ادامه اختلافات ميان تل‌آويو و واشنگتن

بي توجهي مجدد اوباما به "خط قرمز" نتانياهو

باراک اوباما،‌ رئيس جمهور امريکا،‌ در سخناني که روز يکشنبه پخش شد فشارهاي اسرائيل بر وي براي تعيين خط قرمز در خصوص فعاليت هسته‌‌اي ايران را سر و صداهايي توصيف کرد که رئيس جمهور امريکا سعي دارد به آنها توجهي نکند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي‌بي‌اس، باراک اوباما که با برنامه "شصت دقيقه" شبکه تلويزيوني سي.بي.اس. مصاحبه مي‌کرد گفت اصرار نتانياهو بر ضرورت جلوگيري از فعاليت هسته‌اي ايران را مي‌پذيرد و اين اصرار را درک مي‌کند.

با اين حال، رئيس جمهور امريکا افزود: هنگامي که موضوع تصميم گيري درباره امنيت ملي ما مطرح است،‌ هر گونه فشاري هم که وارد شود من تنها آن چه را که براي مردم امريکا مناسب است انجام مي‌دهم. در اين شرايط من به سر و صداهايي که بر پا مي‌شود توجهي نخواهم کرد.
 
تنش در روابط مقامات امريکا و رژين صهيونيستي تشديد شده است به گونه‌اي که آنها از ديدار رو در رو در اين هفته و در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک خودداري خواهند كرد. کاخ سفيد فشرده بودن برنامه‌ها را علت ديدار نکردن رهبران امريکا و اسرائيل در نيويورک عنوان کرده است.

بنيامين نتانياهو،‌ نخست وزير رژيم صهيونيستي،‌ به تازگي از امريکا خواسته است که خط قرمزي در خصوص فعاليت هسته‌اي ايران ترسيم کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار