خوزستان/

اقلام وارداتی به خوزستان با 80 درصد افزایش قیمت فروش می رود

استاندار خوزستان گفت: عمده اقلام وارداتی از استانهای دیگر، با 70 تا 80 درصد افزایش قیمت، در خوزستان به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سیدجعفر حجازی در نشست شورای برنامه ریزی استان خوزستان بر ضرورت کنترل قیمت انواع مواد غذایی به ویژه اقلام اساسی و پرمصرف و نظارت گسترده تر بر قیمتها در تمام شهرهای استان تاکید کرد وگفت: بیشترین گرانی های موجود در استان خوزستان مربوط به کالاهایی است که تولیدی استان نیستند و از خارج از استان وارد می شوند.

وی با بیان اینکه حضور واسطه ها برای ورود این کالاها به استان دلیل گرانی های موجود هستند، افزود: اقلام تولیدی استان عمدتا با رعایت قیمت مصوب عرضه می ‌شوند اما اقلام وارداتی به استان که عمدتا لبنیات و برنج هستند، 70 تا 80 درصد افزایش قیمت نشان می دهند.

حجازی با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر بر بازار و روند عرضه کالا، اظهار کرد: در این راستا فرمانداران شهرستانهای استان ضمن تشکیل جلسات تنظیم بازار باید متوسط قیمت مواد غذایی را هر دو سه روز یکبار اعلام کنند.

وی همچنین بر ضرورت بازرسی های مستمر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت با کمک تعزیرات تاکید کرد و گفت: با توجه به نوسان قیمت ارز،عدم فروش برخی کالاها توسط عمده فروشان دیده می شود که در این راستا اگر کالایی به بهانه احتمال بالا رفتن نرخ ارز، نگهداری و ذخیره ‌سازی شود، به معنای احتکار است و باید با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان با بیان اینکه نوسانات قیمت در برخی شهرستانهای استان بسیار است، افزود: به عنوان مثال گوشت گوسفند در شهرستانها از 15 هزار تا 19 هزار و 500 تومان متغییر است که نظارت بیشتر بر نحوه قیمت ‌گذاری ها در این شهرستانها ضروری است.

وی با تاکید بر کنترل محلی، از شهر خرمشهر به عنوان گرانترین شهر استان بعد از اهواز یاد کرد و گفت: عامل این گرانی ‌ها نبود نظارت بر وضعیت عرضه و زیاد بودن واسطه‌ ها است.

حجازی بر ضرورت برخورد جدی با افراد سودجو تاکید کرد و گفت: بسیاری از گرانی های اخیر ربطی به نوسان ارز ندارد و باید با آنها به طور جدی مقابله شود./ب
برچسب ها: اقلام ، وارداتی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.