لرستان/

راه نجات امت اسلامی در تمسک به ولایت علی (ع) است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بررسی ابعاد اقتصادی زندگی امام علی(ع) را ضروری دانست و گفت: این امام همام در دوران خلافت خود برخی اصول اقتصادی را در اولویت قرار دادند و چنانچه این اصول مدنظر باشد با توجه به تحریم‌هایی كه امروز علیه ایران اعمال می‌شود به طور قطع پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در جمع نمازگزاران جمعه خرم‌آ‌باد در مصلی الغدیر این شهر با گرامی‌داشت لیالی قدر و تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت امام علی(ع) از این امام همام به‌عنوان دريايی از فضائل و اقيانوسی از خوبي‌ها که پرورش يافته مكتب رسول خدا و راه نجات امت اسلامی است یاد کرد و گفت: این امام بزرگوار افتخار بشریت و مایه مباهات انسانیت است که راه نجات در تمسك به ولایت علی(ع) است.

وی به تشریح برخی از سیاست‌های اقتصادی حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: بررسی ابعاد اقتصادی زندگی این امام بزرگوار بسیار ضروری است چرا كه امیرالمؤمنین(ع) در دوران خلافت خود برخی اصول اقتصادی را در اولویت قرار دادند كه چنانچه این اصول مدنظر باشد با توجه به تحریم‌هایی كه امروز علیه ایران اعمال می‌شود به طور قطع پیروز خواهیم شد.

حجت‌الاسلام میرعمادی سیاست مساوات و رفع تبعیض و بازگرداندن اموال تاراج شده به خزانه عمومی را از اصول اقتصادی حكومت علی(ع) برشمرد و ادامه داد: امام علی(ع) با آگاهی به این موضوع كه فقر از بزرگترین آسیب‌های جامعه اسلامی است، فقرزدایی و پرداختن به كار و تولید را به‌عنوان یك اصل در حكومت خود دنبال می‌كرد.

وی با یادآوری این‌که راه نجات امت اسلامی تمسك به سيره علوی است، گفت: ساده زیستی و تقسیم عادلانه بیت‌المال نیز از اقدامات مهم و انقلابی امام علی(ع) در دروان حكوت ایشان بوده كه این امر موجب برانگیخته شدن برخی افراد از جمله طلحه و زبیر شد.

امام جمعه خرم‌آ‌باد افزود: حضرت علی (ع) يك انسان كامل و مجموعه‌ای از تقوا، زهد، شجاعت و عبادت بود و آيه ولايت در شان اميرالمومنين علی(ع) نازل شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به شب‌های قدر و فضيلت شب زنده داری عنوان كرد: تنها يك شب از ليالی قدر باقی مانده و آن شب 23 رمضان است كه بايد از اين فرصت نهايت استفاده را ببريم.

حجت‌الاسلام ميرعمادی با بيان اين‌كه مقدرات انسان‌ها در اين شب تعيين می‌شود و شب قدر، شب ملائكه و فرشتگان است و بركات خداوند در اين شب بر انسان نازل می‌شود، از آحاد مختلف مردم خواست از فرصت ليالی قدر استفاده كنند.

وی افزود: با توجه به اين‌كه مطابق نظر برخی علما احتمال اينكه شب 23 ماه مبارك رمضان شب قدر باشد بيشتر است بايد از اين فرصت طلايی نهايت استفاده را برد.

خطیب جمعه خرم‌آ‌باد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز قدس افزود: روز جهانی قدس روز ابراز وجود امت اسلامی در برابر مستكبران است و امسال به توجه با تحولات منطقه حضور مردم در این روز با شكوهتر و با عظمت‌تر خواهد بود.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به نام‌گذاری 23 مردادماه به نام روز مقاومت افزود: در جنگ 33 روزه رزِم صهیونیستی سخت‌ترین شكست را متحمل و قدرت حزب الله لبنان به دنیا نشان داده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی افزود: استكبار جهانی و رژیم صهیونیتس پس از سیلی محكم حزب‌الله لبنان، طرح توطئه سقوط نظام سوریه را در دستور كار قرار دادند.

وی اضافه كرد: استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی اقدامات تروریستی را در سویه انجام می‌دهند چراكه معتقدند سوریه پل ارتباطی میان ایران و مقاومت اسلامی لبنان است و سوریه نیز در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی تصریح كرد: استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی به خیال خام خود گمان می‌كنند كه اگر ضربه‌ای به سوریه وارد كنند به ایران و حزب‌الله ضربه زده‌اند اما بدانند چنانچه كوچكترین ضربه‌ای به ایران و حزب‌الله وارد شود تمام منافع آنها در دنیا به خطر می‌افتد./س

برچسب ها: راه نجات ، تمسک ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.