لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه قم:

مجلس پناهگاه ملت است، نبايد آن را تخريب كرد/ ايرادي به مجلس در بحث گراني وارد نيست

رئیس مجلس شورای اسلامی مجلس را پناهگاه ملت دانست و با تأکید بر اینکه نباید پارلمان را تخریب کرد، ادعای بسیج دانشجویی دانشگاه قم مبنی بر اینکه مجلس به تخلفات قوه قضائیه و شهرداری تهران رسیدگی نمی‌کند را رد کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران  علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه قم به سوالات آنها پاسخ داد.

وي با قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه قم برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ گفت: کثرت حجم کارهای این روزهای کشور شدت گرفته و به همین دلیل تاکنون موفق به حضور در جمع شما نبودم.

لاريجاني با ابراز خرسندی از اینکه در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در جمع دانشجویان حاضر شده، گفت: با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در مورد جمعیت دارند، شما هم بهتر است آستین‌ها را بالازده و به فکر ازدواج باشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما در استان مقدسی مشغول تحصیل هستید. مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر قرار دارد و قم کانون تشیع و مراجع تقلید و علمای برجسته تشیع است. این یک ظرفیت خوب برای شما عزیزان است.

وی با اشاره به مطلبی از شهید مطهری، ادامه داد: شهید مطهری اعتقاد داشتند که انسان باید بتواند در کنار علم و ایمان، ‌استعدادهای خود را شکوفا کند؛ در شهر ما زمینه هر دو امر فراهم است، بستگی به همت شما دارد که از وقتتان به درستی استفاده کنید.

لاریجانی ادامه داد: خاطرم است که در دوران نوجوانی که در این شهر درس می‌خواندم، پدرم می‌گفتند حتی شب‌های قدر مقداری به عبادت بپرداز و بقیه ساعات این شب را مشغول مطالعه باش.

وی با بیان اینکه باید ذهن انسان متمرکز باشد تا پیشرفت در علم حاصل شود، تصریح کرد: کسانی می‌توانند در زمینه علمی رشد کنند که ذهن پراکنده نداشته باشند، این قاعده در حالات اخلاقی نیز کاربرد دارد. کسانی در زمینه نفسانی می‌توانند رشد کنند که تمرکز داشته باشند.

وی با یادآوری بخشی از زندگی مرحوم آیت‌الله طباطبایی، گفت: ایشان در قم زندگی می‌کردند و رابطه خوبی با پدرم داشتند و گاهی به مجلس ما می‌آمدند، برای من جالب بود کسی که کوهی از دانش را دارد، چرا اینقدر سکوت می‌کند و کمتر حرف می‌زند.

لاریجانی با بیان اینکه سکوت طباطبایی برای من آموزنده بود، ادامه داد: وی شاگردان زیادی داشت و اساتید قم به وی احترام خاصی قائل بودند، اما سخن را به وقت و با حساب و کتاب می‌گفت. کم‌حرف بود و از ایشان اگر سوالی می‌شد به اندازه همان سوال جواب می‌داد.

وی ادامه داد: مباحثی که با علما در این شهر برای شما دانشجویان است، فرصتی است تا در زمینه علم و تقویت ایمان تلاش و مجاهدت کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی کشور به عالمان وارسته احتیاج دارد، گفت: پیشرفت ایران در گرو داشتن عالمانی وارسته در رشته‌های فنی و غیرفنی است که احساس مسئولیت خوبی به کشور داشته باشد.

لاریجانی با یادآوری پیشرفت‌های هسته‌ای کشور در سال‌های اخیر گفت: پیشرفت هسته‌ای به دلیل وجود افرادی بود که عمر خود را صرف دست یافتن به این فناوری کردند، هم افراد عالمی بودند و هم افراد متعهد که احساس مسئولیت داشتند.

رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه شهر قم این زمینه را برای شما دانشجویان فراهم کرده است تا به عالمانی وارسته تبدیل شوید، گفت: در اوضاعی که ابرقدرت‌ها برای ایران به راه انداخته‌اند احتیاج به نیروی انسانی متخصص داخلی داریم و باید از ظرفیت داخلی بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید راه‌های رسیدن به این هدف را شناخت و از طریق علم و ایمان افرادی عالم را پرورش داد.

لاریجانی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا شما مواضعی درباره علوم انسانی، سینما و حجاب را اعلام نمي كنيد،گفت: ما در این زمینه ها اظهارنظر داشته ایم اما آنچه در کشور زیاد است؛ سخنرانی و اظهارنظر است و ما نیاز به کار داریم نه اظهارنظر در زمینه های گوناگون.

رئيس مجلس افزود: در شرایط امروز سند چشم انداز، سیاست های فرهنگی و سیاست های سینما مشخص است و بر این اساس باید تلاش کنیم تا آنها را به درستی اجرا کنیم و این نیازمند عزم راسخ مدیران فرهنگی و اشخاص برجسته و متخصص در زمینه های مختلف است.

لاریجانی با یادآوری تأسیس مرکز صدا و سیما در قم افزود: در زمان ریاست بنده بر صدا و سیما این سازمان تأسیس شد و از طلاب جوان خواستیم تا فیلمنامه هایی را براساس فرهنگ اسلامی تدوین کرده تا مروج فرهنگ دینی باشد که در آن زمان اقدامات خوبی نیز انجام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور مسئولان دانشگاه ها حضور شما در دانشگاه ها کم رنگ است یادآور شد: در سفرهای سالانه دیداری با دانشجویان دارم ولی تصدیق می کنم که باید بیشتر در این زمینه وقت گذاشت و اظهارنظر دانشجویان را شنید.

لاریجانی افزود: من امروز در خدمت شما هستم و از این به بعد سعی می کنم بیش از پیش در دانشگاه ها حضور یابم.

وی با بیان اینکه حجم کار مجلس سنگین است به پیچیدگی های امروز مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز به دلیل این فشارها مجلس وقت زیادی را به حل مسائل اقتصادی صرف می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا قوه قضائیه روی شما حساسیت و علاقه ویژه ای دارد تصریح کرد: من توصیه هایی به قوه قضائیه نداشتم و آنان وظیفه خود را بر اساس قانون انجام می دهند و اگر مواردی دال بر حمایت قوه قضائیه از من انجام شده تخلفات قانونی است و به علاقه شخصی ربطی ندارد.

وی افزود: انتقاد کردن درست است اما تحقیر و توهین به افراد و مسئولان اقدامی نادرست است.

لاریجانی با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احترام به رؤسای قوا یادآور شد: اگر که مردم پیرو ولایت فقیه هستند و مسئولان را دلسوز ملت می دانند باید از توهین و تخریب مسئولان بپرهیزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به فضای کنونی کشور نباید با درشت گویی ها و تندگویی ها فضای کشور را متشنج کنیم بلکه باید در شرایط فعلی نگاه به آینده و نیازهای مردم داشته باشیم و براساس مودت و رفتار عقلایی از نیروی نخبگی یکدیگر که در سطح بالایی قرار دارد به خوبی استفاده کنیم و بدانیم که توهین و پرخاشگری در جامعه فضای کنونی اجتماع را متزلزل می سازد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی گفت: ایشان فرمودند نباید دوست را با دشمن همراه کرد و اگر انتقادی وجود دارد باید بدون توهین و افترا گفته شود.

لاریجانی  در پاسخ به این سؤال که مجلس طبق قانون اساسی وظیفه تقنین و نظارت بر قوانین را بر عهده دارد و اینکه چرا مجلس فقط بر دولت نظارت می کند و بر قوه قضائیه و شهرداری که پرونده های زیادی دارند نظارت نمی کند تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون قضایی و کمیسیون اصل نود وظیفه رسیدگی به شکایات و تخلفات قوا را بر عهده دارد ولی از آنجایی که قوه مجریه از نظر حجم و میزان کار و تعداد وزارتخانه ها حجیم و بزرگ است طبیعتاً نظارت بر قوه مجریه بیش از سایر قوا و دستگاه های اجرایی کشور است.

وی با بیان اینکه امروزه مجلس تمرکز بیشتری بر مسائل اقتصادی که با توجه به شرایط حساس کنونی و فشارهای اقتصادی غرب حساسیت بیشتری دارد گفت: مسئولان و دستگاه های اجرایی کشور و قوای سه گانه نباید بیراهه روند و در این فضا ایجاد بسترها و فضاهای مناسب اقتصادی، کنترل تورم و حل معضلات اقتصادی مردم از اولویت های مجلس و سایر قوا باید باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس بخشی از قوانین که نیازمند اصلاح بود به بحث گذاشته شد و اصلاح گردید یادآور شد: علاوه بر این از وظایف نظارتی مجلس برقراری جلسه ای با مسئولان اجرایی کشور و حل مشکلات و معضلات جامعه است.

وی با بیان اینکه وقت مجلس صرف اینگونه اقدامات می شود اعلام کرد: بخشی از بعد نظارتی مجلس علاج نابسامانی ها و معضلات کشور است؛ بنابراین مجلس باید به جای مچ گیری دستگاه های اجرایی به حل مشکلات بپردازد و با تعامل با دولت و قوه قضائیه تلاش می کند تا اقدامی انجام دهد  که به درد مردم بخورد و به نتیجه برسد.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که چرا دانشجویانی که مقابل مجلس شورای اسلامی به علت تخلفات مجلس تجمع کرده بودند را بی منطق و غوغاسالار تلقی کردید یادآور شد: در مجلس اگر بحثی مطرح می شود مطابق با قانون اساسی و آیین نامه داخلی و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خارج از قوانین اقدامی انجام نمی دهد.

وی گفت: مسئله ای که دانشجویان به آن اعتراض داشتند از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رد شده بود و بر این اساس افرادی که در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شده بودند با توهین به مجلس و سفارشی خواندن آن قصد جنجال سازی داشتند.

لاریجانی افزود: آنچه دانشجویانی که بسیجی بوده و اعتقادی داشتند آن را بدون جنجال سازی و هیاهو مطرح کردند اما آن تعدادی که ماهیت آنها نیز مکشوف شد با توهین و افترا به مجلس سعی در اغتشاش و ناآرامی داشتند.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی برخوردهای افراطی قوه قضائیه گفت: شما باید این سؤال را از خود مسئولان دستگاه قضا سؤال کنید اگر معنای حرف های شما این است که قوه قضائیه در برخورد با وبلاگ نویسان بی عدالتی می کنند باید از خود دستگاه قضا سؤال شود اما حرف من این است که نمی شود کشور را با زیرسؤال بردن قوا اداره کرد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه به دلیل یک انتقاد کوچک در یکی از سایت ها به شما این سایت بسته شد و این در حالی است که صدها تهمت به رئیس جمهور در بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها زده می شود اما برخوردی صورت نمی گیرد یادآور شد: من صد در صد این حرف را رد می کنم متأسفانه سایت هایی وجود دارد که به شدت تهمت و افترا می زنند و امکان اینکه جلوی این تهمت ها گرفته شود از جانب ما وجود ندارد.

لاریجانی با طرح این سؤال که این حرف های تند و تیز در قم علیه ما از سوی چه کسانی زده شد ادامه داد: دانشجویی انتقاد دارد که محافظین من در یکی از این جلسات به دلیل سؤال این دانشجو او را از جلسه بیرون انداخته و مورد ضرب و شتم قرار داده این حرف دروغ است در آن جلسه کسی حضور داشت که نظم جلسه را با شعار مرگ بر منافق بر هم می زد عده اي از همان افرادی که در آن جلسه حضور داشتند او را بیرون انداختند و با او برخورد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اتهام ضرب و شتم یک دانشجو از سوی محافظینش را به شدت رد کرد و گفت: اگر نیروی انتظامی کاری را انجام می دهد دلیلی ندارد که آن را به من ربط دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا باید دیگران را تخریب و متهم کرد گفت: باید یاد بگیریم که به یکدیگر بد نگوییم دلیلی برای فحش دادن وجود ندارد باید یاد بگیریم که درست انتقاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی محافظین خود را از نیروی سپاه دانست و ادامه داد: ساختار سپاه این نیست که در این مسائل دخالت کند و این تهمت به سپاه است.

رئیس قوه قانونگذاری در پاسخ به سؤال دانشجویی که معتقد بود مجلس هیچگاه به دنبال آشکار کردن تخلفات دستگاه قضا و شهرداری تهران نیست گفت: این ذهنیت شما اشتباه است مگر تخلف ۳ هزار میلیاردی مورد کنکاش مجلس قرار نگرفت مگر گزارش مفصلی که بخشی از آن به قوه قضائیه و بخشی به دولت مربوط بود خوانده نشد.

لاریجانی به شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از تخلف شهرداری به مجلس ارائه کند ما آن را بررسی می کنیم.

وی توضیح داد: تا وقتی که مراکزی مثل دیوان محاسبات و سایر سازمان های نظارتی گزارشی از تخلفات شهرداری به مجلس نداده اند ما نمی توانیم از خودمان موضوعی درآورده و آن را در بوق و کرنا کنیم.

لاریجانی تأکید کرد: مجلس بنایی برای فرق گذاشتن بین گروه ها و تقسیم بندی جناح ها ندارد.

وی در پاسخ به  سؤال دانشجویی که معتقد بود مجلس به تخلفات دولت بیشتر از شهرداری رسیدگی می کند گفت: شهرداری مثل یکی از وزارتخانه های دولت می ماند این در حالی است که دولت حجمی بزرگتری دارد با این وجود این سؤال را دارم که بالاخره مجلس به تخلفات رسیدگی کند یا خیر؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در صورت وجود تخلف در شهرداری های تهران این تخلفات در مجلس پیگیری و نتیجه آن اعلام خواهد شد بیان کرد: مجلس به گرفتن حقوق ملت حساسیت ویژه ای دارد.

رئیس قوه قانونگذاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا گرانی در کشور امری عادی شده است و مجلس نظارتی بر وضعیت گرانی ندارد گفت: اقتصاد مسئله روز کشور است اما همه باید بدانند که گرانی به دلیل مشکل و خلاء قانونی نیست ایرادی به مجلس در بحث گرانی وجود ندارد مجلس حتی در بودجه سال ۹۱ دست دولت را باز گذاشت تا با انعطافی که در بودجه وجود دارد برای مشکلات چاره اندیشی کند.

لاریجانی با بیان اینکه مشکل اقتصادی به دو دلیل فشار تحریم ها و مشکل کادر اجرایی کشور بر می گردد گفت: باید تلاش شود تا مشکل درونی حل و فصل شود.

وی تأکید کرد: منهای تحریم های بین المللی حجم نقدینگی و رکود در تولید، تورم و گرانی را به وجود آورده است.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از شهرک های صنعتی که دارای کارخانجات بزرگی بودند با مشکل مواجه شده و کارکنان خود را اخراج کرده اند گفت: مشکل گرانی را باید به دلیل سوء مدیریت داخلی دانست اگر بخش تولید فعال شود؛ تورم ایجاد نمی شود.

نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد: مشکل نقدینگی به سال های اخیر بر می گردد هرچند که در دوره اصلاحات کمی حجم نقدینگی بالا رفت اما افزایش حجم نقدینگی بیشتر به این دولت بر می گردد و تا زمانی که تولید را راه نیندازیم این تورم باقی می ماند.

لاریجانی با بیان اینکه تأکید رهبری بر تولید مبنای علمی دارد ادامه داد: باید تلاش شود که این نقدینگی را به سمت تولید ببریم که این کار وظیفه قوه مجریه است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی، صنعت و دامداری رکود وجود دارد به وضعیت گندم کاران کشور اشاره کرد و گفت: ما از ابتدا با خرید گندم تضمینی به قیمت ۴۲۰ تومان مشکل داشتیم و هر چقدر تلاش کردیم نظر دولت را تغییر دهیم موفق نشدیم؛ کشاورزان به دلیل قیمت پایین این محصول آن را نمی فروشند و ما مجبوریم گندم را به کشور با قیمتی بیشتر وارد کنیم.

لاریجانی تأکید کرد: ایران باید در محصولات استراتژیک خودکفا باشد و این سیاست کلی رهبری که عقل هم آن را تأیید می کند.

وی با تأکید بر آنکه قوه مجریه باید برای رفع گرانی تلاش کند وظیفه اصلی را بر دوش نهاد اجرایی کشور دانست و گفت: ما در بعد نظارت همکاری نخواهیم داشت.

لاریجانی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان که معتقد بود او لقب رابین هود را به رئیس جمهور داده است گفت: من به شخصی این حرف را نزدم سؤال خبرگزاری فارس این بود که تا کی مشکلات اقتصادی کشور ادامه دارد و من در پاسخ گفتم نمی شود مشکلات را رابین هودی حل کرد بلکه باید علل و مبانی آن را دید.

وی با تأکید به اینکه من در آن مصاحبه موضوع را مورد بررسی قرار دادم و به کسی لقب رابین هود را ندادم تأکید کرد: این اتهامات باید از فضای کشور دور شود.

لاریجانی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که معتقد بود اظهارات لاریجانی درباره تحریم ها موافق نظر خانم کلینتون و دولتمردان آمریکایی است گفت: من به حوزه خارجی و اقتصادی کشور تسلط کامل دارم کلینتون بعد از اظهارات من مبنی بر اینکه تحریم ها نتوانسته به خوبی عمل کند و دلیل اصلی گرانی ها ناکارآمدی مدیریت داخلی است گفته بود تحریم های خارجی اثر کرده است .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار آمریکا بزرگ نمایی تحریم ها و تأکید بر اثر گذار بودن آنها است گفت: اگر می گفتم تحریم های خارجی اثر کرده است به معنای همصدایی با آمریکا بود این در حالی که من مشکل اقتصادی را ناشی از مشکلات داخلی دانستند .

لاریجانی در بخش دیگری از پاسخگویی به دانشجویان در انتقاد به استیضاح و سؤال وزرا و رئیس جمهور گفت: بالاخره ما ندانستیم که شما با نظارت مجلس موافق هستید یا مخالف وزیر ناتوان را باید استیضاح کرد یا خیر. خودتان را جای مجلس بگذارید آیا می توان از کنار وزیر ناتوان به راحتی عبور کرد.

وی با بیان اینکه استیضاح تنها توضیح خواستن از وزیر است و معنای بدی ندارد گفت: این ابزاری است که قانون اساسی به مجلس داده است و ما برای کنترل اوضاع از این قانون استفاده می کنیم.

لاریجانی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا قطع بودجه های فرهنگی و نهادهای مذهبی منطقی است گفت: کاهش بودجه فرهنگی و نهادهای مذهبی مشکل دار است و اقدامی اشتباه تلقی می شود چرا که هر چه فرهنگ دینی کشور عمیق تر باشد فرهنگ اسلامی پایدارتر خواهد بود و معقول است که در این زمینه با مسئولان مربوطه صحبت کنیم.

وی درباره اینکه آیا استیضاح وزیران در شرایط فعلی کشور زیانبار و هشداردهنده نیست تصریح کرد: مجلس نهم تا کنون استیضاحی انجام نداده است و استیضاح وزیر ورزش نیز با توجه به اولویت شرایط اقتصادی و نه ورزش لغو شد و استیضاح کنندگان مصلحت را بر این دیدند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور امضاهای خود را برای استیضاح وزیر ورزش پس گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نامه قدردانی ۱۶۰ نماینده از مرتضوی یادآور شد: این نمایندگان درباره شخص مرتضوی اظهارنظر نکرده بودند و تنها ۶ الی ۷ نفر از نمایندگان در ذیل امضای خود حمایت شخصی از مرتضوی داشتند و بقیه نمایندگان در مورد یکی از اقدامات وی حمایت کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که دلایل اختلاف مجلس با دولت چیست یاداور شد: اختلاف با دولت مسئله شخصی نیست و با توجه به اینکه همه مسئولان معتقدند مشکل کنونی کشور زیاد بودن نقدینگی است همه مسئولان در تلاش هستند تا زمینه های تولید و اشتغال را فراهم کنند.

وی افزود: از آنجایی که مجلس بر این امر اصرار دارد طبیعی است که اختلاف نظری میان مجلس و دولت بروز کند که البته لازم به ذکر است که نمایندگان به دنبال جنجال آفرینی سیاسی نیستند.

لاریجانی با بیان اینکه نباید مجلس را با قوه مجریه مقایسه کرد یادآور شد: مجلس متشکل از ۲۰۰ نفر نخبگان کشوری است که در مورد موضوعات مختلف خود تصمیم می گیرند و هیأت رئیسه مجلس نمی تواند به آنها دستور دهد که چه کاری را انجام دهند.

وی اعلام کرد: ما فقط می توانیم بنا به خواست نمایندگان به آنها مشاوره ارائه دهیم.

لاریجانی در پاسخ به ادعای یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در بحث ساکتین فتنه شما در برابر فتنه ۸۸ سکوت کردید، گفت: ما از روز اول موضع خود را اعلام کردیم و در سایت‌ها نیز اسناد آن موجود است و کسانی که در این مورد شک دارند به سخنرانی‌های موجود و اسناد مراجعه کنند، چرا که این اظهارات نشان‌دهنده این است که عده‌ای تلاش دارند ما را تخریب کنند.

وی ادامه داد: در جریان فتنه سال ۸۸ دو گروه به آتش فتنه دامن می‌زدند که یکی اصحاب فتنه و دیگری افرادی بودند که به دنبال تجارت سیاسی بوده و با بزرگنمایی مسئله هیزم در آتش فتنه می‌ریختند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که ما در ابتدا به دنبال حل مسئله و بحران بودیم چرا که براساس منویات رهبر معظم انقلاب در شرایط کشمکش سیاسی و بی‌ثباتی، توسعه سیاسی و اقتصادی امکانپذیر نیست و ما از ابتدا به دنبال تجارت سیاسی نبوده و تنها به دنبال حل بحران بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مدیریت وی در مجلس با بیان اینکه آیا در مجلس جایز است که از تریبون توهین و افترا به کسی شود، گفت: از تریبون مجلس نباید توهینی علیه دیگران صورت گیرد.

وی در واکنش به این ادعا که شما حین تذکر کوچک‌زاده، سخنان او را قطع کردید، تصریح کرد: همه افراد حق دارند نظرات خود را بیان کنند و ما جلوی آنها را نمی‌گیریم. اگر گاهی حرف کسی را قطع می‌کنیم به این دلیل است که اظهارات آنها مطابق با تذکر و موضوع مجلس نیست و هیچ دلیل شخصی برای قطع صحبت نمایندگان وجود ندارد.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له به حضور مسئولان در دانشگاه‌ها، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از رئیس قوه قضاییه دومین مسئولی بود که در دانشگاه حضور یافت و به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، قم ، دانشگاه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار