لرستان/

میزان برداشت گندم لرستان بیش از 13 هزار تن است

مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 لرستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاكنون كه زمان پایانی این محصول است، تنها 13 هزار و 500 تن گندم از اراضی كشاورزی استان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'فرشاد بهاروند' افزود: در این راستا میزان برداشت گندم در استان با كاهش شدید رو به رو شده به طوری كه بروز پدیده خشكسالی سال گذشته و خرید گندم از طریق واحدها و كمیسیون های خرید گندم در بخش خصوصی از دلایل اصلی این كاهش است.

وی با اشاره به اینكه سال گذشته میزان برداشت گندم در استان لرستان 201 هزار تن بوده است، اظهار داشت: بخشی از محصول گندم كشاورزان به دلیل عدم بارندگی به موقع با مشكل جدی و رشد نامناسب روبه رو شده است.

وی تصریح كرد: در سال جاری دولت و مجلس شورای اسلامی خرید محصول گندم را به بخش خصوصی واگذار كرد و كشاورزان به اختیار خود محصول خود را به بخش خصوصی یا كمیسیون های خرید این شركت به فروش رساندند.

بهاروند افزود: به همین منظور 40 هزار تن گندم از كشاورزان لرستانی توسط بخش خصوصی استان خریداری شد اما با این وجود كاهش زیادی در محصول تولیدی لرستان قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: در مجموع 11 كمیسیون خرید شركت غله و خدمات بازرگانی لرستان وظیفه خرید گندم كشاورزان استان را به عهده داشتند./س

برچسب ها: برداشت ، گندم ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.