صفار هرندي:

ارائه گزارش كار سران فتنه در كنگره آمريكا آبروريزي بزرگي براي نقش‌آفرينان فتنه 88 بود

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ارائه گزارش كار سران فتنه در كنگره آمريكا از سوي اوباما آبروريزي بزرگي براي نقش‌آفرينان فتنه 88 بود، گفت: اوباما با صراحت كامل مبالغي را كه به گروه‌هاي فتنه گر در ايران و رسانه‌هايي چون فيس‌بوك، صداي آمريكا و پرداخت كرده بود، اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، محمد حسين صفار هرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام پنج‌شنبه شب در برنامه "ديروز امروز فردا"، روند انقلاب اسلامي طي 30 سال گذشته را به كارواني تشبيه كرد كه در مسير پرفراز و نشيب خود هر چه جلو آمده به دستاوردهاي ارزشمندتري دست يافته است.

وي  افزود: كينه‌اي كه دشمنان نظام از ابتداي پيروزي انقلاب به دليل تصوير مبهمي كه از آينده كشور داشتند در دل خود پرورانده بودند، روز به روز بيشتر شد. چون آنها ديدند با گذشت زمان تصوير مبهم‌شان از انقلاب اسلامي تبديل به تصويري واضح و روشن از يك تهديد عليه زياده‌خواهي‌هاي آنان مي‌شود.

صفار هرندي اظهار داشت: كاروان انقلاب اسلامي امروز با سرعت در حال پيشرفت  است؛ البته در مسير اين كاروان موانع و سنگلاخهاي زيادي قرار دارد كه كاروان براي عبور از آنها گاهي اوقات ناگزير به عبور از جاده‌هاي انحرافي مي‌شود و اين امر حركت را كمي كند مي‌كند اما با ديدي صحيح در مي‌يابيم كه اين كاروان همواره در مسير اصلي خود قرار دارد و اين مسئله خاصيت انقلاب ماست؛ "انقلابي به نام خدا".
 
وي افزود: با نگاهي به تصوير كلي از وقايع داخلي و رخدادهاي بين المللي متوجه مي‌شويم آنچه از سوي دشمن در مقابله با كشور در حال وقوع است به دليل ترس آنان از سرعت پيشرفت ملت ايران بوده و از ملموس‌ترين اقدامات دشمن عليه كشورمان مي‌توان به تحريم‌ها اشاره كرد.

صفار هرندي ابعاد تحريم عليه كشورمان را بسيار گسترده خواند و تاكيد كرد: اگر يك كشور عادي در برابر لايه‌هاي طبقه‌بندي شده تحريم قرار مي‌گرفت به طور قطع دوام نمي‌آورد اما اصالت انقلاب، نظام و ملت ايران به گونه‌اي است كه در برابر تمامي اين دشواري‌ها كمر خم نكردند.
 
وي مردم ايران را ملتي بن‌بست شكن دانست و تصريح كرد: اين مردم هر جا به بن‌بست برخورد كنند با تلاش و اتكا به داشته هاي خود مسير ديگري را براي رسيدن به اهدافشان پيدا مي‌كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به لغو قرارداد پيمانكاران غربي از سوي استكبار جهاني ادامه  داد: پس از اين اقدام جمهوري اسلامي ايران توانست به سرعت پيمانكاران داخلي را جايگزين كرده و توطئه دشمنان را بي نتيجه كند.

وي با بيان اينكه قبل از تحريم واردات آسان لزوم دست‌يابي و ساخت برخي از فناوري‌ها را از متخصصين داخلي سلب كرده بود اظهار داشت: وقتي در شرايطي قرار گرفتيد كه امكان واردات تجهيزات مشكل شد اجبار ما را به تنظيم نيازهاي خود بر مبناي مدل هاي داخلي واداشت و توانستيم در كمترين زمان از عهده رفع نيازمندهاي خود برآييم.

صفار هرندي افزود: آنچه كه در وهله نخست پيش روي ما قرار دارد گذر ملت ايران از عقبه دشواري است كه با ظاهري جديد و باطن آشناي قصه محاصره اقتصادي ابعاد جديدتري پيدا كرده است.

وي يكي از واقعيات سياسي غيرقابل انكار كشور را پس زدن جريانات سياسي متصل به خارج از كشور را از سوي مردم دانست و خاطرنشان كرد: ممكن است كه اين جريانات در موج بي خبري بتوانند به طور موقت ميداني را به دست آورند اما قطعا پس از روشن شدن ابعاد قضيه ملت فهيم ايران از اين جريانات و مدافعان آن عبور خواهند كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام پاك كردن اتهام دلبستگي به عوامل خارجي را يكي از شرايط اصلي همراهي مردم با جريانات و افراد سياسي بيان كرد و ادامه داد: اقدامات كساني كه توانايي حركت مستقيم در اوضاع بحراني را نداشتند و در چنين شرايطي حركت زيگزاگي از خود نشان دادند، در حافظه تاريخي ملت ثبت شده و عاملي براي قضاوت آنان خواهد بود.
 
وي با تاكيد بر اينكه نسبت افراد با حوادث فتنه يكي از شاخصه‌هاي انتخاب در محيط هاي اجتماعي و نخبگان است افزود: اگر كسي در قصه‌اي كه با عنوان فتنه در ذهن مردم جاي گرفته به طور مستقيم يا غيرمستقيم نقش‌آفريني كرده باشد در نگاه مردم متهم است و تا زماني كه از اين اتهام مبرا نشده باشد نمي‌تواند خود را در دل مردم جاي دهد.

صفار هرندي خاطرنشان كرد: حتي افرادي كه به لحاظ گرايشات سياسي در آحاد مردم به شخصي غير از گزينه منتخب راي داده اند حاضر نيستند نام خود را در ليستي ثبت كند كه سربرگي بانام فتنه داشته باشد.

وي ضمن يادآوري ابراز نااميدي وزير دفاع انگليس از جريان فتنه و اعلام پيش رو گرفتن سياست تحريم پس از حماسه 9 دي تصريح كرد: ملت ايران افراد موثر در قضيه فتنه را هم وزن جنگ و تحريم عليه خود مي‌دانند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ارائه گزارش كار سران فتنه در كنگره آمريكا از سوي اوباما آبروريزي بزرگي براي نقش‌آفرينان فتنه 88 بود ادامه داد: اوباما با صراحت كامل مبالغي را كه به گروه‌هاي فتنه گر در ايران و رسانه‌هايي چون فيس‌بوك، صداي آمريكا و پرداخت كرده بود اعلام كرد.

صفار هرندي ضمن يادآوري نمايش خروج از حاكميت از سوي برخي نمايندگان مجلس ششم و اعضاي دولت اظهار داشت: پس از آنكه فتنه گران متوجه شدند  اقدامات‌شان بي نتيجه است ادعاي بهره‌كشي نظام از خود را مطرح كرده و گفتند نظام از ما به عنوان وسيله‌اي براي داغ كردن تنور دموكراسي خود استفاده مي‌كند، بنابراين با تحريم دموكراسي نظام از سوي ما، وزن ما مشخص مي‌شود.

وي تاكيد كرد: فتنه گران خيلي زود و قبل از انتخابات مجلس متوجه شدند كه سمت و سوي انتخاب مردم اصل نظام و موجوديت آن بوده و اين وزن‌كشي به ضررشان خواهد بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اذعان برخي از فتنه‌گران پس از مشاهده ميزان حضور مردم در نظرسنجي‌هاي انتخابات مجلس به اشتباه خود خاطرنشان كرد: عده اي از فتنه‌گران براي پنهان كردن ديدگاه اصلي خود ظاهرا به طور مخفيانه در راي‌گيري‌ انتخابات مجلس شركت كرده‌اند اما وقتي كه صداقت اين افراد مورد محك قرار مي‌گيرد، شاهد پنهان كردن رفتارهايي كه مواضع اصلي آنان را بيان مي‌كند هستيم.

وي با بيان اينكه امروز بخشي از سران فتنه در جلسات داخلي خود مكررا اذعان مي‌كنند كه در انتخابات تقلبي روي نداده تاكيد كرد: در صورتي كه آنها با شجاعت و آشكارا به اين مسئله اعتراض كرده و از اقدامات خود عذرخواهي كنند، نزد ملت فهيم ايران پذيرفته خواهند شد؛ البته اين به شرطي است كه عذرخواهي خود را فراموش نكرده و در صورت مواجه با وقايع مشابه اقدامات اشتباه خود را تكرار نكنند.

صفار هرندي با اذعان به اينكه طيف گسترده‌اي از افراد در جبهه اصلاحات قرار دارند تصريح كرد: مشكل بزرگ اين افراد پيوند خوردن پرونده سالم افراد با پرونده‌هاي فاسد  است؛ بنابراين بازگشت اين افراد به سوي نظام با شبهه‌اي بزرگ مواجه مي‌شود كه اين شبهه حتي از سوي همپيمانان آنان مطرح شده و آنها بايد پس از رهايي كامل از دام افراد متصل به خارج از كشور موضع خود را به ملت ايران ثابت كنند.

وي تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان از لحاظ فكري فاصله زيادي با هم دارند اما برخي از آنان با يك سري محاسبات غيرالهي كه در اذهان‌شان وجود دارد حاضر نيستند مرزبندي صحيح خود را با گروه‌هاي تندرويي كه در خارج از كشور به براندازي مطلق نظام تاكيد مي‌كنند اعلام كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عامل اعتماد سازي و رفع نگراني مردم را مرزبندي صريح گروه‌هاي سياسي به ويژه اصلاح‌طلب دانست و اظهار داشت:‌ با توجه به اينكه برخي از معاندين نظام بايد در خارج از كشور از رفقاي سابق برخي اصلاح طلبان بوده‌اند و حتي از ايدئولوژيست‌هاي اصلي  جريانات و موسسين احزاب آن به شمار مي‌روند اصلاح طلباني كه امروز با ادعاي احياي اصلاحات وارد ميدان شده‌اند بايد مشخص كنند كه معاندين نظام را جزئي از اصلاحات نمي‌دانند يا از آنها حمايت نمي‌كنند.

صفار هرندي تصريح كرد: براي مثال آقاي حجاريان بايد مشخص كند كه هنوز اكبر گنجي را دوست خود محسوب مي‌كنند يا كساني كه خود را پيرو خط امام مي‌نامند بايد مشخص كنند كه چه مرزبندي با افرادي مانند مهاجراني يا كديور دارند چون مشخص نبودن اين مرزبندي‌ها بذر نفاقي براي آينده باقي مي‌گذارد.

وي مدعيان اصلي اصلاحات را افرادي خواند كه هيچ وقت صراحت موضع اصلي خود را اعلام نكردند و ادامه داد:‌ افرادي كه هنوز در آنها مزنه صداقت ديده مي‌شود چگونه حاضرند رفقاي مسئله دار خود را تابلويي براي خود قرار داده و ادعاي بازگشت به سوي نظام را داشته باشند، تا زماني كه تابلوي آنها چنين افرادي باشد همواره مورد شك قرار مي‌گيرند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام شهرت برخي  از سران  اصلاحات را بهانه انتخابشان از سوي طيف اصلاح طلب دانست و اظهار داشت:‌ اصلاح طلبان با مراجعه به ضمير خود متوجه باشند كه  كساني كه بايد با پيوند زدن جريان خودي و غيرخودي محيط را آلوده مي‌كنند صلاحيت انتخاب شدن ندارند.

صفار هرندي با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان تا كنون از طريق رسانه هاي منتسب به خود به طور صادقانه بازگشت‌شان را به نظام نشان نداده اند ابراز كرد: اعترافات پنهاني جريان اصلاحات در جلسات خود و ابراز تمايل برخي از آنان به حركت در چارچوب نظام گام‌هايي رو به جلو هستند.

وي اصولگرايان نوين را جناحي در برابر اصولگرايان سنتي ندانست و افزود: در ديدگاه قبلي جريانات اصولگرايي، جناح‌ها با توجه به اعتبار گروه و قبيله تقسيم‌بندي مي‌شدند، اما اكنون روند سنت‌هاي نوين اصولگرايانه اعتبار مسير است كه جريانات از هم متمايز مي‌شوند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: برخي از ‌افرادي كه قبلا از روش‌هايي خاص پيروي مي‌كردند امروز به نتيجه رسيدند كه بخشي از تاكتيك هاي به كارگرفته شده در مسير سياست ورزي آنان را از جامعه دور مي‌كند، بنابراين سنت‌هاي نوين اصولگرايانه را بنا نهادند كه وفاداري به اين نگرش در سنتي‌ترين گروه‌هاي اصولگرا نيز قابل اثبات است.

صفار هرندي با اشاره به رخدادهاي 81 در درون جريان اصولگرا تاكيد كرد: از زمان شكل‌گيري اين جريان با توجه به اينكه روش ها و سنت‌هاي جديد باعث پيشبرد اهداف جبهه خودي شده بود، عمده وزن جريان اصولگرايي در عمق جامعه بر اين نقطه است.

وي اظهار داشت: مردم ايران با آزادگي و وارستگي به دور از اين گونه تعلقات به واقع خريدار حرف‌هاي نابي هستند كه در صحنه درخشش پيدا مي‌كند، البته نداشتن تشكيلات قوي سياسي در كشور امر مطلوبي نيست.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام دليل عمده ناكامي‌هاي حاكميت اصولگرايان را نداشتن انسجام كامل در بسياري از برنامه ها خواند و خاطرنشان كرد: جستجو براي پيدا كردن نامزد انتخاباتي مطلوب امروز نوعي انحراف به شمار مي‌رود چون قبل از مطرح شدن افراد بايد اهدافي مشخص شود و شاخص‌هاي رسيدن به اهداف به عنوان معيار اصلي انتخاب قرار گيرد.

وي دسته بندي گروه‌ها به اعتبار اشخاص در آستانه انتخابات را مشكل بزرگ دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا دانست و خاطرنشان كرد: انتخاب يك فرد بدون برنامه اي مشخص و كادري همدل و همگام باعث مي‌شود فرد منتخب با انتخاب معجوني از افراد در كادر اجرايي خود در طول دوران تصدي ناچار به عزل و نصب‌هاي بسياري باشد كه اين امر باعث تاخير در روند پيشرفت كشور است.

صفار هرندي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در سفر به كرمانشاه مبني بر "لزوم بحث راجع به نظام شبه رياستي يا پارلماني" تصريح كرد: در صورتي كه دولت از ميان فراكسيون قالب مجلسي كه كارهاي مشترك زيادي را انجام داده اند انتخاب شود هر روز شاهد دعواي دولت و مجلس نخواهيم بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: براي بدست آوردن دل مردم راه هاي زيادي وجود دارد؛ برخي با بيان مطلب صحيحي منتظر پذيرش آن از سوي وجدان‌هاي پاك هستند اما گاهي اوقات برخي با توجه به خواست افكار عمومي در لحظه ابراز نظر مي‌كنند.

وي ادامه داد:‌اين نوع باب طبع صحبت كردن‌ها كه برخي آنرا فراگفتمان مي‌دانند اصالتا نوعي فتنه است و نمي‌توان آنرا با عنوان جريان انحرافي بيان كرد زيرا جريان داراي اصول  خاصي است كه اين رفتارها شامل آن نمي‌شود.

صفارهرندي با تاكيد بر اينكه طبع فتنه گر ممكن است ظاهري چپ گرايانه يا راست گرايانه داشته باشد بالاخره در يك نقطه به هم مي‌رسد افزود: مبنا و اصالت نداشتن تفكر انحرافي عامل انتصاب آن به فتنه است.

وي در پايان خواستار قرباني كردن مواضع فكري و فرهنگي مسئولين در برابر مسئوليت حكومتي خود شد و تصريح كرد:‌افراد بايد پس از نقش گرفتن در حكومت تنها از آئين حكومت‌داري پيروي كرده و از قانون به نوان قاعده‌اي براي اداره امور تمكين كنند، چون دليل تمام اختلافات بين مقامات و دستگاه ها، تعرض و فرا گذاشتن پا از قانون است.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
کسانی که به ریاست دست پیدامی کنندو ارای ملت رابه دست می اورندبه اعتبارنظام می باشدنه خودشان پس بایدبه نظام وقانون پایبند باشند
آخرین اخبار