به بهانه اجراي "اپراي حافظ"؛

علي پاكدست:"حافظ" در اين اپرا شخصيتي پيچيده دارد

شخصيت "حافظ " در اپراي عروسكي حافظ از شخصيتي اجتماعي،پيچيده و لايه در لايه دارد.

علي پاكدست،از طراحان عروسك در اجراي "اپراي حافظ" و بازي دهنده نقش "حافظ" در اين اثر در گفتگو با خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران درخصوص اين تجربه گفت:سابقه همكاري من با اين گروه و كارگردان به سالها قبل برمي‌گردد و خوشبختانه نظم،جديت و هدفدار بودن را از او آموخته‌ام.
وي افزود:او درخصوص بحث كيفيت هنري هميشه اين بستر را آماده كرده كه تمام كساني كه در گروه حضور دارند،بتوانند تجربه كسب كنند.
پاكدست تصريح كرد:پيش از شروع اجراي اپراي عروسكي "رستم و سهراب" در نمايش خيمه شب بازي به شيوه قاجار،همكاري داشتيم و در نمايش "ايكارو" مجسمه مربوط به اين شخصيت را ساختيم.
وي ادامه داد:پس از آن در تمام اپراها "مكبث"،"عاشورا"و مولوي حضور داشتم و در اپراي "حافظ" شخصيت حافظ را بازي مي‌دهم.
پاكدست در رابطه با بازي دهندگي شخصيت حافظ بيان كرد:هر بار كه عروسكي را به دست ميگيرم،دوست دارم تا بتوانم آن را به بهترين نحو زنده كنم،علاوه بر آن چه هم از "حافظ" در ذهن دارند،در اين اثر نگاه متفاوت‌تري به آن شده و اين مسئله كار را كمي سخت مي‌كند.
اين هنرمند اظهار كرد:"حافظ" در اين اثر يك نوع شخصيت اجتماعي دارد و از كاراكتري لايه در لايه و پيچيده برخوردار است.
وي افزود:شخصيتي كه در متن به آن پرداخت شده به من كمك بسياري براي بازي دهندگي مي‌كند،همچنين صدايي كه اين شخصيت در اجرا بصورت اپرا دارد،مي‌تواند بسيار مثمرثمر باشد، تمامي اين اتفاق‌ها ما را به سمتي مي‌برد كه نتيجه‌اي شكل بگيرد كه اميدوارم تماشاگر از آن چه مي بيند راضي باشد./ه

برچسب ها: علی ، پاکدست ، حافظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار