دانشگاه فرهنگیان كهگیلویه و بویراحمد با 560 دانشجو نخستین سال تحصیلی خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، رییس پردیس دانشگاهی شهید ایزدپناه در آیین آغازبه كار این دانشگاه گفت: برای اولین بار 560 دانشجوی فرهنگی در دو پردیس دانشگاهی شهید ایزدپناه وكوثر یاسوج به تحصیل خواهند پرداخت.
غلامرضا كمالی افزود: این دانشجویان در رشته های علوم تجربی، ریاضی، آموزش ابتدایی، حرفه وفن، آموزش استثنایی و مشاوره در مقطع كارشناسی و رشته امور تربیتی درمقطع كاردانی تحصیل می كنند.
وی با بیان اینكه تمامی دانشجویان این دانشگاه معلمان دوره های تحصیلی از سراسر استان و بعضی از استانهای همجوار هستند ، اظهار داشت: كلاس های درسی این دانشجویان در سه روز پایانی هفته برگزار می شود.
رییس پردیس دانشگاهی شهید ایزدپناه یاسوج اظهار داشت: 400 دانشجوی كارشناسی پیوسته در رشته های فیزیك، ادبیات فارسی، دبستانی وپیش دبستانی، علوم اجتماعی و راهنمایی ومشاوره نیز از بهمن ماه در این دانشگاه پذیرش می شوند.
مدیر كل آموزش وپرورش كهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: تأسیس دانشگاه فرهنگیان فرصتی برای ادامه تحصیل معلمان و ارتقای سطح علمی آنها خواهد بود.
پرویز طاهری افزود: آموزشهای ضمن خدمت متناسب با دانش وفناوری روز برای معلمان یك ضرورت است و این دانشگاه در این راستا راه اندازی شده است.
وی بیان داشت: این دانشگاه باتوجه به شرایط و نیاز استان در بخش های علوم پایه، فنی و علوم انسانی دانشجو می پذیرد.
طاهری با بیان اینكه در این دانشگاه تربیت معلم به صورت علمی و عملی و به معنای واقعی انجام می شود ، افزود: حدود 15 هزار فرهنگی در كهگیلویه و بویراحمد مسوئولیت تعلیم و تربیت بیش از 160 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را برعهده دارند.
وی افزود: پیامبر (ص) به انسانها كتاب وحكمت وطریق حق را آموخت و معلمان واقعی نیز چنین وظیفه ای سنگینی برعهده دارند.
مدیر كل آموزش وپرورش كهگیلویه وبویراحمد با بیان اینكه معلم خوب كسی است كه بتواند پرسش ایجاد كند افزود: این روش بهترین عامل برای پرورش روح تفكر و خلاقیت است.
طاهری گفت: رفتار، عمل و اندیشه خلاقانه معلم در جامعه بسیار تأثیر گذار است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.