رئيس اتحاديه مشاوران املاک گفت: براي رونق و بازگشت آرامش به بازار مسکن فعال شدن صنعت اجاره امري حياتي است.

مصطفي قلي خسروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه افزايش قيمت مسکن اين بازار را به سمت رکود سوق مي دهد گفت: ثبات بازار مسکن رونق و آرامش را به مالکان و خريداران مسکن برمي گرداند.

وي با بيان اينکه مشاوران املاک هميشه خواستار کاهش قيمت مسکن بوده اند افزود: کاهش قيمت مسکن موجب افزايش خريد و فروش و در نتيجه رونق بازار در بنگاه هاي املاکي مي شود.

خسروي در ادامه يادآور شد: رونق خريد و فروش موجب افزايش حق کميسيون املاک و خوشحالي بنگاه داران مي شود.

رئيس اتحاديه مشاوران املاک با بيان اينکه مشاوران خواستار کاهش قيمت مسکن هستند افزود: مالکان واحدهاي مسکوني خود تعيين کننده قيمت واحدهاي خود هستند و مشاوران تنها نقش مشاور و انتقال دهنده قيمت به خريداران را ايفا مي کنند.

خسروي با بيان اينکه بايد صنعت اجاره را در کشور فعال کنيم گفت: به نگرش در قانون مالک و مستأجر و حمايت از اين قانون سرمايه گذاران نقش موثري را در کنترل بازار مسکن دارند.

رئيس اتحاديه املاک کشوري با اشاره به اينکه بيش از 70 درصد از ساکنان کشورهاي خارجي مستأجر هستند افزود: در ايران تنها 30 درصد از ساکنان مستأجر هستند که بايد با ساخت و ساز بيشتر اين ميزان را کاهش دهيم.

وي در ادامه اظهار داشت: ساماندهي املاک و مستغلات و مسکن مهر جزو مطالبات مردم از سوي دولت است که امکان تعطيلي آنها وجود ندارد.

خسروي در ادامه خاطرنشان کرد: مسکن مهر به عنوان اصلي ترين سرمايه گذاري دولت براي مردم هيچ وقت تعطيل نمي شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار