دستمال‌چي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دخالت عربستان و قطر در امور سوریه پذیرفتنی نیست

يك كارشناس سياست خارجي گفت: دخالت برخي از كشورها از جمله عربستان و قطر در سوریه پذيرفتني نيست بنابراین امروز تمامي كشورها بايد با همراهي و همكاري به برقراری صلح، ثبات و آرامش در سوريه كمك كرده چرا كه اين مهم خواست ملت سوريه است.

احمد دستمال‌چي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران اظهار  داشت: نقض آتش بس در سوريه توسط گروه‌هاي معارض با همراهي برخي كشورهاي مرتجع عرب انجام شده چرا كه اين كشورها از برقراري روند صلح و ثبات و آرامش در سوريه خرسند نخواهند شد.

وي در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه براي برقراري آتش بس در اين كشور افزود: آتش بس انجام شده در سوريه با تلاش‌هاي اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل و با مشورت كشورهاي مهم منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته اما برخي كشورها با سنگ اندازي قصد منحرف كردن آن را دارند.

دستمال چي با اشاره به سفر اخضر ابراهيمي به فرانسه تصريح كرد: نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه با سفر به روسيه و فرانسه و ديگر كشورها قصد دارد اعضاي شوراي امنيت را براي برقراري آتش بس دائمي و ورود به روند مذاكرات بين طرفين مخالف و دولت سوريه آماده كند.

اين كارشناس سياست خارجي با انتقاد از برخي كشورهاي منطقه درباره دخالت در امور سوریه خاطر نشان کرد: دخالت برخي از كشورها از جمله عربستان و قطر در سوریه پذيرفتني نيست بنابراین امروز تمامي كشورها بايد با همراهي و همكاري به برقراری صلح، ثبات و آرامش در سوريه كمك كرده چرا كه اين مهم خواست ملت سوريه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ارامش ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار