به گفته دولت ساحل عاج :

بي كفايتي سازمان ملل دليل حمله خونين به اردوگاه آوارگان بود

دولت ساحل عاج و سازمان ملل متحد روز گذشته يکديگر را در خصوص کوتاهي در محافظت از يک اردوگاه آوارگان در غرب ساحل عاج که روز جمعه هدف حمله اي خونين قرار گرفت و سپس تخريب شد، متهم کردند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وزارت دفاع ساحل عاج با انتشار بيانيه اي اعلام کرد اردوگاه آوارگان ناهيبلي نزديک شهر دويکويه از زماني که تاسيس شد توسط نظاميان بين المللي وابسته به سازمان ملل متحد محافظت مي شد.

در مقابل، آرنو اکودجينو مسئول شماره دو در نمايندگي سازمان ملل در ساحل عاج به خبرنگاران گفت، مسئوليت اصلي تامين امنيت اردوگاه بر عهده نمايندگي سازمان ملل نبود هرچند ما همواره با مقامات براي مديريت اردوگاه همکاري کرده ايم.

وي افزود ، ماموريت نيروهاي سازمان ملل در اين محل، محافظت از فعالاني بود که به آوارگان کمک مي کردند.

به گفته سازمان ملل متحد و منابع محلي، در حمله روز جمعه به اردوگاه آوارگان بين يازده تا سيزده نفر کشته و پنجاه و دو نفر ديگر زخمي شدند. اکودجينو گفت نيروهاي سازمان ملل نتوانستند با مهاجمان که شمار آنها به صدها نفر مي رسيد مقابله کنند.

از سوي ديگر وزارت دفاع ساحل عاج اعلام کرد شماري از نيروهاي ارتش و ژاندارمري و پليس ساحل عاج فورا در اطراف اردوگاه مستقر شدند ولي نتوانستند با مهاجمان که شمار آنها بسيار زياد بود مقابله کنند.
منطقه غرب ساحل عاج سالهاست صحنه تنش هاي قومي خطرناکي است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار