معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله:

بوستان‌هاي آلوده به جرايم اجتماعي را پاکسازي مي‌کنيم/ تحويل 450 رسيور به صورت داوطلبانه در شهر تهران

معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: در راستاي برنامه‌هاي امر به معروف و نهي از منکر حدود 450 دستگاه رسيور ماهواره به صورت داوطلبانه از سوي مردم تهران تحويل داده شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علي بيگي در همايش امر به معروف و نهي از منکر، با ارائه گزارشي از عملکرد سپاه تهران در خصوص انجام اين فريضه الهي اظهار داشت: در سال 89 تمام اهداف را معطوف به اين موضوع کرديم تا امر به معروف و نهي از منکر در تمامي پايگاه‌ها راه‌اندازي شوند.

وي با بيان اينکه ما در سپاه محمد رسول الله، سه کار به صورت همزمان را در زمينه امر به معروف و نهي از منکر انجام مي‌دهيم، افزود: احياي شبکه ضابطين قضايي، تعيين مسئول امر به معروف و نهي از منکر و جمع‌آوري سوابق امر به معروف و نهي از منکر را در دستور کار قرار داده‌ايم و اين موارد با امضاي فرمانده سپاه تهران بزرگ به همه پايگاه‌ها ابلاغ شده است.

معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به راه‌اندازي پايگاه‌هاي امر به معروف و نهي از منکر در سپاه محمد رسول الله تصريح کرد: عمليات ارشاد را بر روي حدود 10 هزار نفر توسط برادران ارشاد کننده انجام داديم که نتيجه بسيار خوبي نيز از اين عمل گرفتيم و کار بسيار خوبي در اين حوزه انجام گرفت.

بيگي با بيان اينکه حدود 220 نفر از عزيزان بسيجي در مرکز آموزش امام حسين(ع) تحت آموزش ضابطين قضايي قرار گرفتند، به برنامه‌هاي سپاه محمد رسول الله در بسترسازي زمينه‌هاي امر به معروف  و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: در حوزه خواهران بنا داريم  650 پايگاه را در سال 91 راه اندازي کنيم که در شش ماهه اول سال، 312 پايگاه راه‌اندازي شده است اين آمار خوبي است.

وي با اشاره به اقدامات شاخص سپاه تهران در سال 91 افزود: در بوستان‌هاي شهر تهران که انواع و اقسام جرايم اجتماعي از قبيل بدحجابي و روابط نامتعارف جاري است، تصميم داريم تا اين نقاط آلوده را پاکسازي کنيم و راهکارهاي مختلفي نيز براي اجراي اين مورد پيش‌بيني شده است.

معاون اطلاعات سپاه تهران همچنين تصريح کرد: در دو ناحيه حبيب‌بن‌مظاهر و مالک اشتر، در اکثر بوستان‌هاي تحت پوشش اين نواحي، طرحي را با نام چادرهاي حکمت انجام دادند تا عمل ارشاد در محل صورت گيرد که اين کار هم جزء کارهاي بسيارخوب ما بود.

بيگي با اشاره به عمل جمع‌آوري ماهواره‌ها به صورت داوطلبانه در سطح شهر تهران تصريح کرد: قريب به 450 دستگاه رسيور را مردم را به صورت داوطلبانه تحويل داده‌اند که اين امر به دليل تأثير مثبت فريضه امر به معروف و نهي از منکر صورت گرفته است.

وي در خاتمه ضمن انتقاد از برخوردهاي سلبي در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر خاطرنشان کرد: ضعف در درک مشترک و يکنواخت از دستورالعمل‌ها، برخورد سليقه‌اي،  تفهيم نشدن روش مفهومي امر به معروف و نهي از منکر، ضعف برنامه‌ريزي، عدم مستندسازي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي امر به معروف و نهي از منکر و کم‌توجهي فرماندهان به اين فريضه از معايب اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منکر است که بايد با همدلي، اين اشکالات نيز برطرف شود.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار