رضايي در آئين بزرگداشت شهيد تهراني مقدم:

شهيد تهراني‌مقدم توانايي بالايي در مديريت توپ‌هاي جنگي داشت

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شهيد تهراني مقدم توانايي بالايي در مديريت توپ‌هاي جنگي داشت و اينکه بعد از عمليات بيت المقدس با توپ‌هاي غنيمتي عراقي‌ها، آنها را مي كوبيديم براي ما شيرين بود.

به گزارش خبرنگار دفاعي _ امنيتي باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در آيين بزرگداشت سردار سرلشگر پاسدار حسن تهراني‌مقدم كه در سالن ورزشي نهاد رياست جمهوري و به همت سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن ذكر خاطراتي از دوران دفاع مقدس، گفت: بسياري از محاسبات كساني كه به ايران حمله كردند، درست بود. جنگ يك حادثه بدون برنامه‌ريزي و بي‌حساب و كتابي نبود، دشمن به طور كامل حساب نيروهاي مسلح ما را داشتند.

وي ادامه داد: هر چند دشمنان بعدها دچار اشتباهات فاحشي شدند تا به اهداف خود نرسند، ولي موفق شده بودند بخشي از سرزمين‌هاي ما را بگيرند و ايران لقمه چرمي براي آنها بود.

وي همچنين تصريح كرد: در عمليات فجر در هويزه حتي نزديك بود مقام معظم رهبري به شهادت برسند ، در اين عمليات نزديك به 80 دستگاه تانك از دست داده بوديم ولي آنها با تمام محاسباتشان يك چيز را دقيق پيش بيني نكرده بودند كه همان يك چيز تمام محاسبات دنيا را برهم زد و آن يك ارتش و سازمان ناشناخته بود .

رضايي  يكي از چهره‌هاي نقش‌آفريني را که در جنگ 8 ساله محاسبات دشمن را برهم زد، شهيد تهراني مقدم دانست و اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار موفق شد در عمليات طريق‌القدس با برنامه ريزي دقيق  آتش‌هايي را بر سر دشمن بريزد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين كه كسي فكر نمي‌كرد كه جوان لاغراندامي همچون تهراني‌مقدم با محاسبات دقيق و اصولي خود بتواند 180 قبضه توپ دشمن را كه به غنيمت گرفته شده بود بر سر خودشان فرود آورد،‌ گفت: شهيد حسن تهراني مقدم توانايي بالايي در مديريت توپ‌هاي جنگي داشت و اينكه بعد از عمليات بيت المقدس با توپ‌هاي عراقي‌ها، خود آنها را مي كوبيديم براي ما شيرين بود.

وي در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم در تحريم‌ها كه امروز در اوج خود به سر مي‌برد نيز اين نيروهاي ناشناخته با تلاش خود ما را به پيروزي نهايي برسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در اين مراسم، از سايت جامعه تخصصي شهداي غدير با عنوان "خط مقدم" رونمايي شد.

همچنين در پايان اين مراسم از خانواده شهيد تهراني مقدم و جمعي از شهداي غدير نيز تقدير شد و در نهايت، حاضران روزه خود را افطار كردند.

انتهاي پيام /ر

برچسب ها: بزرگداشت ، رضایی ، حماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار