شيخان در ديدار معاون سفير هند در تهران:

هيچ محدوديتي براي رسانه هاي داخلي‌وخارجي به منظور پوشش اجلاس غير متعدها وجود ندارد

معاون ارتباطات و اطلاع رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت: هيچ محدوديتي براي حضور رسانه‌هاي خارجي‌وداخلي براي پوشش اخبار شانزدهمين اجلاس غير متعدها وجود ندارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمد شيخان با تأكيد بر نقش به‌سزاي رسانه‌ها در انتقال پيام و دستاوردهاي اين اجلاس در سطح جهان، اظهار داشت: در اين راستا جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي حضور رسانه‌ها از كشورهاي مختلف به منظور پوشش اخبار شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد قائل نشده و علاقمنديم با حضور گسترده رسانه‌هاي داخلي و خارجي بازتاب مورد انتظار و بسيار مناسبي از اين اجلاس در سطح جهان ايجاد شود.

وي در ديدار معاون سفير هند در ايران، برگزاري اجلاس عدم تعهد را در سطح بين‌المللي داراي اهميت هاي گسترده اي دانست و اظهار داشت: فلسفه شكل‌گيري و اهدافي كه اعضاي جنبش عدم تعهد دنبال مي‌كنند، مطمئناً موجب ارتقاء اهميت اجلاس آتي در تهران خواهد بود.

شيخان با اشاره به جايگاه کشور هند در جنبش عدم تعهد بر اهميت حضور مسئولان اين كشور در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تاکيد کرد.

وي با بيان اينكه در تاريخ و تمدن ايراني و آداب اسلامي ملت ايران همواره تكريم ميهمان مورد عنايت و توجه ويژه بوده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران در حال تداركي وسيع براي پذيرايي از ميهمانان شركت‌كننده در شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است و اميدواريم اين اجلاس با همه ظرفيت‌هاي خود نتايج مثبتي را به نفع ملت‌ها و جامعه بشري به دنبال داشته باشد.

معاون ارتباطات و اطلاع رساني ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با اشاره به اينكه در دنياي امروز بسياري از رسانه‌ها توسط لابي صهيونيستي هدايت مي‌شوند و اين نكته ضرورت انجام كار رسانه‌اي مشترك ميان كشورهاي مستقل و آزادي‌خواه را مضاعف كرده است ، خاطر نشان كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به نظر مي‌رسد كه مي‌توان يك رسانه ويژه اين جنبش، ايجاد كرد و در اين راستا اقدامات گسترده‌اي براي ايجاد زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي كار رسانه‌اي در شانزدهمين اجلاس به انجام رسيده است.

شيخان همچنين با بيان اينكه دو ملت ايران و هند ويژگي‌ها و اشتراكات فرهنگي بسياري با يكديگر دارند، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران و هند، همواره روابطي دوستانه و برادرانه با يكديگر داشته و در كنار هم بوده‌اند.

سفير هند نيز در اين ديدار با تأكيد بر اهميت‌هاي اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران و رسالت و مأموريت‌هاي سنگين رسانه‌ها در اين اجلاس خاطر نشان كرد: جمهوري هند آمادگي دارد تا در تمامي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مشاركت و همكاري داشته باشد.
انتهاي پيام/س3



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار