کرمانشاه/

پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه جان دوباره ای می گیرد

سال 1385 و در جریان سفر اول استانی هیات دولت به کرمانشاه احداث پالایشگاه 150 هزار بشکه ای کرمانشاه به تصویب رسید و پس از کش و قوس های فراوان و گذشت حدود دو سال، عملیات احداث این پروژه شهریور 1387 در زمینی به مساحت 550 کیلومتر آغاز شد..

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از انجام مذاکراتی برای فعال کردن این پروژه مهم اقتصادی استان خبر می دهد.

مصری با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا بیشترین سرمایه گذاری در غرب کشور را دارد، گفت:  متاسفانه فعالیت های اجرایی این پروژه دو، سه سالی متوقف بود که با پیگیریها و تلاش های صورت گرفته موانع آن دارد برداشته می شود. 

وی گفت: در پی جلسه ای که ماه گذشته برای مشخص شدن ترکیب سهامداران این پروژه با حضور وزیر نفت و وزیر رفاه و تامین اجتماعی برگزار شد و در آن میزان سرمایه گذاری هر یک از شرکا مشخص گردید، چند روز پیش نیز جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران عامل بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن، و تجارات برگزار و تصمیمات خوبی برای این پروژه اتخاذ شد. 

وی افزود: در این جلسه هر کدام از بانک های حاضر پرداخت بخشی از تسهیلات مورد نیاز این پرژه مهم را از محل صندوق توسعه ملی تقبل کردند.

مصری گفت: در این جلسه بانک صادرات به عنوان بانک ملی پرداخت 25 درصد تسهیلات، ملی 20 درصد، ملت 18 درصد، صنعت و معدن 17 درصد و تجارت 20 درصد تسهیلات را پذیرفتند که به این ترتیب 100 درصد تسهیلات این پروژه تامین خواهد شد.

وی اظهار داشت: در جلسه چندی پیش نیز سهامداران پذیرفتند که اگر بانک عامل مشخص شود، ضمن تامین منابع مورد نیاز که حدود 30 درصد سرمایه گذاری پروژه را شامل می شود، فعلا 50 میلیارد تومان برای شروع مجدد کارها اختصاص دهند تا تسهیلات مورد نیاز از طریق بانک ها تامین شود.

وی گفت: امیدواریم با رفع این مشکلات هر چه زودتر شاهد از سرگیری مجدد فعالیت این پالایشگاه باشیم.

سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت پالایش و پخش سهامداران این پروژه هستند.

طبق اعلام صورت گرفته نفت سفید، گازوییل، بنزین، قیر، گاز مایع و حلال ها از تولیدات پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا کرمانشاه می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.