هند با همکاري روسيه هواپيماهاي رادارگريز مي‌سازد

هند مبلغ شش ميليارد دلار به عنوان پرداخت اوليه براي ساخت نسل پنجم هواپيماهاي جنگنده رادار گريز با همکاري روسيه اختصاص داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، اين طرح سي ميليارد دلار براي هند هزينه خواهد داشت و در قالب آن 144 هواپيماي رادار گريز ساخته خواهد شد.
خبرگزاري هند-آسيا  چهارشنبه به نقل از ژنرال ان ايي کي براون فرمانده نيروي هوايي هند اعلام کرد هواپيمايي که در قالب اين طرح توليد خواهد شد از همان نوعي است که نيروي هوايي روسيه دريافت خواهد کرد. اما تجهيزات هواپيما مانند دستگاه هاي رايانه و سامانه هاي موجود در اين هواپيما با هواپيماهاي روسي تفاوت خواهد داشت.
براون افزود هواپيماي جديد در هند توليد خواهد شد و نسخه اي از هواپيماي جنگنده چند منظوره روسيه خواهد بود. وي افزود مذاکرات با دولت روسيه در اين باره ادامه دارد.
دو طرف در ماه دسامبر سال گذشته توافقنامه اي در اين باره براي اجراي طرحي که هرکشور صاحب پنجاه درصد آن خواهد بود امضا کردند. هنوز مسئله هزينه هاي اضافي بررسي نشده است ولي ممکن است هزينه هاي کلي  افزايش پيدا کند. هند اکنون در حال مذاکره با روسيه براي امضاي قرارداد مرحله نخست تحقيقات است و پيش بيني مي شود نمونه اوليه اين هواپيما در سال 2014 به هند تحويل شود و دو هواپيماي ديگر نيز در سال هاي 2017 و 2019 به هند تحويل خواهد شد. پس از آن توليد انبوه اين هواپيماها بر اساس مشخصات نهايي و عملکرد نمونه هاي تحويل شده به هند آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار