رئيس‌جمهور در تشريح برنامه‌هاي سفر به مقر سازمان ملل متحد:

نگاه ، فرهنگ و باورهاي ملت ايران همواره جهاني و انساني بوده است

رئيس‌جمهور سفر به نيويورک را به منظور تشريح مواضع ملت ايران درباره مسائل مهم بين‌المللي و تبيين کارهايي که بايد براي عبور از شرايط نامناسب فعلي انجام شود صورت مي‌گيرد، گفت: نگاه و فرهنگ و باورهاي ملت ايران همواره جهاني و انساني بوده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري ، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور پيش از ظهر امروز (شنبه) در آستانه عزيمت به نيويورک مقر دائمي سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرنگاران گفت: حکومت‌هايي که در طول تاريخ از دل ملت ايران بر‌آمده‌اند همواره نگاه جهاني داشته و مقرراتي که وضع کرده‌اند يا ارتباطاتي که برقرار کرده‌اند هميشه در راستاي استقرار صلح و عدالت در سطح جهان بوده است.

وي با اشاره به اينکه امروز بدون نقش‌آفريني و تأثيرگذاري بر عرصه بين‌المللي نمي‌توان حقوق يک ملت را به طور کامل استيفا و منافع آن را تأمين کرد، اظهار داشت: امروز همه امور ملتها متأثر از مسائل بين‌المللي است و حتي اگر ملتي مدعي شود که کاري با مسائل جاري در عرصه بين‌المللي ندارد، مناسبات و رويدادهاي بين‌المللي آنها را تحت تأثير قرار خواهد داد.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: مشکل اصلي امروز جهان حضور افرادي در گلوگاههاي مؤثر تصميم‌گيري براي مسائل بين‌المللي است که فقط به فکر منافع خود بوده است و استقلال، عزت و منافع ملتها در نقطه مقابل تأمين منافع آنها قرار دارد و ساختارها و مقررات جهاني را در همين راستا وضع کرده‌اند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه امروز ملتها بايد به موازات تلاش براي پيشرفت در عرصه داخلي بايد براي اصلاح مناسبات در عرصه جهاني تلاش کنند، خاطر نشان کرد: ملتها بايد تلاش کنند تا نظمي انساني بر جهان حاکم شود تا همه به آرزوهاي خود رسيده و استقلال و منافع آنها تضمين و تأمين شود.

رئيس‌جمهور ادامه داد: سازمان ملل در ظاهر امر به اين منظور تشکيل شد که به نياز تاريخي جامعه بشري براي مشارکت همگاني در اداره جهان، جامعه عمل بپوشاند و با همفکري همه ملتها مقرراتي که به نفع همه مردم و در راستاي استقرار عدالت در جهان باشد را تنظيم و اجرا کنند اما امروز همه شاهد آن هستيم که وضعيتي کاملاً عکس اين هدف در جهان مستقر شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه حضور در مجمع عمومي سازمان ملل عمدتاً به منظور تلاش براي اصلاح ساختارهاي معيوب اداره جهان صورت مي‌گيرد، گفت: در کنار اين موضوع ديدارهاي دو جانبه خواهيم داشت که به منظور اصلاح مناسبات جهاني و گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌اي صورت خواهند گرفت و مصاحبه‌هايي با رسانه‌هاي مختلف انجام خواهيم داد که تلاش شده است تا حداقل از هر قاره يک رسانه مهم در اين بخش از برنامه قرار داده شوند.

رئيس‌جمهور شرکت در نشستهاي تخصصي از جمله نشست حاکميت قانون در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل، نشست اديان، ديدار با گروههاي اقتصادي اجتماعي و فعالان صلح‌طلب آمريکايي، ديدار با ايرانيان مقيم و شرکت در نشست رهبران اديان و مذاهب را از ديگر برنامه‌هاي سفر خود به نيويورک عنوان کرد که همه در جهت تلاش براي استقرار عدالت و اصلاح وضعيت جهان صورت خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد با اشاره به ديدار خود با دبير کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: در اين سفر از آنجا که جمهوري اسلامي ايران، رياست جنبش عدم تعهد را نيز بر عهده دارد مسئوليتهاي ديگري نيز از سوي اين جنبش بر عهده ما گذاشته شده است که از جمله آنها تلاش براي حل بحرانهاي منطقه‌اي و برخي مشکلات در بعضي کشورها مثل سوريه و غير آن است که تلاش خواهيم کرد اين بخش از مأموريتها به بهترين شکل ممکن اجرا شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار