فرمانده قرارگاه هوايي خاتم‌الانبيا خبر داد

ساخت "باور 373" بسيار پيشرفته‌تر از اس 300 روسي/ برگزاري رزمايش مشترک هوايي نيروهاي مسلح

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم‌الانبيا از پيشرفت 30 درصدي ساخت پروژه باور 373 خبر داد گفت: اين سيستم بسيار پيشرفته‌تر از اس 300 است و مراحل تهديد‌شناسي و ساخت قطعات گلوگاهي آن به اتمام رسيده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلي در نشست خبري خود که امروز به مناسبت سالروز تشکيل پدافند هوايي برگزار شد ضمن اعلام خبر برگزاري رزمايش مشترک هوايي نيروهاي مسلح کشور در مهر ماه سال جاري اظهار داشت: پس از تشکيل قرارگاه پدافند هوايي، لزوم ساخت سامانه فرماندهي و کنترل بومي در کشور احساس شد که با تلاش متخصصان داخلي حدود هشت ماه ديگر به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي افزود: سامانه‌هاي راداري شهاب و سامر نيز هم‌اکنون به تجهيزات پدافند هوايي اضافه شده است.

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم‌الانبيا با بيان اينکه اين قرارگاه تک‌فرکانسي نيست، تصريح کرد: در بخش شنود الکترونيکي سيستم بي‌نظيري در خاورميانه به دست متخصصين داخلي کشور ساخته شده و در چندين نقطه کشور استقرار يافته است.

وي همچنين از بهره‌گيري پدافند هوايي از سيستم راداري راصد خبر داد و تاکيد کرد: اين سيستم همانند رادار حوزه محلي اطلاعات را جامع و در کمترين زمان ارسال مي‌کند.

امير اسماعيلي با بيان اينکه سامانه مرصاد هم‌اکنون در پدافند هوايي استقرار يافته خاطر‌نشان کرد: سامانه سياد نيز در آينده‌اي نزديک رونمايي مي‌شود و در اين سامانه سيستم هدايت موشکي به چندين شيوه تعبيه شده است.

وي از بهره‌گيري اين قرارگاه از سامانه‌هاي دفاع الکترونيکي صباح و شاهد خبر داد و تصريح کرد:‌ اين سامانه‌ها علاوه بر شناسايي تهديدات روز دنيا، توان مقابله با دفاع الکترونيکي با اين تهديدات را دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي همچنين از طرح جامع پدافند هوايي و طرح نور ولايت که توسط مقام معظم رهبري به آنان ابلاغ شده و به عنوان چراغ راه از موازي کاري‌ها جلوگيري مي‌کند اظهار داشت: تمامي تهديدات اخير در راستاي جنگ رواني بوده و ما اين شايعات را علف‌هاي هرز جنگ نرم تعبير مي‌کنيم.

وي به دشمنان کشور توصيه کرد به کارهاي عاقلانه روي بياوريد و از تهديداتي که ريشه در آب دارد، پرهيز کنيد.

امير اسماعيلي همچنين از پيشرفت 30 درصدي پروژه باور 373 خبر داد و تصريح کرد: اين سيستم بسيار پيشرفته‌تر از اس 300 است و مراحل تهديد شناسي و با توجه به اينکه بايد توانايي پذيرش به روز ‌رساني در 10 سال آينده را داشته باشد و مراحل تهديد شناسي و ساخت قطعات گلوگاهي به اتمام رسيده است.

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم‌الانبيا از ساخت پهپاد "حاضم" در اين قرارگاه خبر داد و افزود: در بخش توليد با بهره‌گيري از تجربيات صنعت دفاعي بخش تحقيقاتي توليد پهپاد را داير کرديم و اکنون در حال ساخت پهپاد حاضم هستيم.

وي يادآور شد: پدافند هوايي در سال 1330 با ورود تجهيزاتي از بلوک غرب تحت نظارت نيروي هوايي آن زمان تشکيل شد و وظيفه صيانت از حريم هوايي پايگاه‌هاي شکاري را به عهده گرفت.

امير اسماعيلي تاکيد کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي و شروع جنگ تحميلي، پدافند هوايي با حضور در مناطق صعب العبوري چون دهليزها، دره‌ها و کوهستان‌هايي که رژيم بعثي از آن نقاط به حريم کشورمان تجاوز كرده بود، ماموريت مقابله با متجاوزان را به عهده گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به اقدامات منحصر به فرد پدافند در عمليات غرور آفرين والفجر اظهار داشت: با توجه به اينکه انقلاب اسلامي در جنگ تحميلي به تازگي شکل گرفته بود، نيروهاي مسلح فرصت طراحي تمهيدات تاکتيکي لازم را نداشتند اما با اين وجود پدافند هوايي طي اين 8 سال، 700 فروند پرنده دشمن را مهار کرد.

وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره از سوي قدرت‌هاي استکباري مورد تهمت‌هايي چون نقض حقوق بشر و تلاش براي دستيابي به سلاح هسته اي قرار گرفته، افزود: اين تهمت‌ها کاملا کذب بوده و با آيين الهي و اسلامي ما تطابق ندارد اما اين تهديدات نياز به تشکيل ساختار محکم دفاعي در کشور را نشان داد و بنا به تدبير هوشمندانه مقام معظم رهبري و پيشنهاد فرمانده کل ارتش، پدافند هوايي در دهم شهريورماه 87 از نيروي هوايي ارتش تفکيک و در قالب قرارگاهي منسجم شکل گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) تصريح کرد: قرارگاه پدافند هوايي تمامي نيروها، تجهيزات و سيستم‌هاي پدافندي در ارتش، سپاه، قواي نظامي کشور و صنعت دفاعي را براي دفاع از امنيت هوايي کشور به کار گرفته است.

امير اسماعيلي با يادآوري کشف دو فروند هواپيماي جاسوسي آمريکا در رزمايش ولايت1 اظهار داشت: عمليات کشف توسط سيستم‌هاي راداري، شنود الکتريکي و سامانه هاي بصري پدافند، شناسايي دوست يا دشمن و متخاصم بودن پرنده، رهگيري هوايي هواپيماهاي وارد شده به حريم هوايي کشور و انهدام دشمنان متخاصم از ماموريت‌هاي اصلي پدافند هوايي به شمار مي‌روند.

وي با اشاره به اينکه پدافند هوايي هم اکنون مسئوليت حفظ امنيت هوايي 3600 نقطه در کشور را به عهده دارد، افزود: مناطق حساس، حياتي و هسته‌اي مانند مراکز پتروشيمي، سدها و.. از جمله مناطق مورد حفاظت پدافند هوايي محسوب مي‌شوند که براي تشخيص سريع تهديدات و مقابله با آنها، پدافندهوايي خاتم‌الانبيا(ص)، تجهيزات دفاعي خود را در نقاطي از کشور  از جمله مناطق صعب‌العبور و سخت معيشتي استقرار داده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص)با اشاره به توانمند اين قرارگاه گفت: کمک به هواپيماهاي در حال اضطرار که با مشکلاتي همچون کمبود سوخت و اکسيژن مواجه شده‌اند و تعيين بهترين مسير براي آنان، سوخت‌رساني به هواپيماها و جنگنده‌هاي نيروي هوايي از جمله اين توانمندي‌ها است.

وي با بيان اينکه طرح ولايت از ديگر برنامه‌هاي پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص) است، تصريح کرد: در اين طرح قرارگاه هوايي خاتم‌الانبياء(ص) تاکتيک‌هاي منحصر به فرد خود را به همراه نيروي انتظامي در حفظ امنيت پروازي بازديدهاي مقام معظم رهبري از نقاط مختلف کشور به کار مي‌گيرد.

امير اسماعيلي با اشاره به عمليات يك ساعته دستگيري ريگي در ماموريت مشترک پدافند و نيروي هوايي، ادامه داد: حفظ امنيت هوايي تمام رزمايشهاي کشور از جمله وظايف قرار گاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) است.    

وي داشتن ايمان در نيروي انساني و تجهيزات بومي را از مولفه‌هاي پدافندي مقتدر برشمرد و گفت: در برپايي اجلاس سران غيرمتعهد بدون هيچ تهديد جدي در امنيت هوايي کشور اقتدار پدافند هوايي مشخص شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) اقدامات نيروي انتظامي، بسيج و پدافند هوايي در ايجاد امنيت لازم براي برپايي اجلاس تهران را ارزشمند خواند و افزود: اگر دشمنان توانايي لازم براي حمله به کشور داشتند از فرصت برپايي اجلاس در تهران به عنوان واقعه تاريخي نهايت استفاده را مي‌کردند.

وي با اشاره به آموزش تکنيکي نيروها از سال آينده در دانشگاه خاتم الانبياء(ص) تاکيد کرد: اين آموزش‌ها شامل آموزش‌هاي تخصصي، مذهبي، امنيتي و ايمني و مديريتي و تاکتيکي خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دفاعی ، امنیتی ، اسماعیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
خدا قوت. چی بگم بشما دلاور مردان امیدوارم چشم دشمنانتان کور شود.و خداوند همیشه پشتیبان شما عزیزان باشد.با هم متحد باشید که هر چه بدست میاورید در سایه اتحاد در راه خداست .
آخرین اخبار