شهرکرد /

تدوین سند جامع مدیریت حوزه آبخیز كشور در افق 1404

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور، از تدوین سند جامع مدیریت مناطق آبخیز كشور در افق 1404، با همكاری دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد 

پرویز گرشاسبی در نشست كارشناسان ایرانی و ژاپنی فعال در طرح احیای مناطق جنگلی و مرتعی بازفت در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این سند با همكاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترسیم چشم انداز علمی كشور در افق 1404 و موضوعات مدیریت جامع حوزه های آبخیز كشور، در حال بازنگری است.

گرشاسبی افزود: بازنگری در این طرح، از شش ماه اخیر آغاز شده و دانشگاه علوم كشاورزی گرگان نیز به نیابت از دانشگاه های منابع طبیعی كشور این موضوع را پیگیری می كند و با این همكاری، مشاركت بخش دانشگاهی كشور و نخبگان جامعه در موضوع تحقیقات با بخش اجرایی جنگل و مرتع افزایش می یابد.

وی گفت: در این سند، افق مدیریت علمی برای حوزه های آبخیز كشور در افق 1404 ترسیم شده و موضوعات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، اجرایی و هماهنگی بین بخشی، قانون سازی و بومی سازی قوانین و ظرفیت سازی برای تحقیقات و اجرای طرح ها در حوزه آبخیز كشور پیش بینی شده است.

معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور افزود: بازنگری در این سند در بازه زمانی پنج ساله اجرا می شود و اعتبار مورد نیاز اجرای تحقیقات نیز با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، به مبلغ یك میلیارد تومان از سوی دانشگاه گرگان تأمین می شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.