رودهن/

رمضان مقدمه ای برای دوری از محارم الهی

رمضان ماه فرصت استفاده از نفحات رب، موسم عبادت و بندگی به درگاه الهی برای تامین غذای روح آدمی است که می توان این ماه را مقدمه ایی برای دوری از محارم الهی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن ماه رمضان، بهترین فرصت است تا انسان برای پالایش جسم و جان از تمامی لحظه های معنوی این ماه بهره گیرد و با روزه و نیایش، روح و جسم خود را از آلودگی ها بشوید و با خدای خود انس بگیرد و با نیرو گرفتن از او، زندگیش را در مسیر درست بپیماید.

این ماه مبارک بهترین فرصت برای بیدار شدن است تا در هنگام ورود به میدان های مهم زندگی، با مقاومت و توکل به خداوند متعال گام برداریم زیرا انسانی که دل و جان خود را با معارف الهی آشنا و آگاه سازد، ره توشه خود را برای ساختن یک زندگی به بهترین شکل فراهم نموده است.

رمضان به ما می گوید كه در آن سوی این كائنات، دوستی مهربان، ناظر بر لحظه لحظه های زندگی ماست و همانگونه که ما را با دعا و نماز به سوی خود می خواند، ما نیز وظیفه داریم بستر لازم برای رسیدن به سوی تقوای الهی فراهم سازیم و به راستی ماه رمضان بهترین فرصت است.

آری نسیم رمضان، بوی خوش عشق و محبت خداوند را به همراه دارد. این نسیم، با پیام پاكی و رستگاری، نگاه انسان را نسبت به جهان تغییر می دهد و زندگی را هدفدار و زیبا می كند. در این حالت، دریچه های امید به روی انسان گشوده و نسبت به آینده خوشبین می شود.

امام جمعه شهرستان دماوند   با بیان اینکه قبر خانه تاریکی ها و تنهایی های آدمی است، افزود: قبر خانه ابدی ما است و هر لحظه با ما سخن می گوید و اگر بخواهیم با دست پر از این جهان رحلت کنیم و با داشتن آرامش به سوی خانه ابدی رویم، لازمه آن رسیدن به تقوای الهی است و فرصت توشه برداشتن جایی جزء همین دنیای فانی نیست.

حجت الاسلام "محمد علاءالدینی" تصریح کرد: در این دنیای فانی فرصت های طلایی نیز برای انسان خدا ترس وجود دارد که می تواند خود را به تقوای الهی نزدیک کند و آن هم فرصتی همچون ماه مبارک رمضان است.

وی این ماه را به واسطه برکات ارزشمند و فرصت های مغتنم جزء بهترین ماه ها دانست و بیان داشت: برای آنکه بتوانیم از لحظه لحظه های این ماه پر برکت بهره مند شویم لازم است زمینه توفیقات الهی را در این ماه برای خود فراهم کنیم.

امام جمعه شهرستان دماوند یکی از این توفیقات الهی را توبه و استغفار فراوان عنوان و خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات بسیار تاکید شده است که در این ماه زیاد دعا و استغفار کنید و قرآن بخوانید، از گناهانتان توبه کنید تا این ماه بهترین فرصت برای دوری از محارم الهی و رسیدن به اخلاص حقیقی باشد.

علاءالدینی تصریح کرد: یکی از برکات ارزشمند این ماه پاک کردن هرگونه کینه و کدورت از قلب آدمی است چراکه کینه انسان را به سوی گناه تشویق و ترغیب می کند ولی رهایی از آن آدمی را به سوی تقوای الهی سوق می دهد.

وی اذعان داشت: با بخشیدن دیگرانی که در حق ما ظلم و یا بی مهری روا داشته اند، خود را آماده پذیرایی از بخشش خداوند در این ماه پربرکت کنیم زیرا اگر ما نتوانیم از دیگران بگذریم و آنها را ببخشیم، چگونه از خداوند متعال توقع داریم که او ما را ببخشد.

این مقام مسئول ماه رمضان را شهر الله دانست و گفت: شیطان در تمامی لحظات با ما است، پس باید به سوی راهی قدم برداریم که ما را به سوی پاکی و بهره بردن از معارف دینی سوق دهد تا از این اقیانوس الهی بی نصیب نباشیم./س
برچسب ها: رمضان ، محارم ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.