رئيس مرکز تحقيقات سلولي مولکولي :

کنگره علوم اعصاب پايه و باليني برگزار مي شود

رئيس مرکز تحقيقات سلولي مولکولي گفت : اولين کنرگه علوم اعصاب 17 – 19 ابان در سالن همايشهاي رازي برگزار مي شود .

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر جغتايي رئيس مرکز تحقيقات سلولي مولکولي در نشست خبري با بيان اينکه علوم اعصاب رشته ، بين رشته اي است گفت : اين رشته پلي بين محقيقن حوزه علوم پايه و محققين علوم باليني است .
 
وي با اشاره به اينکه علوم اعصاب گرايش هاي مختلفي دارد که سلولي مولکولي ، اعصاب شناختي ، اعصاب باليني ، اعصاب تکاملي و.غيره را در بر ميگيرد افزود : امروزه علوم اعصاب با فلسفه و حتي علوم اجتماعي پيوند خورده است .
 
رئيس مرکز تحقيقات سلولي مولکولي ادامه داد : در اين راستا، کنگره علوم اعصاب پايه و باليني براي اولين بار 17 لغايت 19 آبان در مرکز همايشهاي رازي برگزار مي شود .
 
وي تصريح کرد : از 670 مقاله ارسالي به کنگره بعد از داوري 580مقاله براي ارائه انتخاب شده اند که از اين تعداد 200 مقاله به صورت سخنراني و بقيه به صورت پوستر ارائه مي شود .
 
بانک مغز براي کارهاي تحقيقاتي ايجاد مي شود
 
دکتر جغتايي يادآور شد : دراين کنگره 10 کارگاه با عناوين مختلف از جمله تصوير برداري مغزي ، مطالعات رفتاري ، شبيه سازي در سيستم عصبي و نيز 22 پانل با عناوين سلولهاي بنيادين عصبي ، ضايعات تروماهاي سيستم عصبي ، کاربرد علوم اعصاب در توان بخشي ، زبان و سيستم اعصاب ، مباني پايه بيماريهايي مانند آلزايمر و پارکينسون و... در اين کنگره ارائه مي شود .
 
وي با اشاره به اينکه اين کنگره براي متخصصين نورولوژي ، روانپزشکي، جراحان مغز و اعصاب ، راديولوژي ، پاتولوژي ، چشم پزشکي ، گوش حلق و بيني و غيره داراي 14 امتياز باز آموزي است ،
تصريح کرد :  تا کنون بيش از 400 نفر براي شرکت در اين همايش ثبت نام کرده اند .
 
رئيس مرکز تحقيقات سلولي مولکولي ادامه داد : درعرصه ضايعات نخاعي مطالعات بسياري در مدل هاي حيواني در حال پيگيري است که نتايج آن در محلات معتبر به چاپ رسيده است  که کار بر روي مجموعه درمانها نتايج بهتري در پي خواهد داشت .
 
وي اظهار کرد :  در حوزه مطالعات حوزه اعصاب و بيماريهايي مانند آلزايمر و پارکينسون بيشتر از عوامل و فاکتورهاي پيشگيرانه در مطالعات استفاده مي شود که در اين عرصه نيز انتي اکسيدان ها بيشتر استفاده مي شوند .
 
دکتر جغتايي با بيان اينکه در عرصه بيماري صرع به ويژه صرع کودکان نيز تحقيقاتي با همکاري مارسي فرانسه در حال پيگيري است يادآور شد : در اين حوزه تلاشهاي بسياري در حال انجام است که ايجاد بانک مغز از جمله اين کارهاست که با ذخيره معدود در حال فعاليت است .
 
وي ادامه داد: ذخاير بانک مغز به دو صورت نگهداري بخشي از مغيز بيماران که در جراحي برداشته مي شود و نيز نگهداري بخشي از مغز بيماران پس از مرگ انجام مي شود که صرفا براي کارهاي تحقيقاتي صورت مي گيرد ./ع2
برچسب ها: اعصاب ، بیماری ، آلزایمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار