آيت‌الله خاتمي هشدار داد

برنامه دشمنان براي تشديد فشارها تا انتخابات رياست‌جمهوري با هدف تغيير ساختار نظام

امام جمعه موقت تهران گفت: تشديد فشارها تا انتخابات آتي رياست جمهوري از جمله برنامه‌هاي دشمنان براي تغيير در ساختار نظام خواهد بود اما هواداري مردم از انقلاب و نظام هواداري اعتقادي است و خواهد بود و به فضل خدا به اهداف شوم خود با حضور به موقع مردم نخواهند رسيد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در نماز جمعه امروز تهران با توصيه به رعايت تقوا اظهار داشت: 69 واژه با نام اتقوالله در قرآن كريم ديده مي‌شود كه 54 مورد آن در مدينه و تعداد 15 مورد آن در مكه نازل شده و اين در حالي است كه در آن زمان در مدينه دوره سازندگي و در مكه دوره مبارزات بوده است.

وي با بيان اينكه در تشكيل جامعه اسلامي تقوا ضرورت دارد، ادامه داد: برادري و وحدت در سايه تقوا شكل مي‌گيرد به طوري كه با عنصر تقوا مي‌شود مقابل بسياري از كشمكش‌ها و جنجال‌هاي سياسي را گرفت.

امام جمعه موقت تهران در مورد سفر اخير مقام معظم رهبري به خراسان شمالي گفت: اين سفر داراي دو بخش شكلي و محتوايي است كه هر يك داراي شرايط خاص و ويژه‌اي است.

آيت‌الله خاتمي ادامه داد: از نظر شكلي بايد گفت كه اين سفر از آن سفرهاي كم‌نظير مقام معظم رهبري بود به طوري كه با استقبال بي‌نظير و با‌شكوه همه قوم‌ها از جمله شيعه، سني، فارس، كرد، ترك و تات بوده برگزار شد تا مشت محكمي بر دهان تمام ياوه‌گويان خارجي باشد.

وي افزود: در اين بين استقبال باشكوه نسل سومي و چهارمي‌ها بود كه با عشقي وصف‌ناپذير ارادت خود را به ولي‌فقيه خود  ابراز مي‌كردند و اين نسل در عشق ولايت خود اگر بيشتر از نسل‌هاي اول و دوم نباشد كمتر از آن‌ها هم نيست.

امام جمعه موقت تهران تشديد تحريم‌ها و ايجاد جنگ اقتصادي توسط اروپا را تنها جنگ رواني دانست و بيان كرد: پيمان مردم ما با نظام، پيماني از جنس خون است و با تمام توان خود پاي نظام ايستاده و از آن دفاع مي‌كنند.

خاتمي در مورد بخش محتوايي سفر مقام معظم اظهار داشت: از توطئه دشمنان و تسليم‌ناپذيري ملت و موضوع انتخابات آتي و رونق بخشيدن به زندگي اسلامي در جامعه مهم‌ترين عرصه‌هاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري بود كه به نظر من رونق بخشيدن به زندگي اسلامي در شرايط حال حاضر جامعه بايد بيشتر مورد نظر و توجه قرار گيرد.

وي همچنين از شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص ايجاد مشوق‌هايي براي تكثير نسل تشكر كرد و گفت: شخصا از اين كار از شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكر مي‌كنم بطوري كه اين تصميم مي‌تواند زمينه‌ساز مناسبي براي بيشتر شدن مشوق‌ها در جامعه براي تكثير نسل‌ها باشد.

امام جمعه موقت تهران شش موضوع را به عنوان هشدار در جمع نمازگزاران اعلام كرد و گفت: تشديد فشارها تا انتخابات آتي رياست جمهوري از جمله برنامه‌هاي دشمنان براي تغيير در ساختار نظام خواهد بود اما هواداري مردم از انقلاب و نظام هواداري اعتقادي است و خواهد بود و به فضل خدا به اهداف شوم خود با حضور به موقع مردم نخواهند رسيد.

خاتمي ادامه داد: القاي شرايط بحراني و يأس و نااميدي از موضوعات ديگري است كه آن‌ها به آن دامن زده و به فكر گسترش آن در بين مردم به خصوص در بين جوانان هستند.

وي فضاسازي ناحق پيش از فرا رسيدن به زمان انتخابات را حركتي التهاب‌آور دانست و اظهار داشت: در سال 88 شاهد اين فضاسازي‌ها و جريان‌ها بوديم كه پس از گذشت سه سال از آن موضوع دوباره شاهد فضاسازي‌هايي در مورد انتخابات آتي هستيم كه برخي حرف از انتخابات آزاد مي‌زنند كه اين حرف چيزي جز ايجاد فضاي التهاب‌آور در جامعه نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تشديد تحريم‌ها به علت اصرار ايران در موضوع انرژي هسته‌اي را كذب محض دانست و عنوان كرد: اين موضوع خيلي وقت است كه براي مردم ما روشن شده و مسئله تحريم‌ها موضوعي نيست كه در طول چند سال اخير با آن‌ روبه‌رو بوديم بلكه ملت ما از سال 59 تاكنون در تحريم بوده است.

خاتمي انتشار شايعات و دروغ‌ها را از جمله برنامه‌هاي ديگر دشمنان در جامعه دانست و بيان كرد: برخي كه مي‌گويند تمام اين تحريم‌ها به دليل قرار نگرفتن ايران در ميز مذاكرات هسته‌اي است و اين از آن شايعاتي است كه آن‌ها در طول چند سال اخير به عنوان بهانه براي تشديد تحريم‌ها اعلام كردند.

امام جمعه موقت تهران در مورد اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا اظهار داشت: اهداي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا به دليل دخالت نداشتن اين اتحاديه در جنگ‌هاي شش دهه اخير دروغي بزرگ در طول 21 قرن اخير محسوب مي‌شود چرا كه ما هيچ گاه دخالت اين مستكبران خارجي را در جنگ‌هاي كشورهاي همجوار و حتي 8 سال دفاع مقدس در کشور خود را فراموش نخواهيم كرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار