کرمانشاه/

جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در کرمانشاه آغاز به کار کرد

جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) با 82 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به کرامات بی‌پایان امام رضا (ع) و ائمه اطهارعلیه السلام، گفت: برگزاری این همایش ها از نعمات الهی است که باید قدر این نعمات را بدانیم به ویژه وجود آقا امام رضا (ع) برکتی بی پایان برای این مملکت است.

حجت الاسلام محمد آفتابی افزود: تا کنون بیش از 82 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده و این عدد در جشنواره سال گذشته حدود 64 اثر بود.

وی در خصوص مجموعه برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع ) در استان کرمانشاه گفت: این همایش همانند سنوات گذشته با محوریت علمی و پژوهشی در دو بخش کلی مطالعات تحلیل نظری و مطالعات تبیین ادبی و 26 محور فرعی و قابل ذکر است و حدود 90 درصد آثار ارسالی مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است و این نشان دهنده بالا بودن سطح علمی همایش است.

وی آثار ارسال شده را از سراسر کشور از جمله استانهای همدان - زاهدان - سمنان - مشهد - تبریز - قم - اراک - اصفهان- فارس - تهران و... ذکر کرد و افزود : برنامه های جانبی این جشنواره شامل بر پایی نمایشگاهی در روستای هجیج، شهرستان پاوه و توزیع 2 جلد کتاب جشنواره امام رضا(ع) در دهمین جشنواره امام رضا(ع) در آیینه عرفان است.

حجت الاسلام آفتابی گفت : در اختتامیه همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) از 20 مقاله برگزیده تجلیل می شود.

وی ادامه داد: از 20 مقاله برگزیده در 2سطح علمی- پژوهشی وترویجی که مورد ارزیابی داوران همایش درمحورهای ، مطالعات تحلیل نظری و مطالعات تبعین ادبی قرار گرفته است تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت : شناخت سیره عرفانی امام رضا(ع)، بررسی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)، و همچنین تجلیل از پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار، از جمله اهداف این همایش است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : از برگزیدگان همایش با اهداء گواهی پذیرش مقاله و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی از رونمایی دو جلد از کتاب نسیم جنان در همایش امام رضا( ع ) خبر داد وافزود :درهمایش علمی پژوهشی امام رضا (ع)، از کتاب نسیم جنان (جلد دوم وسوم) درآیینه ادبیات عرفانی از پایان قرن نهم تا زمان حاضر رونمایی می شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.