شهرکرد /

خدمات روان شناختی و حمایتی به بازماندگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی

کارشناس مسئول تیم حمایت روانی و اجتماعی در بلایا و واحد سلامت روان مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری، از ارائه خدمات روان شناختی و حمایتی، به بازماندگان سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی، تا دهم آبان ماه جاری خبر داد.

مصطفی شاکری اظهار داشت: این خدمات، توسط ۸ تیم، متشکل از ۶ روانشناس، ۲ روانپزشک و یک مددکار اجتماعی، برای ۹ گروه ۱۰ تا ۱۵ نفره از دانش آموزان، به مدت ۴ روز متوالی ارائه می گردد.

وی، هدف از برگزاری این نشست ها را پیشگیری از اختلالات بعد از استرس و بحران عنوان کرد و افزود: پس از غربالگری کل دانش آموزان مدرسه، دانش آموزانی که نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای و درمانی هستند، خدماتی همچون؛ ارائه مشاوره های روانشناختی و حمایتی، بازگویی واقعه، راهکارهای مقابله با مشکلات برانگیختگی و معضلات اجتنابی را دریافت می نمایند.

شاکری، با بیان اینکه تاکنون دانش آموزان از اجرای این برنامه، اعلام رضایت نموده و به نتایج مطلوبی جهت بهبود وضعیت روحی و روانی دانش آموزان رسیده اند، افزود: در صورت توافق و انجام هماهنگی های لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، این برنامه، جهت معلمان و دیگر کارکنان مدرسه نیز اجراء خواهد شد.

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند. تعدادی از مصدومین این سانحه، پس از درمان، مرخص شدند و تعدادی نیز در بیمارستان های آیت اله کاشانی شهركرد و گلستان اهواز بستری هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.