در ششمين روز؛

اعتراضات مسلمانان به فيلم ضداسلامي به سراسر جهان گسترش يافته است + تصاوير

در پي پخش يک فيلم ضد اسلامي که در آن به پيامبر گرامي اسلام (ص) توهين شده است برپايي تظاهرات ضد آمريکايي براي ششمين روز متوالي در کشورهاي جهان ادامه يافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري راشا تودي، تظاهرات به کشورهاي تازه اي گسترش يافته و حتي در شهر سيدني استراليا نيز درگيري هايي رخ داده است. 

اوايل اين هفته مردم در بيش از 10 کشور اسلامي به سفارتخانه هاي آمريکا حمله کردند و خشونت ها تاکنون دست کم هفت کشته بر جا گذاشته است. مسلمانان جهان از فيلمي خشمگين هستند که در آمريکا ساخته شده و در آن به حضرت محمد پيامبر اسلام (ص) توهين شده است. 

آمريکا تدابير امنيتي را در اطراف سفارتخانه هاي خود در کشورهاي جهان تقويت کرده و تقنگداران خود را به شهر صنعا پايتخت يمن فرستاده است.

آمريکا همچنين خواستار اعزام تفنگداران دريايي به خرطوم پايتخت سودان شده است اما مقامات سوداني با اين درخواست مخالفت کرده و گفته اند خودشان مي توانند امنيت سفارتخانه آمريکا را تامين کنند.

از ليبي نيز که در آن سفير آمريکا و سه کارمند ارشد سفارت اين کشور در بنغازي کشته شدند خبر رسيده است که چهار نفر دستگير شده اند. تاکنون از هويت دستگير شدگان خبري منتشر نشده است اما گفته مي شود قرار است درباره دستگيري اين افراد به زودي بيانيه اي منتشر شود.

همچنين گفته مي شود که اداره پليس فدرال آمريکا به سبب نگراني هاي امنيتي سفر به ليبي براي تحقيق درباره حادثه حمله به سفارت آمريکا در بنغازي را به تعويق انداخته است.

روز شنبه در پاريس پايتخت فرانسه نيز تظاهراتي در نزديکي کنسولگري آمريکا برپا شد. در بلژيک نيز تظاهراتي ضد آمريکايي برگزار شد که در آن شرکت کنندگان با نيروهاي پليس درگير شدند.  

در سيدني استراليا نيز پليس براي متفرق کردن تظاهر کنندگان ضد آمريکايي به سوي آنان گلوله هاي گاز اشک آور شليک کرد. جمعيت مسلمانان استراليا کمتر از سه درصد است اما خشم مسلمانان اين کشور از اين فيلم ضد اسلامي غليان کرده است. در لبنان، سومالي، عراق ، پاکستان و ترکيه نيز تظاهرات برگزار شده است. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار