نخستین اتاق عمل پيوند قلب و ريه شرق کشور در مشهد افتتاح شد

در هفته گرامیداشت هفته دولت نخستین و مجهزترين اتاق عمل پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکي در آي سي يو جراحي قلب بيمارستان امام رضا (ع) مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر عباسي رئيس بيمارستان امام رضا (ع)‌  گفت: با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدامات زیر ساختی از سال گذشته نسبت به ایجاد مرکز پیوند قلب صورت گرفته است تا این مرکز بدون هیچ وقفه و با یک تیم سازماندهی شده به عنوان تنها مرکز در نیمه شرقی کشور جوابگوی بیماران قلبی و ریوی باشد.

مدير گروه جراحي قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : ويژگي مهم اين اتاق عمل آن است که در مجاورت آي سي يو قرار دارد و بيماران با کمترين زمان ممکن بعد از عمل به بخش آي سي يو منتقل مي شوند.

دکتر عباسي با بيان اينکه اين اتاق عمل علاوه بر اعمال پيوند ،مي تواند کمک بسزايي در رفع عوارض بعد از اعمال جراحي باشدخاطرنشان کرد: این بخش 21 تختخوابی با دارا بودن دستگاه دیالیز، اتاق عمل و مجهز بودن از لحاظ نیروی انسانی از جمله اختصاص یک پرستار به هر بیمار برای مراقبت های ویژه حرف اول را در کشور می زند.

دکتر محمد عباسي تشنيزي به ويژگيهاي آي سي يو جراحي قلب بيمارستان  امام رضا (ع) اشاره کرد وگفت: اين بخش داراي یک اتاق مجهز به دو دستگاه دیالیز (همودیالیز و CRRT ) که نیاز بیماران CRF  و ARF را برطرف می سازد ، یک اتاق مجهز به سیستم پروسسور (تاریک خانه ) که در صورت نیاز هر موقع از شبانه راديوگرافی از بیماران گرفته شده و سریعاً چاپ می گردد، وجود دو عدد دستگاه گازومتری  و سایر امکانات آزمایشگاهی مجهز و مدرن مي باشد.

همچنين دکتر محمد رضا باقري رئيس تيم پيوند قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، با اشاره به اینکه يكي از اهداف گروه جراحي توراكس و قلب دانشگاه علوم پزشكي مشهد راه‌اندازي دپارتمان‌ پيوند قلب و ريه مي باشد، افزود: اين پروژه  به امكانات و تجهيزات پيشرفته‌اي نياز دارد كه با حمايت‌هاي مسوولان توانسته‌ايم اين امكانات را تا حدودي فراهم كنيم.

وي با بيان اينکه اولين عمل پيوند قلب ، ماه گذشته در اين مرکز با موفقيت انجام شد ، خاطرنشان کرد : اميدواريم  با همکاري تيم پيوند قلب و ريه دانشگاه و حمايت هاي رياست دانشگاه علوم پزشکي ، در آينده نزديك پيوند قلب و ريه را از بيماران مرگ مغزي ،به بيماران نيازمند اين 2 عضو مهم بدن ،در اين مرکز انجام دهيم.

گفتني است: اتاق عمل پيوند قلب و ريه با هزينه اي بالغ بر 5ميليارد ريال راه اندازي شده است./ح
برچسب ها: اتاق عمل ، پیوند قلب ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار