاد

دانشمندان هسته‌ای در ذهن جوانان ما جاودانند

شهيد رضايي‌نژاد پيشنهادهاي زیادی مبني بر ادامه تحصیل در كشورهای اروپایی داشت،‌ اما به هيچ کدام پاسخ نداد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، شهادت شهيد داريوش رضايي‌نژاد يکي از پروژه‌هاي تروريستي بود که آمريکا و اسرائيل با اجراي آن عمق بغض خود را نسبت به جمهوري اسلامي ايران نشان دادند.

زندگی‌نامه شهيد رضايي‌نژاد

داریوش رضایی‌نژاد در سحرگاه بيست‌ونهم بهمن سال 56، در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام به دنیا آمد .

وی از همان اویل کودکی برتري خود نسبت به همسالانش را در نبوغش، رفتار و سخنانش به رخ  ديگران مي کشاند. در سال 57 دوران تحصيل ابتدايي خود را آغاز کرد و همواره در دوران تحصيل با هوش و ذکاوتش معلم و هم شاگردانش را تحت تأثیر قرار می‌داد.

به دليل هوش سرشار، دوران راهنمايي خود را به صورت جهشي گذراند و با کسب مدار
ج علمی، توانست جلوتر از همسالانش، دوره متوسطه را به پایان رساند و در تیرماه 73دیپلم خود را در رشته ریاضی دریافت کرد در حالي که در تمام مسابقات علمي استان خود مقام اول را کسب کرده بود.

رضايي‌نژاد در مهر ماه 1373در رشته مهندسی برق با گرایش قدرت، وارد دانشگاه صنعتي مالک اشتر اصفهان شد  و با وجود نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی در تحصیل آکادمیک خود نیز بسیارموفق عمل کرد.

وی ضمن آموزش و کسب تجربه در رشته برق قدرت در زمینه استفاده از رایانه و علوم کامپیوتری نيز بسیار توانا بود به طوري که توانست در مدت هفت ترم و با رتبه اول و به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه، از دانشگاه خود فارغ التحصیل شود.

رضایی نژاد بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به سرعت به عنوان پژوهشگر در مراکز تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار شد و در عرصه هاي کاري خود نيز توانايي زيادي از خود نشان داد.

وي در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال1378 در رشته مهندسی برق با گرایش قدرت، در دانشگاه ارومیه پذیرفته و مدرک کارشناسي ارشد خود را نيز از اين دانشگاه اخذ کرد.


رضايي‌نژاد در طول خدمت چندین مقاله در حوزه تخصیصی خود به نگارش آورد و بسیاری از طرح های تحقیقاتی را رهبری و اجرا کرد.

وي در پی فعالیت‌های علمی خود از دانشگاه‌هاي متعدد اروپایی جهت براي ادامه تحصیل دعوتنامه دريافت کرد. اما علي‌رغم همه این فرصت‌ها به واسطه عشق به آب و خاک همواره به اين دعوتنامه ها "نه" گفت.

شهید داریوش رضایی نژاد در چند سال اخیر ضمن تدریس، مسئول اجرای بسیاری از طرح های تحقیقاتی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

لازم به توضیح است شهید رضایی نژاد با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا سال 1390در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد ، اما با تأسف بسیار فرصت به پایان رساندن این مقطع تحصیلی را پيدا نکرد و در تاریخ  90/5/1 توسط سرویس جاسوسی رژيم صهيونيستي که نمي‌توانستند  توانايي‌هاي اين جوان تلاشگر ايراني را در عرصه‌ هسته‌ای تحمل کنند، در يک اقدام تروريستي به شهادت رسيد و در جوار بهترین‌ های عالم بشریت جای گرفت.

بر پایه نظریه پزشكی قانونی، شهيد داريوس رضايي‌نژاد با اصابت نخستین گلوله به قلب وي، به درجه رفیع شهادت رسیده بود، اما عمق کينه توزي و بغض ترويست‌ها به تعالی ایران و رشد جوانان این مرز و بوم باعث شد، بعد از شهادت نيز شش گلوله دیگر به سر و سینه و پيکر بي جان شهيد رضایی‌نژاد شلیك كنند.

"نه" گفتن به پیشنهادات غرب دلیل ترور رضایی نژاد

همسر شهید رضایی‌نژاد درباره پیشنهادهایی كه از دانشگاه‌های اروپایی به همسرش می شد، گفت: همسرم قبل از شهادت پيشنهادهاي زیادی مبني بر ادامه تحصیل در كشورهای اروپایی داشت. به طوری كه پس از ترور وي با بررسی‌هایی كه از سوی دستگاه های امنیتی انجام شد، معلوم شد كه از حدود پنج سال قبل كار بر روی داریوش شروع شده بود تا اگر بتوانند او را جذب و یا تخلیه اطلاعاتی كرده و در نهایت اگر نشد او را ترور كنند. و غالباً ترور در اين دستگاه ها وقتي صورت مي گيرد که به هيچ عنوان نتوانند فرد مورد نظر را با نظرات خود موافق کنند.

وی ادامه داد: از دانشگاه هاي اسپانیا و آلمان براي همسرم ایمیل می فرستادند و با پيشنهادهاي گوناگون از وي مي‌خواستند تا به همراه خانواده به یكی از این كشورها رفته و در آنجا زندگي کند و داریوش این ایمیل ها را به من نشان می داد.

همسر شهید رضایی نژاد عنوان كرد: من به داریوش می گفتم چرا قبول نمی كنی؟ چرا که خودم بدم نمي آمد كه خارج از كشور زندگی كنیم، اما داریوش می گفت امكان ندارد كه بیشتر از یك سال دوری ایران را تحمل كنم.

پیرانی ادامه داد: اصرارهایی كه من می كردم به دلیل محدودیت هایی بود كه كار وی برای ما ایجاد كرده بود؛ چون نمی دانستم پیشنهادها چه دلیلی دارد و تنها به خاطر آن كه تمام امكانات رفاهی برای ما در نظر گرفته می شد، جای پیشرفت را در آنجا می دیدم، اما داریوش حتی یك بار هم به این ایمیل ها پاسخ نداد.

هدف غرب از ترور دانشمندان، توقف برنامه‌هاي هسته‌ای ایران است

در چند سال اخير حملات تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي كشورمان به طور چشمگيري افزايش يافته و اين اقدام به طور مكرر در فواصل چند ماهه تكرار شده است.

بايد گفت آمريكا و رژيم صهيونيستي با همكاري دشمنان داخلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با يك فرمول كلي و با هدف مانع‌تراشي بر سر فعاليت‌هاي هسته‌اي، پروژه ترور دانشمندان كشورمان را توسط جوخه‌هاي آموزش ديده صهيونيستي طراحي مي‌كنند.

ناگفته نماند روند ترور دانشمندان علمي كشورمان طي سه سال گذشته دقيقا از جايي شروع شد كه يك مقام رژيم صهيونيستي و در ادامه آن مقامات آمريكايي اظهاراتي را مبني بر ارائه راهكارهايي جز جنگ براي توقف برنامه هسته‌اي ايران انجام دادند.

ترور دانشمندان هسته ای نماد پیروزی ایران

مدعیان حقوق بشر دستیابی ایران به دانش هسته ای را مستمسک قرار داده و کار را تا صدور قطعنامه ای پوشالی علیه فعالیت‌های صلح آمیز علمی ایران پیش برده اند، این جنایتکاران در اقدامی ننگین به ترور دانشمندان هسته ای این مرز و بوم دست زده اند غافل از اینکه ملت یکپارچه و متحد ایران اسلامی به همه زورگویان مستکبر سلطه‌طلب هشدار می دهد که از عاقبت صدام دیکتاتور، حسنی مبارک خائن و قذافی خبیث درس عبرت بگیرند و از کینه توزی دست بردارند و اطمینان کامل داشته باشند که ملت ایران دستیابی کامل به دانش صلح آمیز هسته ای را در دستور کار خود دارد.

ترور دانشمندان هسته ای نه تنها ضربه ای به جمهوری اسلامی ایران وارد نکرد، بلکه جوانان ما را براي ادامه راه اين شهيدان و به پايان رساندن هدف مقدسشان مصمم تر کرد.

انتهاي پيام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار