بسکتباليست هاي جوان منتظر پايان جام ملت ها براي بررسي پيشنهادات؛

پيشنهاد يک باشگاه ايتاليايي به کاپيتان تيم ملي جوانان

سجاد مشايخي کاپيتان تيم ملي جوانان بسکتبال از علاقمندي يک باشگاه ايتاليايي به جذب وي خبر داد.

سجاد مشايخي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در اين مورد تصريح کرد: با نظر فدراسيون، بازيکنان تيم ملي جوانان فعلا اجازه مذاکره با تيمهاي باشگاهي را ندارند اما من با توجه به سفر ماه قبل به ايتاليا و شرکت در تورنمنت اين کشور از يک باشگاه ايتاليايي پيشنهاد دارم.

وي ادامه داد: ايتاليايي ها علاقمندي خود را به جذب من ابراز کرده و هنوز هم اين موضوع را پي گيري مي کنند که قطعا با توجه به شرايط خوب يتم مورد نظر و بازي در کشوري مثل ايتاليا، با اتمام جام ملتها به قبول اين پيشنهاد فکر مي کنم و احتمال رفتنم هم زياد است.

مشايخي در مورد آمادگي تيم ملي جوانان کمتر از دو هفته به مسابقات جام ملتهاي جوانان اسيا گفت: پيش از سفر اروپا با توجه به نداشتن تمرين بريا مدت طولاني، دوره فشرده و سخت اماده سازي را در تهارن گذارانديم تا آماده سفر به اروپا شويم. اولين سفرمان به مجارستان هم با توجه به بزرگتر بودن تيمهاي شرکت کننده در اين تورنمنت برايمان سخت بود.

کاپيتان تيم ملي جوانان تصريح کرد: بسياري از بازيکنان تجربه حضور در مسابقات اروپايي را نداشته و به دنبال نشان دادن خود بودند اما کار مقابل بازي فيزيکي و حريفان بزگتر اروپايي آسان نيست. در کشور اسلووني باهماهنگي بچيروويچ سرمربي تيم ملي امکانات و شرايط بسيار خوبي برايمان فراهم شد . تمرينات با نشاطي را در کنار کارهاي انفرادي پشت سر گذاشتيم.

مشايخي اشاره کرد: هدف اصلي ما از سفر اروپايي تورنمنت ايتاليا بود که بازيکنان ان نيز هم سن ما بودند. بازيهاي خوب ايران در اين تورنمنت براي اروپايي ها قابل باور نبود و حتي ايتاليايي ها پس از بازي به تشويق تيم ما پرداختند. پيشرفت ما نيز در اين مسابقات نسبت به ابتداي تور اروپايي کاملا مشهود بود.

وي با گلايه از به هم خوردن برنامه سفر به ترکيه تاکيد کرد: ما تورنمنت ترکيه را به خاطر سفر تيم ملي دانش آموزي به چين از دست داديم. تورنمنتي که در روند رشدمان مي توانست مفيد باشد. بازيکنان تيم ملي جوانان بايد کنار هم به تمرين ادامه مي دادند نه اينکه براي بازي با تيمهاي سطح پايين به مسابقات دانش اموزي اعزام شوند. اگر در فاصله دو هفته مانده به رقابت حساس اسيايي يکي از بازيکنان اصلي مصدوم مي شد، چه کاري بايد انجام مي داديم؟

*کره هدف اول ما است

مشايخي گفت: با وقفه اي که در تمرينات افتاد حالا بايد کارمان را با فشار بيشتري از سر بگيريم. در صورت رسيدن به مرز آمادگي ابتدا بايد تيم کره را به عنوان هدف اول شکست دهيم. داستان چين هم  با حدود 45 بازي تدارکاتي و بازي با تيم آمريکا با همه متفاوت است. اما شکست اين تيم هم دور از دسترس نيست. به هر حال چيني ها با سوابق قبلي مسابقات از ايران مي ترسند.

*دليرزهان: بايد روي کار تيمي تمرکز کنيم

وحيد دليرزهان، ملي پوش مشهدي تيم ملي جوانان هم در مورد شرايط اين تيم که از ديروز اردوي جديد خود را آغاز کرده گفت: با شرايط فعلي به احتمال زياد درآسيا حرفهايي براي گفتن داريم. تيم ما از نظر وضعيت انفرادي بازيکنان شرايط بسيار خوبي دارد اما بايد کمي بيشتر روي بازي تيمي کار کنيم. به هر حال اگر از نظر تيمي هم قوي باشيم تيمهاي ديگر به راحتي توان شکست ما را ندارند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار