کودکان به نوشیدن چای عادت نکنند

عادت به مصرف روزانه چاي در كودكان مي تواند به مرور باعث كم اشتهايي و كم آبي بدن در آنان شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌سعيده معاني، كارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ مصرف بيش از 3 فنجان چاي به دليل دريافت كافئين زياد، قند و يا شكري كه همراه با چاي مصرف مي شود و همچنين كاهش جذب آهن موجود در مواد غذايي توصيه نمي شود.

سعيده معاني افزود:‌ روزانه بيش از يك ميليارد فنجان چاي در دنيا مصرف مي  شود و وجود كافئين، فلوئور و به خصوص آنتي اكسيدان ها و تانن ها از بروز برخي سرطان ها پيشگيري مي كند.

وي در خصوص مصرف چاي سبز گفت: مقدار آنتي اكسيدان موجود در برگ سبز چاي بيشتر از چاي سياه بوده و خواص درماني آن بيشتر است اثربخشي چاي سبز زماني است كه روزانه دو فنجان به صورت مستمر مصرف شود.

معاني در ادامه با اشاره به اين كه چاي سياه پرطرف دار ترين و پرمصرف ترين گونه چاي در دنيا است، ‌گفت: اين چاي به دليل داشتن كافئين در رفع خستگي و خواب آلودگي موثر است  و يك فنجان چاي سياه حدود 60 ميلي گرم كافئين دارد.

كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ در خصوص چاي هاي طعم دار اظهار داشت: اين نوع از چاي اگر مخلوط با ميوه هاي خشك طبيعي يا ادويه (دارچين، هل) تهيه شده باشد داراي طعم خوب و خواص آنتي اكسيداني مضاعف نیز خواهد بود، در صورتيكه فقط از اسانس ميوه و يا ادويه ها استفاده شود مصرف زياد آن توصيه نمي شود. /
برچسب ها: کودک ، چای ، کم اشتهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.