اراک/

61 دستگاه انواع واگن در اراك ساخته شد

مدیر كارخانه واگن پارس اراك گفت: 61 دستگاه انواع واگن باری و حمل مسافر مهر امسال در این شركت ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک جوان میری افزود: این تولیدات شامل چهار دستگاه واگن مولد،20 واگن لبه بلند چهارمحوره ،30 دستگاه دومحوره و هفت بدنه واگن مترو است.

وی توضیح داد: بدنه فلزی واگن های مترو تحویل شده از سری قرارداد ساخت 203 دستگاه برای واگن سازی تهران به ارزش 200 میلیارد ریال است كه تاكنون 161 دستگاه (23 رام) تحویل شده است.

مدیر كارخانه واگن پارس اراك اضافه كرد: با ساخت هر واگن مترو در این شركت 72 هزار یورو صرفه جویی ارزی برای كشور حاصل می شود.

وی یادآور شد: 30 دستگاه واگن دومحوره تحویلی در ماه گذشته از مجموعه قرارداد ساخت 50 دستگاه این واگن ها به ارزش 350 میلیارد ریال برای شركت بیكران قشم است.

مدیركارخانه واگن پارس اراك اظهار كرد: هر یك از واگن های مذكور 10 تن وزن دارد و نداشتن بوژی و استفاده از چهار چرخ در ساخت آنها صرفه جویی بالایی در بر دارد.

میری عنوان كرد: این نوع واگن برای حمل كانتینرهای 10 و 20 فوتی كاربرد دارد و بر اساس زمان بندی انجام شده در ماه جاری 10 دستگاه دیگر آن به كارفرما تحویل می شود.

مدیركارخانه واگن پارس اراك خاطر نشان كرد: این واگن ها مخصوص نصب و حمل تجهیزات ژنراتور به منظور تامین برق قطارهای مسافربری هستند.

وی توضیح داد: این واگن ها دارای ظرفیت 60 تن حمل مواد معدنی با بار محوری 22 و نیم تن است.

شركت واگن پارس اراك هم اكنون در زمینه تولید محصولات متنوعی از خودروهای ریلی شامل انواع واگن های باری و مسافری، لوكوموتیو، مترو، قطار خود كشش و بوژی فعالیت دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.