اثبات ضعف و نفوذپذیری سامانه موشکي رژيم صهيونيستي

پاسخ موشکی اخیر حماس و جهاد اسلامی به حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه ، ضعف و نفوذپذیری سامانه موشکي گنبد آهنین این رژیم را به اثبات رسانده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، امین حطیط کارشناس لبنانی درباره ناتوانی سپر موشکی رژیم صهیونیست درباره ورود هواپیماهای بدون سرنشین به این رژیم ، گفت: در درجه نخست نباید به دشمن اسرائیلی اجازه بدهیم که با سناریوسازی خود، ما را به آن نقطه ای که می خواهد هدایت کند.

وی افزود: تاکنون اخبار منتشر شده درباره این هواپیماهای بدون سرنشین از سوی منابع اسرائیلی مطرح شده است بنابراین شایسته است که به لحاظ راهبرد نظامی دو احتمال را در نظر داشته باشیم. نخست اینکه این خبر یک دروغ اسرائیلی است. این رژیم به صورت اصولی اخباری را منتشر می کند و سپس منتظر موضع گیری دشمن خود در تایید و رد آن می شود و در این دو حالت نیز اطلاعاتی به دست می آورد.

حطیط افزود: احتمال دوم این است که این هواپیما بر فراز فلسطین اشغالی و به مدت چهل دقیقه پرواز کرده و سپس سرنگون شده است. در این حالت به صورت منطقی و اصول نظامی می توان گفت که این هواپیما توانست از بیشتر اهداف مورد نظر خود تصویربرداری کند.

وی افزود: همچنین ورود این هواپیما به داخل فلسطین اشغالی بیانگر شکست ساختار دفاع هوایی اسرائیل است. این هواپیما ادعای اسرائیل درباره آماده بودن رژیم برای جنگی جدید و قوی بودن جبهه داخلی آن را رد می کند. ورود این هواپیما به حریم هوایی فلسطین اشغالی آمال و آرزوهای اسرائیل را در دفاع از خود خنثی کرده و این رژیم را به نقطه صفر در دفاع از جبهه داخلی خود کشانده و وضع سال 2006 را تکرار کرده است. در این سال سناریوی دفاعی اسرائیل در برابر موشک های مقاومت از هم پاشیده شد.

امین حطیط درباره اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان افزود: بعید است اسرائیل اقدامی را علیه حزب الله در دستور کار داشته باشد چرا که این رژیم می داند حمله به حزب الله یا هر طرف دیگر واکنش آن را به همراه خواهد داشت. من بر این باورم، اسرائیل می خواهد به شهروندان این رژیم درباره حفظ امنیت آنان اطمینان دهد تا ترس و وحشتی نداشته باشند.

وی درباره هدف رژیم صهیونیستی از انجام رزمایش های مختلف بیان داشت: این رزمایش ها بر اساس ایده متعارف آموزش و حل نواقص امنیتی و برتری پیدا کردن بر توان دشمن است. مشکل اسرائیل در این است که دشمنان این رژیم ناتوان و دست بسته نیستند. اسرائیل زمانی این رزمایش ها را برگزار می کند که فکر می کند سطح قدرت دشمنان این رژیم افزایش یافته است بنابراین مجبور است توان خود را افزایش دهد.

رزمایشهایی که اسرائیل تا کنون برگزار کرده در سطح پیش نیازهای هیچ جنگی در منطقه نبوده است و با این وضع می توان گفت اسرائیل از توان بازدارندگی مطلوب برخوردار نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار