برترين خودروهاي تکامل يافته الکتريکي

ساختار خوردوهاي الکتريکي (EV) در حال رشد و پيشرفت بوده و مفهوم اين نوع خودروها، نويدبخش آينده‌اي متفاوت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از  بازار خبر خودروهاي الکتريکي نسبت به همتايان بنزيني خود، از لحاظ هزينه سوخت و عدم وابستگي به سوخت‌هاي فسيلي ارجحيت دارند. در اينجا نگاهي خواهيم داشت به برخي از خودروهاي الکتريکي که در حال حاضر موجود بوده و برخي هم در آستانه ورود به بازار هستند.
 
1- Chevy Volt
شايد اين خودرو جالب ترين و مبهم‌ترين خودروي الکتريکي باشد. اين خودرو يک اتومبيل کاملاً الکتريکي نيست، بلکه خودروايي هيبريدي به همراه موتور بنزيني است. محدوده حرکت Volt در حالت الکتريکي بين 40 تا 80 کيلومتر است. در حال حاضر کمپاني جنرال موتورز، توليدکننده اين خودرو، توليد آن را به طور موقت متوقف کرده است.

 
2- Ford C-Max
اين خودرو وسيله نقليه ايي مقرون به صرفه‌ به شمار مي‌آيد، چرا که هم هيبريدي است و هم هيبريدي-انرژي پلاگين. فروش آن با نرخ پايه 25.995 دلار آغاز شد و آخرين قيمت انرژي پلاگين آن 32.950 دلار بوده است. محدوده حرکت نوع الکتريکي آن بيش از 80 کيلومتر است، در حالي که محدوده حرکت نوع بنزيني + الکتريکي آن 950 کيلومتر است. حداکثر سرعت نوع انرژي آن 136 کيلومتر در ساعت است.

 
3- Tesla Model S
اين مدل داراي همه آن چيزهايي است که شما از يک اتومبيل مي‌خواهيد. صندلي براي هفت نفر، شتاب اتومبيل کورسي، مرکز کنترل لمسي 17 اينچي به همراه ظاهري براق و جذاب. قميت اين مدل اصلي کمتر از 50.000 دلار خواهد بود. اين اتومبيل، خودرويي تماماً الکتريکي است.



4- Nissan Leaf
خودرويي تماماً الکتريکي با محدوده حرکت 117 کيلومتر است. اين خودرو داراي سرعت 158 کيلومتر در ساعت بوده و از ويژگي‌ آن، توانايي شارژ در حين حرکت است.



5- Fisket karma
همانند Volt، اين خودرو هم داراي هر دو قدرت بنزيني و الکتريکي است. علي‌رغم Volt، اتومبيلي کورسي بوده که داراي تجهيزات بسيار لوکس و با تکنولوژي بالا است. اين خودرو ساخت کشور دانمارک داراي برچسب قيمت حدود 100.000 دلار است. حداکثر سرعت آن در حالت الکتريکي 80 کيلومتر در ساعت و حداکثر محدوده حرکت آن 480 کيلومتر است. اين خودرو داراي بزرگترين سقف شيشه‌اي خورشيدي است که تاکنون توليد شده است.



6- Mitsubishi i-MiEV
يکي از معدود وسائط نقليه کاملاً الکتريکي است که به لحاظ قيمت پايين و مقرون به صرفگي، مورد توجه است.


7- BMW i8 Spyder
 اين اتومبيل، خودرويي مفهومي با هر دو قدرت الکتريکي و بنزيني است. توليد آن از سال 2015 آغاز مي‌شود. اين خودرو دو سرنشين با سقف رو باز، داراي قدرت 354 اسب بخار است.



8- Infiniti LE
اين خودرو، نوع تجملي و لوکس خودرو نيسان است. اين خودرو داراي سيستم شارژ بي‌سيم است. اين خودرو هنوز در حال توسعه است و تا دو سال ديگر به بازار نخواهد آمد.



9- Tesla Model X
S در مدل S علامت سدان و X در مدل X علامت SUV است. اين اتومبيل تماماً الکتريکي، جادوي نسل بعد طراحي و مهندسي الکتريکي است. درب‌هاي آن به سمت بالا باز و بسته مي‌شوند و از اين رو خودرو شبيه به يک پرنده است. اين خودروي هفت نفره داراي صفحه کنترل لمسي 17 اينچ و سيستم تمام چرخ موتور دوگانه است.



10- Cadillac ELR
کاديلاک ELR کوپه‌اي 2+2 است، يعني صندلي‌هاي عقب مناسب کودکان يا مواد خوراکي هستند. براساس برنامه‌ريزي‌ها اين خودرو در سال 2013 به عنوان مدل 2014 رونمايي مي‌شود. محدوده حرکت اين خودرو الکتريکي 64 کيلومتر و حداکثر سرعت آن 160 کيلومتر در ساعت است. شارژ کامل آن سه ساعت به طول مي‌انجامد.


11- Ford Focus Electric
محدوده حرکت اين خودرو 125 کيلومتر به ازاي هر بار شارژ بوده و حداکثر سرعت آن 168 کيلومتر در ساعت است. محدوده توليد اين خودرو در ابتدا فقط در ايالت‌هاي کاليفرنيا، نيويورک و نيوجرزي خواهد بود.

برچسب ها: خودرو ، الکتریکی ، هیبریدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یه فرشته
۱۸:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۱
خدا قسمت کنه ایشالا
آخرین اخبار