ساري/

اشتغال‌زایی معتادان بهبود یافته جدی گرفته شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: اشتغال‌زایی معتادان بهبود یافته در جامعه جدی گرفته شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا جانبازی صبح امروز در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از معضل اعتیاد موثر است.

وی با اشاره به اینکه روند فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد در شهرستان‌های مازندران مطلوب است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های اجتماعی به صورت قانونمند فعالیت کنند.

جانبازی به جمع‌آوری کمپ‌های ترک اعتیادی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: با دستور استاندار تمام کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد تا پایان آبان ماه سال جاری باید مجوز لازم را اخذ کنند.

این مسئول به ایجاد اشتغال برای معتادانی که ترک کرده و با سلامت کامل به آغوش جامعه بر می‌گردند اشاره کرد و یادآور شد: بهزیستی، اداره کل زندان‌ها و فنی حرفه‌ای زمینه آموزش مهارت‌آموزی معتادان بهبود یافته را به منظور اشتغال‌زایی فراهم می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی برای به کارگیری از این افراد قانون‌های سخت بازدارنده را اعمال نکنند.

جانبازی با اشاره به اینکه سیاست همسویی در پذیرش افراد بهبود یافته از اعتیاد در جامعه وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شد زمینه‌ای برای آموزش مهارت‌آموزی از سوی فنی و حرفه‌ای در کمپ‌های ترک اعتیاد اجرا شود.

وی مشارکت خیران در حمایت از طرح سالم‌سازی معتادان به مواد مخدر را خواستار شد و اضافه کرد: خیران استان همانگونه که با نیت خیر در مدرسه‌سازی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر مشارکت دارند، بخشی از توانمندی‌های خود را در حوزه سالم‌سازی معتادان به کار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن کمترین هزینه را در تهاجم فرهنگی صرف توسعه اعتیاد به مواد مخدر در کشور ما می‌کند، متذکر شد: قصور و کوتاهی ما مسئولان در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر کاری نابخشودنی است.

جانبازی خاطرنشان کرد: کارگروه اشتغال استان مازندران فراهم کردن شغل مناسب برای معتادان بهبود یافته را در اولویت کار خود قرار دهد./ج1

برچسب ها: ساری ، معتاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.