یک پژوهشگر و روانشناس حوزه خانواده گفت: کودکان و نوجوانان بیشترین بیننده شبکه­های بزرگسالان ماهواره­ هستند و در کنار خانواده بسیاری از برنامه­های نامناسب برای گروه سنی خود را تماشا می کنند.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره­ای، جوانان و پژوهش­های اجتماعی آستان قدس رضوی «محمد بهشتی زاده» در جلسه «طرح طلبه مربی» که با موضوعیت «آسیب شناسی ماهواره» و به همت شبکه جوانان رضوی برگزار شد، بیان کرد: باید بتوان کودکان و نوجوانان را با جنبه­های زیبا و جذاب مباحث دینی آشنا کرد که در این میان روحانیت می­تواند نقش به سزایی داشته باشد.

وی با تشریح روش­های رسیدن به هدایت غیر مستقیم کودکان و جوانان، افزود: شناخت و درک دنیای نوجوان، تحمل مواجهه با آسیب در هنگام کمک به او، همراهی و نمایش الگوهای متفاوت به این گروه سنی در این مسیر، گام­های رسیدن به هدایت غیر مستقیم است.

بهشتی زاده عنوان کرد: علوم تربیتی، روان شناسی و حوزه الهیات سه ضلع نگاه تربیتی طلبه­های مربی است و باید در مسیر کمک به اقشار جامعه با توجه به این علوم گام برداشت.

این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به این نکته که تا مرداد ماه سال جاری، تعداد شبکه­های فارسی زبان ماهواره­ای غیر دولتی نزدیک به 45شبکه اعلام شده است، تصریح کرد: بینندگان برنامه­های علمی ماهواره­ها کمتر از پنج درصد است.

بهشتی زاده با بیان علل درونی و بیرونی درباره شکل خاص استفاده و گرایش روز افزون به ماهواره­های غیر دولتی، اذعان داشت: پخش سریال­های نامناسب، سیستم انتقاد ناپذیری، پخش و سانسور سلیقه­ای برنامه­ها، عدم وجود شبکه­های خصوصی در تلویزیون و...از عوامل جذب ماهواره است./س

برچسب ها: شبکه ، بزرگسالان ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.