عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: شبهه پذیرش قطعنامه پس از پایان سال دوم جنگ تحمیلی در زمان دولت اصلاحات و توسط اکبر گنجی که ماهیت مشخصی در پیروی از دول امپریالیستی دارد، مطرح شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محمد کرمی راد از فرماندهان دفاع مقدس در جبهه غرب ضمن پاسداشت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: 8 سال جنگ تحمیلی اراده قدرت های شرق و غرب و خواست حکام منطقه بر اساس یک سیاست شیعه هراسی، برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی ایران بود.


وی ادامه داد: تبلیغات مارکسیست ها در اتحاد جماهیر شوروی و لیبرال های غربی به سرکردگی ایالات متحده و طمع آنها برای تسلط بر خلیج فارس و نفت ایران با تلاش برای تجزیه ی جمهوری اسلامی همراه شد که در ادامه آن جنگ های داخلی، خرابکاری های منافقین و تجزیه طلبی کردستان و آذربایجان صورت گرفت.


این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: همزمان با این درگیری ها، صدام در 23 تیر ماه 59 در مرز اردن فرمان حمله به ایران را از دست وزیر خارجه وقت آمریکا گرفت تا سیاست های شکست خورده قبلی را یکسره کند.


کرمی راد، گفت: صدام فکر نمی کرد مردم بتوانند این چنین از خاک ایران دفاع کنند و به همین خاطر با فشار کانون های قدرت فرامنطقه ای شرایط را به سوی مذاکره و آتش بس برد که با مقابله سرسختانه امام خمینی (ره) همراه شد.


وی، اظهار داشت: سازمان ملل و کشورهای پشت پرده جنگ به دنبال آن بودند که پس از آتش بس نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل را در مناطق اشغالی به عنوان دیوار حائل و یک ارتش میانجی گر مستقر کنند و این در حالی رخ می داد که مناطق بسیار زیادی از ایران در اشغال عراق بود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هشتم، اذعان داشت: در همان برحه زمانی و پس از آن افراد زیادی به امام راحل فشار آوردند که قطع نامه را بپذیرد، اما به عقیده شخصی من آنها نه درک درستی از جنگ داشتند و نه از ساختار نظام بین الملل، محیط داخلی ایران و دیگر کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای باخبر بودند.


کرمی راد با اشاره به بازخوانی قبول قطع نامه در سال دوم جنگ توسط برخی افراد پیرو لیبرالیسم در ایران، تاکید کرد: این شبهه که به استراتژی 2-6 مشهور است در زمان دولت اصلاحات و توسط اکبر گنجی وارد گفتمان سیاسی کشور شد ، که ماهیت امروز این فرد در دنیای خارج مشخص است.


وی ادامه داد: پس از گذشت سالیان سال از جنگ تحمیلی ، ادامه جنگ شهرها ، نفت کش ها ، استفاده از سلاح های شیمیایی در کینه توزی هایی نمود کرده که ریشه در یک استراتژی و راهبرد براندازی دارد.


این جانباز جنگ تحمیلی در پایان تاکید کرد: هشیاری مردم و مجاهدت جوانانی که در سایه امام بزرگوار تلاش کردند و امروز نیز با پیروی از رهبر معظم انقلاب راه مجاهدان را ادامه می دهند، پاسخ همه یاوه گویان را با گذشت زمان داده است و با نگاهی به سرنوشت عراق و افغانستان روشن است که ایستادگی و مقاومت ایران، حصاری را برای ما درست کرده که دشمنان فکر رجز خوانی هم نکنند.
برچسب ها: کرمی ، دفاع مقدس ، قطعنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار