استفاده نامناسب از پهنای باند خریداری شده توسط کاربران باعث کاهش سرعت و نارضایتی کاربران می شود.

مهندس مهناز زمانی در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  استفاده بهینه از پهنای باند خطوط اینترنت و نیز کاهش حجم ترافیک شبکه های سرویس دهنده از جمله مهمترین دغدغه های سرویس دهندگان اینترنت است. به خصوص زمانیکه سرویس دهندگان مجبورند به ازای پهنای باند مصرفی و حجم تبادل اطلاعات هزینه های  گزافی را پرداخت کنند. همچنین استفاده نامناسب از پهنای باند خریداری شده به کاهش سرعت و نارضایتی کاربران می انجامد.

به گفته این کارشناس: آمارها نشان می دهد بیش از 50 درصد سایت های درخواستی کاربران ISP  ها تکراری بوده و به همین میزان از پهنای باند آنها هدر می رود.

وی تصریح کرد: رقابت شدید سرویس دهندگان از یک سو و کاهش روز افزون قیمت سرویس های اینترنتی از سوی دیگر عملات باعث پایین آمدن سود سرویس دهندگان شده است.

وی درادامه افزود: inetcache دستگاهی است که اختصاصا برای این منظور طراحی و ساخته شده است که علاوه بر بالا بردن راندمان شبکه و کاهش ترافیک، میزان پهنای باند مورد نیاز برای یک سرویس دهنده را کاهش داده و این راه ضمن کاهش هزینه های تمام شده و سرویس، کیفیت آن را بالا می برد.

زمانی در ادامه گفت: در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات است، اینترنت جایگاه ویژه ای در زندگی مدرن امروز دارد و به جرات می توان گفت بیش از 80 درصد از تمامی کارهای اداری و بانکی در کشورهای توسعه یافته از طریق این شبکه جهانی انجام می شود.

به گفته این کارشناس، در ایران اینترنت دورتر از هر وسیله ارتباطی جمعی دیگری در بین مردم رواج دارد، با این حال و با وجود استقبال عمومی از اینترنت در کشور و با توجه به اینکه امروزه مفاهیم مهم و اساسي از رشد و پیشرفت، با اینترنت گره خورده است به طوری که در بسیاری از کشورها امروزه نقش اینترنت در تسریع کارها به حدی رسیده است که عملا نمی توان آن را جدا از زندگی دانست، سرعت پایین و اختلال در همین سرعت پایین همواره مشکلاتی را برای کاربران اینترنت ایجاد می کند.

زمانی در پایان گفت: در این میان با وجود سرعت پایین و محدودیت دسترسی به سایت های مورد استفاده و مفید مردم و شهروندان گاه به حدی دچار مشکل می شود که بسیاری از کاربران از استفاده از اینترنت پشیمان می شوند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.