اردبيل/

اشتغال پایدار در گرو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل گفت: اشتغال پایدار و اقتصاد توسعه یافته همه در گرو گسترش و رونق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کلام‌الله صفری صبح امروز در نشست با مسئولان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ دولت با رونق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قصد ایجاد اشتغال پایدار را دارد و با حرکت خزنده‌ای که در این راستا آغاز شده در کمترین زمان ممکن می‌توان به اهداف اشتغالزایی دولت از این طریق دست یافت.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی نیز جزو همین فعالیت‌ها و در استمرار سیاست ایجاد اشتغال دولت رونق گرفته است، افزود: گرچه با آموزش‌های کوتاه و بلند مدت می‌توان افرادی را آموزش داد اما نباید از جنبه اشتغالزایی فنی و حرفه‌ای نیز غافل بود چرا که سازمان فنی و حرفه‌ای خود بازوی توانمند اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ادارات مشگین‌شهر، از ایجاد توان برای ارائه خدمات متنوع آموزشی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها خبر داد.

وی گفت: انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با این اداره کل می‌تواند فتح بابی برای رونق آموزش‌‌ها باشد که از قبل آن اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

این مسئول بر تبیین جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اجتماع تاکید و ابراز داشت: نباید جوانی را به دلیل انتخاب چنین رشته‌هایی مواخذه کرد چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فتح بابی برای ایجاد اشتغال مولد است.

وی در ادامه سخنان خود بر تشویق و ترغیب جوانان برای گرایش به رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: جوان باید در معرض کارهای حرفه‌ای و آموزشی قرار گیرد تا آینده اشتغال خود را تضمین کند.

  صفری اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش و پرورش نقش مکمل آموز‌هاش فنی و حرفه‌ای را دارد که از این ظرفیت باید در راستای هرچه بهتر شدن فضای کسب و کار استفاده کرد.

وی در ادامه خواستار گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای در منطقه با توجه به محرومیت‌ها و نیاز‌مندی‌های جوانان شد.

این مسئول در پایان سخنان خود از اختصاص ساختمان جدید برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه خبر داد و بر لزوم توجه بیشتر به توسعه رشته‌های بومی مانند صنایع دستی و قالیبافی تاکید کرد./ج1

برچسب ها: اردبیل ، پایدار ، تشویق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.