مسئول سازمان فضایی ایران؛

نیازمند ایجاد مرکزی که بتواند مشکلات بودجه ای را حل کند هستیم

ایجاد مرکزی که بتواند مشکلات بودجه ای کشورهای عضو اپسکو را حل کند در ششمین اجلاس همکاری های فضایی مورد تاکید ایران است.

دکتر فاضلی مسئول سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار دانش های روز  باشگاه خبرنگاران افزود: امروز ششمین اجلاس سران سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسيه است که تهران میزبان این اجلاس است و موضوعات مورد علاقه کشورهای عضو این سازمان که قبلاً در جلسات گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته در این اجلاس مورد موافقت قرار خواهد گرفت و به تصویب می رسد.
 
وی گفت: یکی از بحث ها گسترش مرکز آموزش اپسکو در سطح کشورها است که هر کشور یک چنین مرکزی داشته باشد اما به دلیل گستردگی بعضی کشورها قرار شد که این مرکز آموزش قابل توسعه و گسترش باشد و به تناسب پهناور بودن بعضی کشورها این امر مورد بررسی قرار گرفت.
 
فاضلی با اشاره به پروژه های مشترک بین کشورهای عضو تصریح کرد: در این اجلاس همچنین به ماهواره تشخیص از راه دور تاکید داریم علاوه بر آن ایجاد یک مرکزی که بتواند مشکلات بودجه ای کشورهای عضو را در این سازمان برطرف کند مورد تاکید ایران در این اجلاس بود.
 
مسئول سازمان فضایی ایران گفت: تاجیکستان و مالزی 2 عضو جدید هستند که عضویت آنها مورد تصویب در این اجلاس قرار گرفته است.
 
** ایران فعالانه در تمامی پروژه ها شرکت می کند
 
فاضلی در ادامه افزود: مسئولین کشورمان اهمیت ویژه ای به توسعه فناوری هوا فضا داده اند به همین جهت جایگاهمان در حوزه فضایی بسیار ارتقاء پیدا کرده  و این نشان  دهنده عزم و اراده دولت است که توانسته این جایگاه را توسعه دهد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره را داریم هم اكنون عضو باشگاه کشورهای فضایی هستیم تا بتوانیم روز به روز بر توانمندی مان اضافه کنیم و جایگاه بالاتری را بدست آوریم.
 
فاضلی در خصوص پروژه های مورد بحث در اجلاس گفت: معمولاً پروژه ها در سطح اپسکو به 2 نوع اختیاری و پایه تقسیم بندی می شود و پروژه های ما در سطح اساسی و پایه نقش محوری دارد و ایران در تمامی حوزه ها فعالانه در پروژه های اپسکو در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری و تکنولوژی شرکت می کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار