يك سوسري چگونه زندگي مي كند؟

روشي براي خلاصي از دست سوسك هاي خانه

اگر منزل شما هم دچار آفت سوسك شده و دنبال راهكاري براي از بين بردن آنها مي گرديد اين مطلب را بخوانيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛شكم بند بند وبيضي شكل، بالهايي كه بطور متقاطع روي شكم قرار گرفته اند، رنگ قهوه اي بلوطي يا سياه و اندازه اي بين يك تا پنج سانتيمتر مشخصاتي است كه سوسك هاي منازل را به ياد ما مي آورد. سوسك هاي منازل يا به اصطلاح علمي تر سوسري ها  مانند خيلي از موجودات زنده ديگر اقسام متعددي دارند ولي سه نوع زير بيشتر در اماكن و منازل ديده مي شود .

1-    سوسري آمريكائي : این حشره به طول 7/2 تا 5/2 سانتیمتر و به رنگ قرمز متمایل به قهوه ایست ولی بالهای آن کاملاً رشد یافته است .








2-    سوسري آلماني : سوسري آلماني يکي از کوچکترين سوسري هاي خانگي است، بدن آنها بين 15-10 ميلي متر و به رنگ زرد طلائي تا قهوه اي مايل به زرد است. رنگ نرها روشن تر از ماده ها يعني قهوه اي مايل به زرد روشن مي باشد. همچنين ماده ها درشت تر از نرها هستند.  این گونه به بسیاری از سموم مقاوم شده است.






3-    سوسري شرقي : سوسری شرقی به طول حدود 5/2 سانتیمتر ، برنگ تیره ، مسطح و پهن و با بالهای کوتاه است.



نحوه زندگی سوسری ها

سوسك ها پس از ورود به اماكن و مستقرشدن در محل مناسب شـروع به تخم ريزي مي كنند. تخم سوسك به تـعـداد شـانزده تـاچهل و هشت عدد مي باشد كه درون پوشش يا كپسولي قهوه اي و لوبيا مانندشامل دورديف مـوازي اتاقكهاي حاوي تخم به نـام اائوتك(Ootheca) قراردارد.

سوسري ها اين كپسول ها را در محلهاي تاريك و  دور از چشم در شكاف ها و درزها گذاشته و يا به  سطوح زيرين مـيز وصندلي يا تختخواب ا،جعبه  چوبي و ديگر وسايـل بسته بـندي شده  مي چسبانند.

كپسول ها بتدريج بزرگ شده، پس از مدتي سوسك هاي جوان سفيدرنگ كوچك بدون بال از درون آن خارج مي شوند.
از ابتداي  تخـم ريزي تا خارج شدن نوزاد سـوسك (نـمف)،   سي تا پنجاه روز طول مي كشد. سوسري بالغ چند ماه تا يكسال زندگي مي كند و در اين مدت  عمل تخم ريزي چندين بار تكرار مي شود.  

سوسري ها چه مي خورند؟
اين حشرات مواد شيرين و نشاسته اي را ترجيح ميدهند. آنها از شكر و شكلات هاي شيرين، شير، پنير، گوشت، نان و ساير غلات و نيز از مقوا، جلد كتاب، چوب هاي روي سقف، كفي كفش، لاشه سوسري هاي مرده و فلج، خون خشك شده و تازه، مدفوع، خلط، ناخن دست و پاي افراد مريض و خوابيده تغذيه مي كنند.



سوسك هاي منازل چه مكان هايي را دوست دارند؟
سوسری ها گرما را دوست دارند و پشت رادیاتورها و لوله های آب گرم مخفی می شوند.
روزها در شكاف و درز دیوارها، چهارچوب درها ومبل ها پنهان می شوند. نقاط تاریك مانند: تختخواب، پشت یخچال و اجاق خوراك پزی و ظروف آشپزخانه، كابینت ها، توالت، حمام - لوله بخاری، محل نگهداری حیوانات، زیرزمین ها، داخـل تلویزیون و رادیو و دیگر وســایل الكــتریكی، آبروها و سیستم فاضلاب محل اختفای سوسک ها است .

گروهی از سوسری هااز طریق راه رفتن و پرواز حركت كرده و نیز همراه وسایط حمل و نقل، كشتی و هواپیما مسافت های طولانی را طی میکنند. مجاری فاضلاب، وسایل بسته بندی شده، جعبه بطری های نوشابه، كیسه های سیب زمینی و پیاز و سایر مواد غذایی كه بگونه ای نامناسب انبار شده اند، اماكن و منازل آلوده مجاور، - دودكش بخاریها، راههای انتقال این حشرات هستند.
* شب هنگام فعاليت  مي كنند در مواردي  كه آلودگي شديد باشد يا بشدن گرسنه باشند در طول روز نيز مشاهده مي شوند.


**اهمیت پزشکی و مبارزه با سوسری ها

سـوسـری ها از آفات مهمی محسوب می شوند كه از كثافات، غـذاهای فـاسد، پارچه و چسب كتاب تغذیه نموده، قسمتی از غــذای هضم نشده خود را برمی گردانند، به دفع مدفـوع روی غذا عادت دارند، از دهان و غدد خود ماده ای ترشح می كنند كه در مسیر حركت آنها و منابع غذاییشان بوی ماندگار و نامطبوعی ایجاد می كنند.
ســوســری ها با آلــوده كردن كـردن مـواد غذایی از طـریق عـوامـل بیمـاری زای مـوجود در توالت ها، زباله ها، و . . .، عامل انتقال :
- بیماری های باكتریایی: -اسهال - دیسانتری -وبا -تب تیفوئید
- بیماری های ویروسی: -فلج اطفال
- حمل تخم كرم های انگلی
و نیز واكنش های آلرژیك مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلك و ناراحتی های تنفسی را ایجاد می كنند.



***نحوه مبارزه:

براي مبارزه در نظر داشته  باشيد كه سوسري ها ( سوسك ها ) براي ادامه زندگي نيازمند آب غذا و پناهگاه هستند مي توان با بكارگيري روش هاي زير ، دسترسي اين حشره را به آب ، غذا و پناهگاه كم نموده و بطور موثري آلودگي را كاهش داد.

كاهش منابع غذا :
-زباله  ها را در داخل كيسه هاي نايلوني غير قابل نفود و سپس كيسه را در داخل زاله داني درب دار قرار دهيد زباله دان بايد به صورتي باشد كه در ان كاملاً بسته شود.
-هر شب قبل از ساعت 9 زباله ها را از منزل خارج كنيد و كيسه زباله را در مكاني دور از رفت و آمد مردم قرار دهيد تا جمع اوري و دفع شود به ياد  داشته باشد كه در كيسه را محكم گرده بزنيد.
-مواد غذايي را يا در داخل يخچال و يا داخل ظرف دردار نگهداري كنيد.
-باقيمانده مواد غذايي در حين طبخ يا صرف غذا را جمع آوري كنيد.
-سكوها وقفسه هاي آشپزخانه را بخوبي تميز كنيد و انها را پاكيزه نگه داريد.
-سطح به خصوص كف آشپزخانه را بطور مرتب تميز نمائيد.
-سايل شستشوي ظروف غذا مثل سيم ظرفشوئي و اسكاچ را پس از هر بار استفاده بشوئيد.
-چربي موجود بر هواكش ها و ديوا را بخوبي تميز كنيد .
-كليه درزها و شكاف هاي موجود بر ديوار ، كف ، سقف ، درزهاي ميان پله ها و غيره را با مصالح ساختماني مناسب مسدود كنيد .
-بندهاي موجود ميان كاشي ها ، ديوار و كف حاشيه اطراف قرنيز ها را پر و بند كشي كنيد.
-قفسه هاي آشپزخانه ( كابينت ها ) را از نوع پايه دار انتخاب  كنيد تا زير آن ضمن تبادل هوا ، بسادگي قابل شستن و تميز كردن باشد.

كاهش منابع آب :
-كف شوي فاضلاب رو ها بخصوص كف شوي آشپزخانه را به توري مخصوص ( درپوش ) مجهز نمائيد.
-آب موجود در زير گلداني هاي منزل يا محل كارتان را تخليه كنيد.
-ظروف تهيه و صرف غذا را در اسرع وقت بشوئيد هرگز انها را در طول شب نشسته باقي نگذاريد اگر شستن طروف بلافاصله مقدور نيست آنها را در يك محل شوينده را بخيسانيد تا در فرصت مناست شسته شوند .
-طروف شسته شده را بلافاصله خشك كنيد تا از جمع شدن باقيمانده آب حاصل از شستشو در انها جلوگيري شود.
-شير هايي را كه چكه مي كنند تعمير كنيد.



سم پاشي:
علاوه بر به کارگیری موازین بهسازی، با استفاده از سموم حشره‌کش نیز می‌توان به مبارزه با سوسکها پرداخت که این روش با توجه به ایجاد آلودگی محیط زیست به عنوان آخرین روش برای مبارزه با سوسکها تلقی می‌گردد.

اگرچه وجود سوسکها در اماکن موجب بروز مخاطرات بهداشتی فراوان می‌گردد اما خطرات ناشی از استفاده از ترکیبات سمی برای از بین بردن آنها بخصوص در صورتی که با رعایت کامل جوانب احتیاط نباشد به مراتب بیشتر از وجود سوسکهاست.

نوع سم و نحوه سمپاشی باید توسط افراد ورزیده و متخصص این امر انتخاب گردد و سمپاشی باید توسط این افراد انجام شود. هنگام سمپاشی باید کلیه موازین احتیاطی رعایت گردد.

لازم است قبل از سمپاشی محلهای مورد نظر تمیز و در صورت امکان شستشو گردند و مواد غذایی، ظروف غذاخوری، وسایل کودکان و وسایل خواب و پرندگان باید از محل خارج یا روی آنها کاملاً پوشانیده شود.

برای مبارزه با سوسکها، یک بار سمپاشی محلهایی که زود به زود شسته می‌شود و استفاده از سمومی که اثر ابقائی آنها کم است کافی نمی‌باشد و ممکن است کپسولهای تخم موجود در محل که پنهان می‌باشند به تدریج باز شوند، بنابراین لازم است سم بیش از 2-3 ماه روی سطوح باقی بماند و یا در صورت شستشوی محل، سمپاشی باید تکرار گردد./ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴۷
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
رضا ۵۵
۱۵:۵۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
توجه***
دوستان دقت بفرمایید تنها راه مقابله این است:
یک سم در فروشگاه های سموم کشاورزی هست که شبیه به روغن زیتون هست . وقتی با آب مخلوط بشه مثل شیر سفید میشه.اگه اشتباه نکنم به دوای کنه معروفه. طبق دستور فروشنده با آب مخلوط کنید بعد به همه جای خونه اسپری کنید.با فاصله ی یک هفته. سه بار انجام بدید.
نسل هر نو سوسک.عنکبوت و هزارپا و موریانه را نابود میکنه.
من ازش نتیجه عالی گرفتم.
موفق باشید. رضا قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ماخونمونوتازه سم پاشی کردیم اونم دوبارولی بازهم سوسک میبینیم خودشم دونوع هستن همه وسایلاروشستیم توخونمون جای کثیف هم نداریم الان یک ماهه همه جاروتمیز کردیم ولی بازم میبینیم هرروزمیبینیم دیگه موندیم چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حبیبه
۰۱:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
سلام من الان نزدیک یک هفته ای خونمون سمپاشی کردم و باز هم سوسک زنده میبینم می‌خوام بدونم آیا سمپاشی که در منزل ما انجام شده کارشون درست انجام نداده ؟چیکار کنم که سوسک هامون از بین بره لطفا راهنمای کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
دوستان به هیچ عنوان از این وسایل الکتریکی که تلوزیون تبلیغ میکنه نگیرید.. دروغ محظه.. خدا لعنتشون کنه.. اسپری کامن که سیاه رنگهبرا بار اول خوب نتیجه میده و خیلی از سوسکها رو میکشه... ولی انگار نسبت بهش مقاوم میشن و دیگه جواب نمیده.. امحا هم همینطوره... واقعا من همه چیز رو امتحان کردم ولی فایده نداره.. وقتی اساس کشی کنید بازم اون سوسکها رو با خودتون به خونه جدید میبرید.. داخل کارتن ها میرن و هیج جوری نمیشه از دستشون خلاص شد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران))
۱۶:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
ما نمیخواهیم اونا رو از بین ببریم ما میخواهیم اونا از محل زندگی ما کمی دور باشند البته از راه مسالمت آمیز.

یعنی بشری که براش غیر قابل تصور بود اما توانست و به خیلی چیزها دست یافت (فتح کره ماه، ساخت تلوزیون، ماهواره، موبایل که از آن سوی دنیا ارتباط برقرار کند، هوا پیما با سرعتی فوق تصور و و و..... ، حالا فقط از این یک کار عاجز مانده؟؟؟!!! دوستان آیا شما باور میکنید؟؟؟!!!

نه، اما متاسفانه دلیل اینکه کمتر به این مسئله پرداخته شده این است که انسان بیشتر به خود فکر میکند ( خودخواهی )
و البته نه همه، و این خود نقطه مثبت قضیه و روزنه امید است.
Iran (Islamic Republic of)
محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران))
۱۵:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سوسک ها هم حق زندگی دارند.
اونها گناهی ندارند که سوسک آفریده شده اند لذا مستحق ترحمند. اگر هم ناراحت بودیم و دنبال گناه کار گشتیم اونرو باید در خودمون جستجو کنیم یعنی در نوع بشر.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۶:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
سلام. یکی از راه هایی که سوسک میاد دریچه کولر هست میتونید دریچه رو در بیارید تور پشه بند بزنید باز دریچه رو بزارید سر جاش دیگه نمیتونن بیان داخل خونه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما تازه اسباب کشی کردیم وتوی خونمون سوسک نداریم اما تا حالا سه تا سوسک بزرگ که پرواز میکنند اومدند داخل خونه وبعد میرن زیر مبل که کشتیم میخام بدونم اینا از کجا میان؟در تراس البته همیشه باز هست اما ممکنه از فاضلاب بیان؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید با مشعل از بین ببرین سپس چند نوبت سم بزنید من سر کار همین کار رو انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
همتون که تو خونه گاز پیک نیک دارین یه سرشعله کوچک براش میخرین گاز باز میکنی کبریت روشن میکنین شعله ش تند تند بگیرید درز کابینتها تند بگیرید تا کابینت نسوزه فقط ببینید چی میکنه تقریبا ۷۰ یا هشتاد درصد سوسکها از بین میره تا شعله رو به طرفشون میگیری پاها و شاخکهاشون میسوزه و نقش زمین میشن ..برای از بین بردن بقیه میتونین از سم استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
این به نظر ظلم به حیوان است و اثرات وضعی برای انسان دارد
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۰۲:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
دوستان اگر سقف دستشویی و حمومتون کاذب هستش بهتون قول میدم منبعش از همونجاست،سقف کاذبو در بیارین سم پاشی کنین و محلشونو به خوبی تمیز کنین مجددا سقف کاذبو ببندین و بعدش با سیمان درزاشو بگیرین مشکلتون حله بهتون قول میدم
Iran (Islamic Republic of)
شمیم اروندی
۲۰:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
من از سوسک ها خیلی خیلی می ترسم من یک پرفسر هستم من فقط 16 سال دارم
Iran (Islamic Republic of)
دارابی
۲۳:۱۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
بهترین راه بدون خطر درست کردن آب صابون با آبپاش بریزید رو سوسک احساس خفگی بهش دست میده یا با جارو برقی جارو کنید سوسکها شبا فعالن
Iran (Islamic Republic of)
آذز
۰۳:۰۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام تو خونه ما ازروی فرش ها میرن سوسک های بزرگن مگه دنبالشون کنم که برن زیر فرش یا کابینت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
چطور ميشه از دست اين چندشا راحت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من یک اسم سم خیلی


خوب باشه لطفا بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
گیاه برگ بو خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۴۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
دوستان از سم ایکون استفاده کنید پودر هست و باید در یک لیتر اب حلش کنید و بعد اسپری کنید ریشه کن میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام این دستگاههای الکتریکی فراصوت اصلا بدرد نمیخوره فقط نور پخش میکنه سوسکها از کنارش میرن و میان هیچ وقت گول نخورین بخرین فقط زمانی که بهشون زنگ میزنین و پیامک میدین از این دستگاه فراصوت میخوایم باهاتون صحبت میکنن و چرب زبان هستن همین که استفاده کردین و دیدین هیچ کاری ازش بر نمیاد زنگ میزنین اصلا محلتون نمیزارن از من به شما نصیحت به همه بگین از این وسیله نخرین و گول همچین آدم هایی رو نخورین که فقط فکر منافع و پول جمع کردن خودشون هستن این وسیله رو به من دویست هزار تومان دادن ولی از من پس نگرفتن اصلا جوابم رو ندادن وسیله الان الکی و بی استفاده تو خونم افتاده حرامشون باشه این دویست هزار تومان حالا خود دانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
من هم چون هم حیوانات خانگی داریم هم بچه، سعی کردم از سم استفاده اصلا نکنم و رفتم همین از این الکتریکیها و امواج و نور و این حرفها خریدم. قشنگ پولمو سوزوندم یعنی. هیچ کاری نمی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۲۰:۳۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام متاسفانه آشپزخونه ما سوسک کابینت داره من از انواع سمهایی که اشاره شد استفاده کردم ولی بی فایده بود موندم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
برای کشتن سوسک ها...بهترین روش واخرین روش اول نظافت وتمیزی منزل ومحیط کار و...دوم سم پاشی با افراد متخصص هست...واونم سم مهان با امولسیون ۲۰%هست...به من یکی گفت شر سوسک رو از سرم رد کرد منم به شما میگم از محصولات این شرکت که همه فن حریفه امتحان کنید...عالی عالی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
من حدود دو ماه پیش خونه تکونی کردم بعد از ۳ هفته دیدم که سر و کله سوسک تو آشپزخونم هست راه آبم بستم نمیدونم از کجا میان به نظرتون چیکار کنم تو رو خدا یه راه کار بگین
از سم هم استفاده کردم بی نتیجه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
پنج ساله تو خونم سوسک اونده انقد از آفت کش استفاده کردم خسته شدم هر روز ظرفای تمیزو که میخوام استفاده کنم میشورم دیگه کلافه شدم هرجارو نگاه میکنم تخم گذاشتن ولی انگار هرچی میکشی فایده نداره همه مدل سم هم استفاده کردم دیگه نمیدونم چیکار میشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
پنج ساله تو خونم سوسک اونده انقد از آفت کش استفاده کردم خسته شدم هر روز ظرفای تمیزو که میخوام استفاده کنم میشورم دیگه کلافه شدم هرجارو نگاه میکنم تخم گذاشتن ولی انگار هرچی میکشی فایده نداره همه مدل سم هم استفاده کردم دیگه نمیدونم چیکار میشه کرد
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
با سلام کابینت هاتون اگه ملامینه هست باز کنید خیلی با دقت بوسیله چسب آکواریوم درز هاشوآب بندی کنین بعد زیر کابینتها رو تمیز وسمپاشی کنین مطمئن باشین ریسه کن میشن
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۱:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان میگن سوسکهای امریکایی توی چوبهایی که زیرریل قطارمیزارن ازامریکا واردشدن.برای مبارزه باسوسک کابینت باید همه وسایل روبیرون بریزید سمپاشی کنیدداخل کارتن های ظروف قایم میشن،راه آب اشپزخونه روباچسب 5سانتی بپوشونید،همچنین هرجا که فکر می کنید لوله فاضلاب اشپزخونه رو دورش چسب بزنید که نتونن بیان بیرون،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس در
۱۸:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۸
خانه ما از این سوسک بزرگ ها داره هرچیزی هم سم زدم تاثیر نداره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۱۰ ۲۹ تير ۱۳۹۷
سلام ما هم بعداز 5ماه سکونت در منزل سوسک های المانی زیادی در اشپزخانه مشاهده کردیم همه نوع سم موجود در بازار را خریداری کردم کم میشدن ولی بچه های انها خیلی مقاوم تا اینکه یک نوع سم انگلیسی مخصوص کشاورزی گرفتم و با اب مخلپط کردم و همه جای منزل پاشیدم خداراشکر انگار نسلشان دازه ازبین میره پسشنهاد میکنم از همین سم که ارزان هم هست استفاده کنید برای انسان هم ضرر ندارد فقط یاید هنگام استفلده به چشم و صورت تماس نداشته باشد سوزش بوجدو میاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
سلام اسم سم رو میگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
ميشه اسم سم رابگي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
اسم سم چیه
Iran (Islamic Republic of)
jj
۲۳:۰۳ ۲۱ تير ۱۳۹۷
تنهاراهش تعمه خوراکیه.بدون دخالت مستقیم دست.سره راهشون.لایه درز دیوار.کاشی .سوراخ بزارید .خود بخود نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
فريور
۱۰:۲۳ ۰۶ تير ۱۳۹۷
چنانچه در ساختمانهاي قديمي سكونت داريد كف و ورودي فاضلابها رو با وايتكس تميز نگه داريد
لامپ يو وي سيار در محل هاي ديده شده روشن نماييد
چربيهاي بجا مانده رو با اب جوش شستشو نماييد
اسپري هاي موجود در فروشگاهها موثر و ارزان هستند
دو هفته متوالي سمپاشي كنيد
و از شستشوي بلافاصله سم خودداري كنيد
Germany
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
روش خیلی خوبی بود
Germany
امیر
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه حل استفاده از سم افت کش آلدرین میباشد که باید مقداری در درداخل فاضلابهای منزل ریخت ومقداری نیز را که با آب مخلوط شده است در یک بطری ریختویک سوراخ روی بطری زد وهمه جای منزل را اعم از گوشه کنارها . زیر کابینت ها .زیر گاز ویخچال زیر سینگ ظرف شوییوخلاصه همه جا زده شود .اگر فقط ۲بار این عمل تکرار شود دیگر هیچگاه سوسک در ان منزل نخواهید دید.البته پس از سم پاشی باید چند ساعت در منزل نبود
Germany
امیر
۰۹:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه حل استفاده از سم افت کش آلدرین میباشد که باید مقداری در درداخل فاضلابهای منزل ریخت ومقداری نیز را که با آب مخلوط شده است در یک بطری ریختویک سوراخ روی بطری زد وهمه جای منزل را اعم از گوشه کنارها . زیر کابینت ها .زیر گاز ویخچال زیر سینگ ظرف شوییوخلاصه همه جا زده شود .اگر فقط ۲بار این عمل تکرار شود دیگر هیچگاه سوسک در ان منزل نخواهید دید.البته پس از سم پاشی باید چند ساعت در منزل نبود
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام. اسپری کامن بگیرید و کنار تمام دیوارها، تو سرویس بهداشتی، زیر و کنار کابینت ها خلاصه همه جا اسپری کنید اثرش دو ماهه هست. واقعا موثره. غیرممکنه سوسک ببینید اگرم دیدید مُرده! خییییییلی موثرن این اسپری های کامن. ولی بوی خیلی تندی دارن. وقتی خونه رو سم پاشی کردید یه زمانی باشه که از صبح تا شب بیرون هستید و پنجره ها رو باز بذارید تا بوش بره. کل خونه رو هم به یه روز سم پاشی نکنید که خیلی بو نپیچه.
Iran (Islamic Republic of)
سونیا
۱۴:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام.من هفت ماهه اسباب کشی کردم ولی یه سب خواب راحت نداشتم .سوسکای بزرگ و زشت و ترسناک.نمیدونم از کجا میان تو راه پله بعدم تو خونه کلی سم امحا زدم کلی اسپری سوسک کش زدم .افاقه نکرد.لامصب انگار خونه خودشه از زیر در میاد مستقیم میره.کلافه شدم حالم دیگه ازشون بهم میخوره .یه سوراخ ریز زیر پله دیدیم پرش کردیم امابازم پیداشون شده
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام . سم مهان ۲۰ درصدر با یک بسته پودر مخصوصش رو بگیر
بریز توی ابپاش اسپری کن .
توی یک لیتر آب نوشابه خانواده باید یک چهارم اون رو با یک سوم پودر بریزی . زیر کابینت ها و یخچال و زیر سینک و توی هوا کش ها و از همه مهمتر تو تمام چاه ها و خروجی های اب مثل کفشور اشپزخانه بریز و در اخر یک تیکه ابر رو بزار توی نایلول بزار تو سر چاه ها به غیر از حمام و توالت و سینک ۱۵ رو بعد تکرار کن . ۱۰۰ درصد نابود میشن . فقط بعد از سم پاشی ۶ ساعت منزل رو ترک کنید . روی لوازم مصرفی و خوراکی نریزید. سم هم توی سم فروشی ها و چهارراه ناصر خسرو بازار هست.
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۰۳:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سوسک تو اشپزخونه ما خیلی زیاده
هر چقد پودر میزنم بی فایدس
بچه کوچیک دارم واقعا میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
خوشبختانه ما توی خونمون که واحد آپارتمانی هست سوسک نداریم ، فقط توی پارکینگ گاهی دیده میشن خیلی محدود، خواستم به عامل این قضیه اشاره کنم ، واحدها به سیستم اگو و فاضلاب شهری وصله و چندسال یکبار سمی با خاصیت پایداری و به اصطلاح چرب داخل تمام فاضلابها میریزیم . و اما دلیل دیده شدن سوسک در پارکینگ مجتمع این هست که این قسمت هنوز به چاه سیستم قدیمی وصله که آب حاصل از شستشو کف پارکینگ و آب باران از پشت بام به این چاه میریزه ، و نتیجه اینه که چاهای بسته و سنتی جای مناسب تری برای زندگی و زاد و ولد سوسکها هست، و همینطور چاه ارت زیر آسانسور هم سوسک زندگی میکنه. اما مطلب مهمتر اینه که داخل واحد آپارتمان نباید مرطوب باشه و هرچه میشه از فرش و موکت کمتر استفاده بشه . دوستان سمپاشی سطوح داخلی منزل و محل کار بدون اینکه فاضلابها رو سمپاشی کنیم جلوگیری موقته ،فاضلابها رو با سم مخصوص که چربی و دوام بیشتری داره سمپاشی کنید، همینطور در توالت همیشه سیفون بکشید چون به شکل کلی دهانه و قطر لوله توالت رو با شدت میشوره و به پایین میبره، اما آب شلنگ فقط از سطح پایین جاری میشه و در سمت بالای لوله کاسه توالت خشک میمونه و سوسک میتونه اونجا مستقر بشه، و مساله بعدی نصب چاه بند در توالت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
لطفا جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تان از سمپاشی و طعمه گذاری سرخود بپرهیزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
پماد امحا اصلا بدرد نمی خوره من امتحان کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
لطفا جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تان از سمپاشی و طعمه گذاری سرخود بپرهیزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
واقعا به درد نمیخوره
من خوندم تو اینترنت که خیلی خوبه و ......
رفتم خریدم آوردم الان دو هفته میگذره یکی
هم نمرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خونه مامانم و محل کارم پر از سوسک آلمانی بود با امحا همرو نابود کردم اما تو خونه ی خودم که خیلی کوچیکه سه تا امحا زدم اما بازم پر سوسکه آلمانی هست چکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
اگه راهی پیدا کردی به منم بگید لطفا.خونهم پر از سوسکه هرکاری میکنم ازبین نمیره نه با امحا ن اسپری .همجارو گشتم بازم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام عزیزان کرم امحا که سمی هم نیست خوب جواب داده پنج سال ماندگار ی داره .از داروخانه ها میشه تهیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
لطفا جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تان از سمپاشی و طعمه گذاری سرخود بپرهیزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام عزیزان کرم امحا که سمی هم نیست خوب جواب داده پنج سال ماندگار ی داره .از داروخانه ها میشه تهیه کرد
Iran (Islamic Republic of)
اگاه
۰۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
ببینید میخام سمی رو معرفی کنم عالی عالی ..من تقزیبا همه سم ها و حتی امحا رو استفاده کردم.نباید گفت بی اثرن ولی هر سمی اثر مقطعی داره.اما جایی بودم بحث سم وکارایی سم ها شد گفت:به من سم مهان با امولسیون ۲۰%استفاده کن اثر ش رو دیدی هم به همه بگو ودعام میکنی که من به همتون اعلام میکنم این شرکت رو هم محصولات زیادی متوجه شدم داره امتحان کنید مثل من جواب میگیرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام پدرم دراومد انقدر سم زدم
خودم ریه هام مشکل پیدا کرده و وسواس گرفتم
همه طرفام رو شستم و نایلون کردم تا هر بار نشورم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
توجه توجه سلام من یه راهی پیدا کردم که برای انسان هم ضرر نداره چون سم به شدت برای انسان مضره و سرطان زا
کمی ریکا ، پودر صابون و کمی وایتکس و آب رو بریزین داخل آب پاش و منتظر باشین شب بیان بیرون بعد اسپری کنید روشون نسلشون منقرض میشه چند شب ادامه بدید و همیشه یه آب پاش پر داشته باشین به محض دیدنشون بکشید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۵:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
سوسک آمریکایی چندش ترین و موذی و نترس ترین سوسک جزو پر زاد ولد ترین سوسکهاست،هرچی بدبختی داریم از آمریکای جهانخوار داریم ،آمریکا شیطان بزرگ است،ب گفته ی امام هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.
من سم کامن لا رو زدم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
مصطفي
۰۲:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
من هم از اين روش استفاده كردم جواب ميده كمي ريكا بريزيد تو سيفون همه سوسكاي توالتو از بين ميبره
Iran (Islamic Republic of)
سانی
۰۴:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام من مدت هاست که دارم با سوسک های آلمانی مبارزه می کنم تعدادشون کم میشه ولی از بین نمیرند نسلشون منقرض نمیشه واقعا از دستشون دیونه شدم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
این سوسک امریکایی ها از همه ترسناک ترند زشت و بدترکیب و درشتن
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۵:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام ما تو خونه زیاد سوسک داریم
United States of America
Fahim
۰۹:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام من در امريكا زندكي ميكنم. تا جايكه توان دارم خانه پاك نگاه ميكنم. اما بازم در آشپزخانه شبها اين سوسك ها عروسي دارند داره هم زدم فايده نكرد.
از همه تو خواهش ميكنم اكر راه حل داريد لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۲۱:۴۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام میخام یک روش خوب برای نابودی سوسکها بهتون معرفی نمایم.اولش باید بدونید سوسکها موجوداتی فوق العاده موذی،زرنگ و باهوش هستند.
من برای شناسایی محل مخفی شدن سوسکها ۲ شب بیدار موندم تا اینکه تونستم لانه شونو پیداکنم چون سوسکها شب برای غذا و آب بیرون میان.بعداز پیداکردن لانه،یک اسپری مایع سوسک کش قوی که مشکی رنگ هستند تهیه کردم و به لانه شان اسپری کردم بعد از چند دقیقه آرام آرام گیج میشن و بیرون میان.البته چون لانه سوسکها در منزل ما در بالای سقف کاذب سرویس بهداشتی بود و چند ماه یا شاید سال بود که اونجا تخمگذاری و تولیدمثل کرده بودند،کار واقعا سختی بود در طی چندماه تعدادشون به ۳۰۰ یا ۴۰۰ تا رسیده بود، ۲تا از کاشی های سقف را درآوردم و اسپری را داخل سقف پاشیدم حدود ۱۰۰تاشون بیرون اومدن و مردن،بعد از یک ساعت دوباره اسپری کردم اینبار تعداد زیادی بیرون اومدن،برای اینکه خیالم راحت بشه که دیگه اونجا سوسکی نمونده چندساعت هم صبرکردم ولی دیگه بیرون نیومد،فردا شب دوباره بازهم اسپری کردم ولی خبری از سوسک نبود.ولی دو سه تا سوسک شبها تو خونه رژه میرفتند،کنجکاو شدم که از کجا اومدن،چراغها را خاموش کردم و کلا همه چیزو بستم تا صدایی نباشد،دیدم از پریز برق صدایی میاد،رفتم جلو دیدم یه سوسک به زور میخاد از درز کوچک بین دیوار و پریز خودشو بیرون بکشه،پریز را درآوردم و داخلش را اسپری پاشیدم و کنار همه پریز ها بتونه زدم تا اصلا جای مخفی شدن نمونه،
الان دو سه روزه اثری از سوسک نیست،حیواناتی بشدت موذی که به سرعت نسلشون تکثیر میشه و همیشه دنبال جای تاریک و مرطوب میگردن تا لانه کنند و تخم ریزی.
خلاصه اینکه همه درز و سوراخهای خونه را ببندید ترکهای دیوار و پریز و بالای سقف کاذب بهترین مکان تخمگذاری اوناست.اسپری را داخل کاسه توالت و کفشور و زیر سینک ظرفشویی و پشت یخچال و ماشین لباسشویی بزنید تا اگه اونجا بودن بمیرند.بعداز اینکه از داخل خونه تموم شدید،بگردید ببینید از کجا احتمال داره وارد خونه شما شده باشند همه جا را خوب وارسی کنید به همه جا شک کنید و ببندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
باید مثبت اندیش باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
باید با آفت کش ها نسل این سوسک ها را منقرض کرد
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
بعد کی باید زباله های ما آدمهارو تجزیه کنه اونوقت؟؟
Germany
رضا
۱۶:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۶
حکمت سوسک

سوسک طبق آخرین تحقیقات علمی، یکی از قدیمی ترین موجود زنده روی زمین است که حدود سیصد
ھزار نوع دارد و دو سوم موجودات جاندار روی زمین راتشکیل می دھد و در مقابل انفجارات اتمی جان
سالم بدر می برد. پس بیھوده نیست که با ھیچ سمّی نمی توان او را در خانه نابود کرد و پس از ھر
تھاجمی از جانب بشر مبدل به نسلی مقاومتر می شود. و بدینگونه کل علم و تکنولوژی بشر را به سخره
گرفته است.
بشر با اینھمه پیشرفتھای علمی و فنی اش در بقای خود از سوسک ھم عاجز تر است و اینھمه تکنولوژی
ھم نتوانسته اندکی او را قوی تر سازد و بلکه اتفاقاً ضعیفتر نموده است . مثلاً امروزه اگر در زمستانی
فقط یک شب برق و گاز قطع شود ھمه بسوی مرگ می روند حال آنکه انسانھای پیشین مقاومتر بودند.
حقارت بشر در قبال سوسک که مستمراً در خانه ھا در مقابل دیدگان ھمه رژه می رود و ھمه مخصوصاً
زنان را به رعشه می اندازد برای بشر متکبر و مدعی کائنات پیامی رسا دارد تا دست از اینھمه کفر خود
بردارد و حال که به خالق خودش ایمانی ندارد لااقل به خالق سوسک ایمان آورد.
وقتی که حتی تشعشعات اتمی نیز نتواند سوسک را نابود سازد بدین معناست که سوسک دارای قدرت
و علم و فن و ایمانی بسیار برتر از انسان است که از کویرھای سوزان شصت درجه بالای صفر تا قطب
جنوب و تا قلب شھرھای مدرن سیطره زندگی اوست. براستی سوسک یکی از بزرگترین آیات الھی در
قلمرو حیات زمین است و ھیچ ادعائی ھم ندارد و بدون اینکه ھیچ ضرری به زندگی انسان وارد نماید
آدمی را به وحشت وا می دارد تا آن حد که تمام قوایش را برای نابودی او بکار می گیرد و ناکام است.
وحشت از سوسک در روان آدمی مطلقاً وحشتی منطقی و مادی و بھداشتی نیست زیرا امروزه به
تحقیق مسلّم شده که سوسک یک نظافتچی بزرگ در محیط زیست بشر است و لذا ھر کجا که فساد و
تباھی بیشتر باشد او را بیشتر می بینیم . وحشت از سوسک ، وحشت ناخودآگاه از ھیبت و قدرت و
قدمت و قداست حضور اوست و وحشتی متافیزیکی است . و لذا آدمھای بی ایمان تر وحشت بیشتری از او
دارند مثل وحشت از جسد و قبرستان که وحشتی نامعقول است. فوبیای سوسک (مرض سوسک
ھراسی) امروزه یک فوبیای عمومی بشر است و برای نابودی او کل محیط زیست و خانه خود را مسموم
و مھلک می سازد و عملاً بجان خود افتاده است و مبدل به یک معضله جھانی شده است . اگر سوسک
ھا نباشند شھرھا می گندد و نسل شھرنشین ھا بر می افتد. ولی با اینحال بشر مدرن بطرزی جنون آمیز
بجان سوسک افتاده است که در حقیقت دچار یک حماقت عظیم است و این نیز ھمچون بسیاری دگر از
فعالیتھا و تلاشھای بشر در جھت براندازی امراض و مشکلات است که منجر به امراض و بن بست ھای
مھلکتر و لاعلاجتر می گردد.
سوسک، ریشخندی به کبر و کفر و حماقت بشر مدرن و مدرنیزم است.

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد سوم ص84
Iran (Islamic Republic of)
خانه
۱۹:۰۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام
منزل انسانها جزو قلمرو اونها محسوب میشه همونطور که شیر در قلمرو خودش حکمرانی میکنه انسان هم قلمرو که همون خونه اش باشه براش مهمه. بعدشم کجاش بی ضرره؟! بعضیا به سوسک حساست دارن، سوسک میتونه به چوب، کارتن و ... آسیب بزنه و میتونه باعث بروز بیماریهایی بشه.
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۴ دی ۱۳۹۶
واقعا باید چی کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
وای خدا چه چندش اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
سلام خونه ما زیاد شده فکر کنم از جایی امده حتی تو لباسشویی و یخچالم هستن با توجه ب گفته ها بهترین راه همین تمیز نگه داشتن و حواس جمعیه که صبر و حوصله و وقت میخواد اما کو صبر و وقت کاش نابود بشن اثاث کشی کردم بازم خونه جدید پرشدن نمیدونم چیکار کنم دیگه سم کامن و خمیرم فایده نداره ب تنهایی بنظرتون دستگاه الکتریکی که با امواج فراصوت سوسک و حشرات و فراری میده کاربردیه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خانه
۱۹:۰۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام
باید خونه رو تحلیه کنید اساسی سم پاشی بشه چون لای همه چی رفتن و هر جام برین باهاتون میان ...
Malaysia
مهدی
۲۰:۳۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
واقعا باید چی کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
اگر در ظروف خانه سوسک بره سمی هست یانه با چه تمیز میشه


اگر
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سمی نیست سوسکها، کثیفن چون توی فاضلاب می رن. با آب ژاول تمیز کنین بعد خوب با کف بشورین.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۵۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
دوستان
ما مدتی هست که خونمون پر سوسکه یهو از زیر پات یا مبل یا هرجا سوسک در میره و زیاد شده

رفتم پشت بوم و دیدم بین دیوار ساختمون ما و همسایه بقلی سوسک ها لونه کردن و تکثیر میکنن
چون داخل خونه ام سوسک های کوچیک ریز هست و هم درشت

من از سم سایپرمترین استفاده کردم و ریختم لای دیوار تا دو هفته ای خبری نبود ولی باز تو خونه سرکله شون پیدا شد



بنظرتون چیکار کنم
لای دیوار کلا نفت بریزم !؟
واقعا کلافه شدم میدونم از لا دیوار میان ولی چاره ندارم دیگه

متخصص ها لطفا نظرتون بگید
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۰۳:۰۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
وای این سوسک های آلمانی چقدچندشن چیکارکنیم ریشه کن
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۰:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام دوستان .من تازه دانشگاه قبول شدم به دلیل دوری راهم مجبور شدم خونه اجاره کنم .واییی این خونه پره سوسکه من چیکار کنم ن میتونم بکشمشون ن میتونم بزارم فرار کنن یه سمی هم زدم از بوی گندش دارم خفه میشم واییی کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۳:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
فقط سم چغندر.با آب مخلوط میکنی اسپری میکنی جایی ک فک میکنی هستن و خلاص.بوی خاصی هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرح
۲۳:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
سم ایکون معجزه می‌کنه .پودره که با دولیتر اب مخلوط کنید و بریزید زیر کابینت آشپزخونه چون شبها حتما برای خوردن اب این مسیر را طی می‌کنند ومسموم میشن و می‌میرند.icon از فروشگاه‌های سم دفع افات کشاورزی میشه تهیه کرد . فقط چون بخاطر طرح اگو فاضلاب واحد‌های اپارتمانی ومنازل ویلایی بهم ارتباط داره باید شبها چاه حمام وسینک دستشویی بسته باشه وگرنه بعدازمدتی سروکله اشان پیدا میشه.خب البته ظرف نشسته وذرات مواد غذایی در اشپزخونه جمعیتشونو سریع زیاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سعیده
۰۸:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام. خیلی نظراتتون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
وای من سوسک میترسم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سلام .تو اشپزخونمون ی عالنه سوسک بود.ی سمی ب اسم کامن خریدیم و ریختیم.فرداش سوسکای زیادی مردن و تعدادشون کمتر شد .ولی هنوز از بین نرفتن .چیکار کنم؟؟؟؟خسته شدم از دستشون .
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۰۱:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
مطالبتون خوب بود ولی سوسکی که میره داخله دمپایی پات بهش‌میخوره یه موقع بیماری‌زا نباشه فقط خورد به پام پامو از دمپایی در اوردم اومد بیرون با اونیکی پام ک دمپایی پام بود لهشم کردم دستو پا میزد بیماری زا نباشه این مورد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
وای دیشب توی ماشین ظرفشویم بودن مگه میتونن وارد ماشین ظرفشویی بشن ؟ حالا چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
وای من از سوسک میترسم
Austria
Abbas
۰۳:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
برا سوسک آلمانی چی کار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۱:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
درود به دوستان من جدیدا از سم چغندر استفاده کرده حدود ده روزه یدونه سوسک هم دیگه فعلا ندیدم امیدوارم که دیگه نبینم
Canada
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
من از تارومار قرمز استفاده کردم به اندازه دوتا اسپری الان شاید پنج ساله یه دانه سوسک هم دیگه تو خونم ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۵:۰۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا این سوسک های آمریکایی چطور از اونور دنیا اومدن این جا
اگه ماشین زمان داشتم میرفتم کشتی نوح اون دو تا سوسک رو می کشتم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۲۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام من که هروقت میبینمشون یه نایلون بر میدارم زنده میگیرمش درشومیبندم میندازم سطل آشغال. حیوونکی گناه داره
Iran (Islamic Republic of)
kasra
۱۳:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان عزیز محل زندگی این سوسک ها داخل فاضلاب ها و جاهای تاریک و مرطوب می باشد بعد از 6 سال با امتحان کردن انواع سم شیمیایی و هر چی که به نظرتون میرسه تقریبا 3 ماه سمی را پیدا کردم که 20 لیتر آن را به قیمت60000 تومان که ترکیبی از چند سم می باشد خریدم و خدا را شکر از دست شان راحت شدم دوستانی که می خواهند از دست این دراکولای کثیف راحت شوند می توانم برایشان خرید و ارسال کنم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
فقط سوسک کش پیف پاف اماراتی کولاک میکنه من پنج نوع سم زدم ولی پیف پاف نابودشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
انیشتین
۱۷:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان برای ازبین بردن سوسکها شکر وجوش شیرین باهم مخلوط کنید سوسکها جذب شیرینی شکر میشن و غافل از جوش شیرین هستند بعد از خوردن شکروجوش شیرین میمیرن بهترین وساده ترین سم براشون جوش شیرینه
Iran (Islamic Republic of)
انیشتین
۱۷:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام دوستان برای ازبین بردن سوسکها شکر وجوش شیرین باهم مخلوط کنید سوسکها جذب شیرینی شکر میشن و غافل از جوش شیرین هستند بعد از خوردن شکروجوش شیرین میمیرن بهترین وساده ترین سم براشون جوش شیرینه
Iran (Islamic Republic of)
میم
۱۳:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
پماد امحا،در چند روز اول باعث فراری شدن تعدادی از سوسکها میشود اما بعد ازیه مدت میبینید دوباره تعدادشون رو به افزایشه،من یه سمی گرفتم از سم فروشی که باید یه مقدار کنی رو با یک یا دو لیتر آب مخلوط کنید بعد به رنگ سفید مثل دوغ میشه و در ظرف اسپری شبشه شور بریزید و تمام مکانها درزها،زیر کابینتها،دستشویی و حمام،حاشیه دیوار،مکانهای تاریک و غیر قابل دسترسی را اسپری کنید،سعی کنید در زمان اسپری به مدت چند ساعت اهالی منزل در خانه نباشند،اگر این کار را هفته ای دو بار به مدت دو الی سه هفته انحام دهید کلکشون کنده میشه انشااله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
پماد امحا،در چند روز اول باعث فراری شدن تعدادی از سوسکها میشود اما بعد ازیه مدت میبینید دوباره تعدادشون رو به افزایشه،من یه سمی گرفتم از سم فروشی که باید یه مقدار کنی رو با یک یا دو لیتر آب مخلوط کنید بعد به رنگ سفید مثل دوغ میشه و در ظرف اسپری شبشه شور بریزید و تمام مکانها درزها،زیر کابینتها،دستشویی و حمام،حاشیه دیوار،مکانهای تاریک و غیر قابل دسترسی را اسپری کنید،سعی کنید در زمان اسپری به مدت چند ساعت اهالی منزل در خانه نباشند،اگر این کار را هفته ای دو بار به مدت دو الی سه هفته انحام دهید کلکشون کنده میشه انشااله
Germany
hamid
۱۷:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
morche tokhmashoono mikhore
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
دوستان با توجه ب تمامی نظرات عموم...اولین و بهترین راه یک در پوش مهجز عالی برای چاه دسشویی و حمومه از ورود سوسک جلوگیری میکنه و رنگی از سوسک نمیبینید...
استفاده از سم های سوسک کش سایپر مترین و کامن هم ب شدت عالین...و خمیر امحا ک عموم استفاده کردن بسیار عالیه...پیشنهاد میکنم از نفت سفید هم تو چاه ها استفاده کنید و در اخر اشپز خونه و ظرف های خونتونو تمیز نگهدارید و کلا از کثیفی خونتون جلوگیری کنید حواستونم ب بیرون باشه... هیچ سوسکی نخواهید دید
باشد ک روزی این جونورای موذی رستگار شوند...!!
Iran (Islamic Republic of)
لیلا رحمتی
۰۳:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
درود ـ توی خونه ی ما به شکل عجیبی سوکهای شرقی که عکسشو گذاشتین هست ـ روانی شدم توی کمتر از یک ماه سه بار سم زدیم سم کامن فایده نداره ـ چه باید کرد میخوام خونمو عوض کنم میترسم تو وسایلم باهام بیان خونه ی بعدی دیگه خسته شدم ـ چند روز دیگه تو خونه نمیتونم کار کنم ـ هر کاری میکنم انگار لج میکنن بی خانوادها ـ چه باید کرد ؟؟؟ دوستانی که سم ام ها استفاده کردید بزنم خوب میشه ـ راحت پیدا میشه این سم ؟؟؟؟
بابت عکسها هم ممنون اگه نمیزاشتین متوجه نوع سوسکها نمیشدم الان راحت ت میتونم سم تهیه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۶
وای من ازسوسک خیلی میترسم واییی چنشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۶
سلام یکی میگفت نفت بریزیدتوی چاه باعث ازبین رفتن سوسکهامیشه ودیگه پیداشون نمیشه
لطفا نظرتونو بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
علی سوسک کش
۱۱:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
جون میده کبابشون کنی بخوری
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من خودم شبا از دست سوسكا خواب به چشمم نمياد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۲۹ ۱۲ تير ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۵ ۰۹ تير ۱۳۹۶
اینها که چیزی نیست من خونه قبلیمون سوسک زیادداشت یک شب دیدم بد نفس میکشم احساس کردم چیزی توبینیم هست دست زدم کشیدم بیرون چراغ روشن کردم دیدم ازاین سوسک بالدارهاست الان چندسال اگه توماشین هم باشم سوسک ببینم میام پایین میکشمش
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۲:۲۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۶
منن امشبب دوتا سوسک دیدم یکیشو کشتم یکیش در رفت دیگه نمیتونم بخوابم نیاد انتقام جویی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۷ تير ۱۳۹۶
منن امشبب دوتا سوسک دیدم یکیشو کشتم یکیش در رفت دیگه نمیتونم بخوابم نیاد انتقام جویی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۶
سلام. سم چغندر استفاده کنید.‌‌‌‌.‌‌.اثر بینظیرش رو میبینید..‌‌‌.اونوقت ی دعا هم به جون ما کنید.....ولی باید خونه رو خالی کنید و۲ تا ۳ روز هم نشویید بعد از ۳روز کاملا همه جا رو آبکشی کنید تا هیچ اثری از سم نمونه.چون برای انسان ضرر داره. سعی کنید چربی و کثیفی جایی رو نگیره. ۸سال پیش استفاده کردیم سوسک از در و دیوار بالا میرفت ولی از اونوقت تا حالا گورشون رو گم کردن و رفتن.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۶
سلام عاقبت کدام سم برای سوسککشی بهتراست
Iran (Islamic Republic of)
سوسو کش قهار
۰۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
اگه نوشابه به خوردشون بدیم چی ممیتونیم بریزیم توی یه ظرف و در محل تحرک اونها قرار بدیم
با خاصیت اسیدیش فکر کنم اثر داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
مسی
۰۲:۳۰ ۱۲ تير ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
سميرا
۱۳:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
سمپاشي منزل زياد سودمند نيست. ما تا حالا چندبار كل ساختمان را سمپاشي كرديم ولي تاثير نداشته. فقط يك هفته تا ده روز تاثير داره:(
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
خاتون
۱۵:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
بسیار
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
پماد امحا رو معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
پماد امحا رو معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام با عرض خسته نباشید..
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام با عرض خسته نباشید.
۱۲۳