تاثیر خانواده ها در بروز افسردگی جوانان

در اکثر خانواده های ایرانی به نوجوانان و جوانان به عنوان یک کودک نگاه می شود و بیشتر به فکر برآورده کردن نیازهای بیرونی آنان هستند تا نیازهای درونی و روانی نوجوانان.

  شریفی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: افسردگی می تواند همه افراد را در هر سن و سال و در هر کشور و در هر مرحله از زندگی مبتلا نماید آن دسته از افرادی که در دوره نوجوانی و جوانی و یا در دوره ای از زندگی شان به بیماری افسردگی مبتلا شده اند آمادگی بیشتری برای افسرده شدن دارند.

فاطمه شریفی در ادامه افزود: تشخیص بسیاری از علائم افسردگی در نوجوانان خصوصاً آن هایی که ممکن است افسردگی پنهان داشته باشند کار دشواری است با وجود این نمی توان نشانه های افسردگی جوانان را مشابه نشانه های افسردگی در دیگر افراد دانست.

این روانشناس در مورد نقش خانواده ها در بروز افسردگی در میان جوانان و نوجوانان افزود: در اکثر خانواده های ایرانی به نوجوانان به عنوان یک کودک نگاه می شود و بیشتر به فکر برآورده کردن نیازهای پیرونی آنان هستند تا نیازهای درونی و روانی نوجوانان.

وی تأکید کرد: ایجاد رابطه صمیمی و احترام آمیز با نوجوانان و درک تغییرات سنی اش و پذیرش آنان به عنوان یک فرد صاحب رأی به خانواده ها کمک می کند تا مانع بروز افسردگی در نوجوانان شود.

فاطمه شریفی خاطر نشان کرد: مهمترین علت افسردگی نوجوانان امروز از مشکلات عاطفی ناشی می شود خانواده ها با رفتارهای غلط خود جوانان را به سمت رفتارهای آسیب زا که منجر به افسردگی جوانان می شود سوق می دهد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار