فشار خونی ها باید از مصرف این داروی خطرناک پرهیز کنند

مصرف این دارو مشکل درونی سلول را که موجب بیماری شده حل نمی کند.

دکتر حسن اکبری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که پروپرانولول دارویی است که برای درمان فشار خون تجویز می شود گفت: از این دارو برای درمان دردهای قلبی، سردرد های میگرنی، بی نظمی ضربان قلبی و آب سیاه چشم نیز استفاده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: این دارو برای سلول های بدن عوارض جانبی بسیاری دارد در حالی که می توان برای حل مشکل سلول های بدن با رعایت کامل نکات سلامتی از عوارض این دارو در امان بود.

** پروپرانولول در بدن چه می کند؟

این متخصص آسیب شناسی در خصوص مکانیسم اثر پروپرانولول در بدن گفت: این دارو با مسدود کردن گیرنده های  سلول ها، عملکرد آنها را مهار کرده و فقط با مهار کردن این عملکرد سلولی علامت های بیماری برطرف می شود ولی مشکل درونی سلول که موجب بیماری شده را حل نمی کند.

** عوارض جانبی و خطرناک پروپرانولول

دکتر اکبری با اشاره به این که مشکل در به خواب رفتن از عوارض جانبی این دارو است یادآور شد: داروی پروپرانولول دارای عوارض جانبی خطرناکی مانند: خواب آلودگی ، خستگی ، مشکل در به خواب رفتن، اضطراب ، یبوست، گاه اسهال، دیدن کابوس های وحشتناک، کاهش توان جنسی و افسردگی است.

این متخصص آسیب شناسی با بیان این که عوارض جانبی این دارو، با توجه به تجویز طولانی مدت آن برای بیماری ، معمولاً نمایان می شود گفت: مصرف این داروی خطرناک ، نه تنها مشکلی را در بدن حل نمی کند، بلکه بیماری های دیگری را به سلول ها تحمیل می کند، بنابراین می توان با رعایت کامل نکات سلولی، مشکلات سلولی را به طور اساسی برطرف کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار