شهرکرد /

نیاز اجرای طرح جامع مقابله با آتش سوزی در جنگل ها، به 417 میلیارد تومان اعتبار

دبیر كارگروه همایش تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور گفت: تسریع در اجرای طرح جامع مقابله با آتش سوزی در جنگل های كشور، 417 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رسول حسام افزود: طرح جامع مقابله با آتش سوزی در جنگل ها و مراتع كشور، با همكاری دانشگاه تهران، وزارت جهادكشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها و مراتع، سازمان مدیریت بحران و ستاد نیروهای مسلح كشور تدوین شده است.

وی اظهار داشت: بخش هایی از این طرح جامع، در برخی از استان ها در حال اجراست، اما برای سرعت بخشی به اجرای كامل این طرح جامع نیاز به یك ردیف اعتباری مستقل دارد.

دبیر كارگروه همایش تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، با بیان اینكه این طرح برای اجراء در سراسر كشور تدوین شده است، افزود: امور مربوط به تسریع در اجرای طرح مذكور را كارگروه مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، با عضویت هفت استان، دارای پراكنش مناسب جنگلی، بر عهده دارد.

دبیر كارگروه همایش تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، تسریع اجرای طرح جامع مقابله با آتش سوزی در جنگل های كشور را از دولت و مجلس خواستار شد و ادامه داد: این طرح، جامع با هدف حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی تدوین شده است.

اولین روز همایش دو روزه تخصصی مقابله با آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی كشور، با حضور مدیران كل مدیریت بحران استان های گلستان، كرمانشاه، ایلام، گیلان، لرستان، كهگیلویه و بویر احمد، و چهارمحال و بختیاری، و نمایندگان سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست كشور، در مجتمع آفتاب چغاخور از توابع شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.