هشدار مسکو درباره سامانه موشکي آمريکا در اروپا

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه مجدا بر پافشاری مسکو بر دریافت تعهداتی قانونی و الزام آور مبنی بر این که این سامانه روسیه را هدف قرار نخواهد داد تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ریابکوف هشدار داد: در غیر این صورت، آنها با تدابیر متقابل ما مواجه خواهند شد و همه می دانند که منظور من چه تدابیری است.

این دیپلمات برجسته گفت هنوز روسیه و آمریکا برای دستیابی به توافق درباره سامانه دفاع موشکی فرصت دارند ولی زمان به سرعت در حال سپری شدن است.

ریابکوف گفت چنین توافقی باید قبل از آن که واشنگتن مرحله سوم استقرار سامانه موشکی را آغاز کند، به دست آید.

وي روز جمعه گفت: کشورش همه چیز را درباره اجزاء تشکیل دهنده سامانه موشکی آمریکا در اروپا می‌داند.

ریابکوف به روزنامه نگاران گفت: ما گزارش هایی فنی درباره تعداد موشک های رهگیر و مجموعه تجهیزات پرتاب و پیگیری ، رادارهای هشدار دهنده و سکوهای جدید مثل موشک اندازهای زمینی ، ناوچه ها و ناوشکن های اضافی در اختیار داریم.

سران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست ماه مه خود در شیکاگو اعلام کردند مرحله نخست سامانه موشکی در اروپا راه اندازی شده است. پیش بینی می شود هر چهار مرحله این سامانه تا سال 2020 تکمیل شود.

در نشست سال 2010 سران کشورهای عضو ناتو در لیسبون پرتغال، رهبران این کشورها درباره ایجاد سامانه دفاع در برابر موشک های بالستیک در اروپا توافق کردند و ناتو از روسیه خواست در این طرح مشارکت کند.

مسکو همواره با استقرار تاسیسات سامانه موشکی در اروپا به رهبری آمریکا نزدیک مرزهای خود مخالفت کرده و خواستار دریافت تضمین های قانونی از آمریکا و ناتو شده است مبنی بر این که این سامانه، روسیه را هدف قرار نمی دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار