اردبيل/

حلقه‌های صالحین مهمترین ظرفیت تربیت اسلامی دانش‌آموزان هستند

مسئول آموزش و تربیت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: برگزاری حلقه‌های صالحین بهترین و مهمترین ظرفیت برای هدایت دینی و تربیت اصلح دانش‌آموزان است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام حسین علمداری صبح امروز در مراسم آغاز دوره نیم روزه طرح صالحین در اردبیل اظهار داشت: آغاز برنامه حلقه‌های صالحین از سال 87 ابتدا از محلات صورت گرفت و به دنبال توفقیات به دست آمده این طرح از سال 89 در مدارس و در سال 90 به کل اقشار تسری یافت.

مسئول آموزش و تربیت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل با بیان اینکه از امسال اجرای برنامه‌های حلقه صالحین جزو برنامه پنج ساله بسیج است، افزود: این طرح حداقل پنج سال با هدف تربیت دانش‌آموزان و اقشار مختلف جامعه با محوریت مسایل دینی و اعتقادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از تشکیل حلقه‌های صالحین در محلات و ادارات استقبال می‌شود، ابراز داشت: در حلقه‌های صالحین برنامه‌هایی به صورت منسجم اجرا می‌کند چرا که با حرکت‌های جزیره‌ای و مقطعی نمی‌توان اهداف تربیتی در جامعه را محقق ساخت.

علمداری حلقه مفقوده چنین فعالیت‌هایی را نبود استمرار اعلام کرد و گفت: حلقه‌های صالحین به این حرکت‌ها استمرار بخشیده و از پراکندگی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌های حلقه صالحین به صورت کلی ابلاغ شده و ما معتقدیم باید این برنامه‌ها را با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان همه روزه اجرا کنیم.

مسئول آموزش و تربیت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل  بیان داشت: اگر تنها برای 10 روز دانش‌آموز برنامه داشته باشیم دشمن بقیه روزهای سال را برای دانش‌آموز ما برنامه‌ریزی می‌کند بنابراین با استمرار حلقه‌های صالحین نباید اجازه دهیم جوانان ما در مقابل هجمه‌ها زانو خم کنند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان ما به ویژه در ایام تعطیلی مدارس بلا تکلیف و نابسامان هستند و ما نباید اجازه دهیم این ایام آنان به بطالت بگذرد.

علمداری صیانت از انقلاب، دستاوردهای نظام و انتقال فرهنگ شهادت را نیازمند تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: تربیت نسل دانش‌آموز معامله با خداست.

  علمداری در پایان سخنان خود جنگ نرم را سخت‌ترین جنگ در حال حاضر اعلام کرد و افزود: در جنگ سخت دشمن و موقعیت او معلوم است اما جنگ نرم به صورت پنهانی اتفاق افتاده و کم کم در قلب و روح جوانان ما رخنه می‌کند که وظیفه ما جلوگیری از این انحراف باطنی است./ج1

برچسب ها: اردبیل ، تربیت ، علمداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.