بجنورد/

عفونت های ویروسی ازبیماری های شایع فصل پاییز

سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، هرچند که بیمار شدن ربطی به روز، ماه و فصل خاصی ندارد، اما برخی بیماری‌ها در فصل‌های خاصی از سال شیوع بیشتری دارند.

سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت‌های ویروسی از بیماری‌های شایع در فصل پاییز هستند. در همین رابطه پزشکان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز هشدار می‌دهند که این بیماری‌ها به شدت واگیردار بوده و بیشتر در میان دانش‌آموزان که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، دیده می‌شود.

علائم سرماخوردگی به دو صورت تنفسی و گوارشی بروز می‌کند و گاهی اوقات هم سیستم تنفسی و هم گوارشی را با هم درگیر می‌کند. دل‌درد، اسهال و استفراغ از علائم گوارشی و سرفه، تنگی‌نفس و تب و لرز از علائم تنفسی این بیماری ویروسی است.

آنفلوآنزا نیز نوع دیگری از عفونت‌های تنفسی است که با تب و دردهای عضلانی شدید همراه است و به آن سرماخوردگی حاد عفونی هم گفته می‌شود.

آنفلوآنزا با تب و لرز شدید همراه است و از یک سرماخوردگی ساده به سرماخوردگی شدید تبدیل می‌شود. معمولا در ماه‌های آبان و آذر احتمال ابتلای فرد به آنفلوآنزا بسیار زیاد است.

آلرژی پاییزی

آلرژی افراد نسبت به گرده گیاهان در فصل پاییز تشدید می‌شود، اما بروز بیماری‌های آسم و آلرژی در این فصل نگران‌کننده نیست و در اکثر موارد، با اتمام فصل، کاملا بهبود پیدا می‌کنند.

آب‌ریزش و خارش بینی، عطسه و در حالت شدید، تنگی نفس از مهم‌ترین علایم بروز آلرژی در این فصل است

افسردگی پاییزی یا افسردگی فصلی

با آغاز فصل پاییز و کوتاه طول روزها و کاهش تابش نور خورشید، برخی افراد غمگین و افسرده می‌شوند. افراد مبتلا به این اختلال روحی تمایل پیدا می‌کنند که بیشتر بخوابند و پرخوری کنند. آن‌ها ممکن است احساس خستگی مفرط داشته باشند و از طرفی هم قادر نیستند برنامه منظم خود را انجام دهند./س

برچسب ها: پاییز ، عفونت ، ویروسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.