يك منتقد سينما؛

"بي خداحافظي" پاسخگوي نياز تماشاگر نيست

بدليل تفاوت نگاه تماشاگر با زاويه‌ي نگاه كارگردان، "بي خداحافظي" نمي‌تواند پاسخگوي نياز مخاطب باشد.

"فرهاد خالدار" منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "بي خداحافظي" ساخته‌ي "احمد اميني" گفت: در سينماي ايران كمبودي در استفاده از ستاره هاي هنري به خصوص در زمينه موسيقي احساس مي شود تاكنون فيلم موفقي در سينما نداشتيم كه بازتاب زندگي هنرمندان باشد.
وي افزود: كمبود اين نوع فيلم ها در سينما دلايل مختلفي دارد كه يكي از آنها اين است كه سينما هنر متفاوت از موسيقي و بحث خوانندگي است و فيلمسازان ما خيلي تلاش نمي كنند از زاويه ديگري اين زندگي ها را بررسي كنند.
وي تصريح كرد: فيلمسازان ما از همان ويژگي هاي موجود در هنر استفاده مي كنند كه اين ويژگي ها را در برخي فيلم هاي سينمايي شاهد بوديم كه زندگي خود هنرمند بازتاب عيني باورپذير و قابل قبولي را بي تماشاگر داشت.
وي ادامه داد: تماشاگر با يك تصوير ذهني و قبلي براي تماشاي فيلم مي آيد و به طور معمول اين  خواسته ها برآورده نمي‌شود بدليل اينكه زاويه نگاهها و توقعات كارگردان با تماشاگر تفاوت دارد و مشكل بي خداحافظي نيز در همين جاست.
خالدار عنوان كرد: "احمد اميني" سعي كرده فيلمي بسازد كه هم مخاطب خاص را راضي كند و هم مخاطب عام بتواند از اين ستاره آن چيزي كه انتظار دارد را دريافت كند.
اين منتقد اظهار داشت: "بي خداحافظي" فيلم متوسطي است كه نمي‌تواند نياز هر دو قشر را برآورده كند و همچنين شخصيت هاي فيلم نامه به خصوص خبرنگار و شخصيت هاي فرعي در فيلم جاي پرداخت بيشتري داشت كه در بي خداحافظي فقط يك پوسته ظاهري مي‌بينيم.
وي عنوان كرد: بازيگران بي خداحافظي بازي هاي خوبي ارائه دادند و بازي "رضا صادقي" هم به نسبت خوب است و استفاده از اين تمهيد كه او در همه‌ي بخش ها حضور نداشته باشد موجب شده بازي او خيلي آزار دهنده نباشد و در مجموع "بي خداحافظي" كار رضايت بخشي بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار