اجمالي/

نشست "ايران، آمريكا و صهيونيست" در دانشگاه تهران برگزار شد

نشست علمي بررسي رابطه ايران ايالت متحده آمريكا و رژيم صهيونيستي با حضور محمد جمشيدي، احمد دوست محمدي و محمدصادق كوشكي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست علمي بررسي "رابطه ايران، آمريكا و رژيم صهيونيستي" با حضور محمد جمشيدي،عضو هيئت علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، احمد دوست‌محمدي رئيس گروه مطالعات منطقه‌اي دانشگاه تهران و عضو هيئت علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي و محمدصادق كوشكي عضو هيئت علمي گروه مطالعات منطقه‌اي دانشگاه تهران برگزار شد.

محورهاي اين نشست بررسي قدرت و نفوذ صهيونيست در ايالات متحده آمريكا، رويكرد آمريكا و رژيم صهيونيستي در قبال پرونده هسته‌اي ايران و ديدگاه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در خصوص اعمال جنگ عليه ايران بود كه با پرسش و پاسخ دانشجويان همراه بود.

احمد دوست محمدي مدير گروه مطالعات منطقه‌اي دانشگاه تهران به بررسي قدرت و نفوذ صهيونيست در ايالات متحده آمريكا پرداخت و در ادامه با ارائه سندهايي از گفتارهاي نوان‌چامسكي به بررسي وابستگي آمريكا به رژيم صهيونيستي و رابطه اين دو با يكديگر پرداخت.

احمد جمشيدي نيز در ادامه جلسه ديدگاه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در قبال پرونده هسته‌اي ايران را نقد کرد.

جمشيدي در بررسي رويكرد آمريكا و رژيم غاصب اسرائيل به نزاع گفتماني موجود ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي در خصوص شيوه و تاكتيك مقابله با ايران اشاره كرد و افزود: آمريكا و رژيم غاصب اسرائيل در هدف با يكديگر اشتراك دارند اما اختلاف آنان بر سر شيوه چگونگي اعمال شيوه مقابله با ايران است.

محمد صادق كوشكي در ادامه به بررسي ديدگاه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي درباره اعمال جنگ عليه ايران اشاره كرد و گفت: رژيم صهيونيستي در نظر دارد با حمله غافلگيرانه بدون اعلان قبلي جنگي را عليه ايران به راه بيندازد كه اين را در مدل‌هاي نيروگاه عراق و نيروگاه هسته‌اي سودان هم ديده‌ايم در حالي كه آمريكايي‌ها در نظر دارند در يک حرکت نظام حمل گسترده‌اي را به ايران انجام دهند كه اين اختلاف نظر ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي وجود دارد.

كوشكي اضافه كرد: آمريكايي‌ها معتقدند كه حمله نظامي به ايران به زمان زيادي نياز دارد؛ چرا كه مدل حمله‌شان به ايران حمله گسترده است در حالي كه صهيونيست‌ها زمان حمله را كوتاه مي‌دانند.

عضو هيئت علمي گروه مطالعات منطقه‌اي دانشگاه تهران در ادامه به مقايسه طرفداران و مخالفان حمله يا توقف آن عليه ايران در ميان سياستمداران ايالات متحده آمريكا و رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: در اين خصوص ختلاف‌ نظرهاي عمده‌اي ميان مردم، حاكميت و نظاميان آمريکايي و صهيونيستي وجود دارد.

در انتهاي جلسه ميهمانان جلسه به پرسش‌هاي دانشجويان پاسخ دادند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، رژیم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار