نشت نفت و سردي هوا موجب افزايش تلفات دلفين ها شد

پژوهشگران اعلام کردند نشت نفت از چاههاي نفتي شرکت بريتيش پتروليوم در خليج مکزيک در سال دو هزار و ده و همچنين کاهش دما، تلفات دلفين ها را در اين منطقه افزايش داده است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي «لايو ساينس»، دانشمندان اعلام کردند عوامل طبيعي و فجايع انساني، در ماههاي ژانويه تا آوريل سال دو هزار و يازده، باعث شد صد و هشتاد و شش دلفين در آبهاي ايالت لوئيزيانا و فلوريدا در خليج مکزيک تلف شوند که نزديک به نيمي از آنها دلفينهاي تازه متولد شده بودند.
 
روث کارمايکل دانشمند علوم دريايي و سرپرست محققان در آزمايشگاه جزيره دلفينها در اين خصوص گفت عوامل بسياري سبب جدايي دلفينهاي تازه متولد شده از مادرانشان و تلف شدن آنها شد.
 
وي افزود: «زماني که مسائل مختلف را بررسي مي کنيم، به نظر مي رسد که دلفينها به علت کم شدن منابع غذايي (ناشي از آسيبهاي نشت نفت بر زنجيره غذايي خليج)، وجود باکتريها و عوامل ديگري همچون زمستان سرد سال دو هزار و ده تضعيف شده بودند و اين مسائل آنها را در برابر سرما در سال دو هزار و يازده آسيب پذيرتر کرد.»
 
گراهام وورثي زيست شناس و يکي از محققان دانشگاه فلوريدا در بيانيه اي در اين خصوص گفت: «متاسفانه طوفان شديدي خليج مکزيک را در نورديد و به تلف شدن دلفينها منجر شد و اين در حالي بود که نشت نفت در سال دو هزار و ده و همچنين نغييرات هوايي نيز پيش از اين بخش بزرگي از منابع غذايي دلفينها را از بين برده بود. به نظر مي رسد آبهاي سرد ناشي از آب شدن يخها ضربه نهايي را به اين حيوانات وارد آورد.»
 
زمستان سرد دو هزار و ده همچنين به حيوانات ديگري همچون گونه هاي مختلف ماهي ها، مرغان دريايي، لاک پشت هاي آبي و نهنگ هاي کوچک آسيب رساند./عط
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار